«تل‌ماسه ۲» با آماده کردن پیش از اثر سینمایی اصلی به مبلغ ۵۰۰ میلیون دلار برده شد

«تل‌ماسه ۲» نیم میلیارد دلاری شد/ پیشی گرفتن از فیلم نخست


اثر سینمایی علمی-تخیلی “تل‌ماسه: قسمت دوم” با کارگردانی دنیس ویلنوو، با فروش ۴۹۴.۷ میلیون دلار در سراسر جهان، به نقطه عطف جدیدی رسیده است. این اثر سینمایی پس از ۱۰ روز نمایش، با فروش قابل توجه‌ای نسبت به قسمت اول تل‌ماسه، پرفروش ترین اثر سینمایی سال ۲۰۲۴ شده است. با توجه به فروش گسترده در سطح بین‌المللی، این اثر سینمایی از آمریکا و کانادا گرفته تا چین، بریتانیا، آلمان، فرانسه و استرالیا، با بیشترین اقبال روبه‌رو شده است. تهیه‌کنندگان این اثر سینمایی برادران وارنر و لجندری انترتینمنت بوده و بیش از ۱۰۰ میلیون دلار برای معرفی محصولات آن صرف شده است. روایت خیالی این اثر سینمایی ادامه روایت خیالی نیمه دوم رمان فرانک هربرت را روایت می‌کند و بازیگران معروفی همچون تیموتی شالامه، زندایا، ربکا فرگوسن و جاش برولین در آن حضور دارند.

به گزارش دیجیاتور به نقل از ورایتی، «تل‌ماسه: قسمت دوم» در آستانه یک نقطه عطف دیگر در گیشه است.

دنباله اثر سینمایی علمی-تخیلی «تل‌ماسه» به کارگردانی دنیس ویلنوو با فروش ۴۹۴.۷ میلیون دلار در سراسر جهان، به نقطه عطف جدیدی رسیده است. در حالی که ۲۰۸ میلیون دلار از فروش این اثر سینمایی در آمریکای شمالی و ۲۸۹.۴ میلیون دلار در سطح بین‌المللی بوده‌است، فروش این اثر سینمایی تا پایان دوشنبه از مرز ۵۰۰ میلیون دلار عبور می‌کند، که رقمی است که کمتر فیلمی در دوره پس از همه‌گیری کرونا به آن رسیده است.

گرچه اوایل سال است، اما «تل‌ماسه ۲» اکنون پرفروش‌ترین اثر سینمایی سال ۲۰۲۴ در گیشه‌های داخلی و جهانی شده است.

اثر سینمایی «قسمت دوم» پس از ۱۰ روز نمایش در پرده بزرگ، از کل فروش داخلی اثر سینمایی اول (۱۰۸ میلیون دلار) پیشی گرفته است. اثر سینمایی قبلی در مجموع ۴۳۳ میلیون دلار در باکس آفیس جهانی فروخته بود.

خارج از آمریکا و کانادا، «تل‌ماسه: قسمت دوم» در چین با فروش ۳۶ میلیون دلار، بریتانیا ۳۲.۸ میلیون دلار، آلمان ۲۵ میلیون دلار، فرانسه ۲۴.۹ میلیون دلار و استرالیا ۱۵.۶ میلیون دلار، با بیشترین اقبال روبه‌رو شده است.

این آخر هفته، فروش اثر سینمایی در پرده‌های آیمکس از ۱۰۰ میلیون دلار عبور کرد و به هفتمین فیلمی بدل شد که سریع‌ترین آمار برای رسیدن به این نقطه عطف را کسب می‌کند.

برادران وارنر و لجندری انترتینمنت تهیه‌کننده و سرمایه‌گذار مشترک این اثر سینمایی هستند و آن را با برنامه‌ریزی مالی ۱۹۰ میلیون دلاری ساخته‌اند و حدود ۱۰۰ میلیون دلار دیگر هم برای تبلیغ آن هزینه کرده‌اند.

روایت خیالی اثر سینمایی نیمه دوم رمان مهم فرانک هربرت را که سال ۱۹۶۵ منتشر شد دربرمی گیرد و به جستجوی اسطوره‌ای پل آتریدیس با بازی تیموتی شالامه ادامه می‌دهد که پس از خیانت اعضای قدرتمند سلطنتی به خانواده‌اش، به دنبال امنیت در بیابان است. آستین باتلر، فلورانس پیو و کریستوفر واکن در کنار زندایا، ربکا فرگوسن، جاش برولین و استلان اسکارسگارد بازیگران اثر سینمایی را تشکیل داده اند.


موفقیت اثر سینمایی تل‌ماسه: قسمت دوم به نقطه عطف جدیدی رسیده است و اکنون پرفروش‌ترین اثر سینمایی سال ۲۰۲۴ شده است. با فروش ۴۹۴.۷ میلیون دلار در سراسر جهان، این اثر سینمایی به سرعت به اثر سینمایی پیشین خود پیشی گرفته است. همچنین، تا پایان دوشنبه انتظار می‌رود که فروش این اثر سینمایی از مرز ۵۰۰ میلیون دلار عبور کند. در باکس آفیس جهانی، این اثر سینمایی تا کنون ۴۳۳ میلیون دلار فروش داشته است. نیز، اثر سینمایی تل‌ماسه: قسمت دوم با تیم بازیگری قدرتمندی از جمله تیموتی شالامه، زندایا، ربکا فرگوسن و جاش برولین به ساخت و ساز شده و با برنامه‌ریزی مالی ۱۹۰ میلیون دلاری ساخته شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *