حکومت برنامه‌ای برای تغییر قیمت بنزین ندارد

تغییر قیمت بنزین در دستور کار دولت نیست

0 نظر


در این گزارش، علی بهادری جهرمی سخنگوی حکومت در حاشیه جلسه هیأت حکومت اظهار کرد که در روزهای همه‌گیری کرونا، ستاد ملی کرونا تصمیماتی اعم از ممنوعیت تردد و تغییرات در ذخیره بنزین کارت‌ها اتخاذ کرده است. اما پس از گذشت چندین ماه، با عبور از شرایط کرونا و ورود به وضعیت عادی، این ستاد لغو شده و وضعیت ذخیره بنزین کارت‌ها نیز به حالت عادی برگشته است. همچنین، تغییر قیمت بنزین در دستور کار نیست. علاوه بر این، بهادری جهرمی اعلام کرد که به پیشنهاد وزارت دانش مالی و بررسی‌های دیگر، لایحه‌ای به منظور انعقاد موافقت‌نامه دوجانبه بین ایران و اندونزی در زمینه کمک متقابل اداری در امور گمرگی تصویب و به مجلس ارسال می‌شود. همچنین، وزارت دانش مالی نیز پیشنهاد دارد که کاهش بنگاهداری بانک‌ها و کمک به افزایش سرعت در واگذاری اموال و سهام‌های غیر بانکی بانک‌ها تسهیل شود.

به گزارش خبرنگار دیجیاتور، «علی بهادری جهرمی» سخنگوی حکومت امروز در حاشیه جلسه هیأت حکومت در جمع خبرنگاران، با اشاره به کاهش سهمیه آزاد بنزین اظهار کرد: ستاد ملی کرونا در ایام همه‌گیری این بیماری تصمیماتی داشت؛ مثلاً منع ترددهایی وجود داشت و تغییراتی هم در وضعیت ذخیره بنزین کارت‌های سوخت، صورت گرفته بود.

بهادری جهرمی افزود: بعد از اینکه چندین ماه است از شرایط کرونایی عبور کرده و به اوضاع عادی رسیده‌ایم، آن ستاد کان‌لم‌یکن شده است و موضوع ذخیره بنزین کارت‌های سوخت هم به وضعیت عادیِ شش ماه ذخیره برگشت؛ در عین حال تغییر قیمت بنزین در دستور کار نیست.

سخنگوی حکومت اظهار کرد: بنا به پیشنهاد وزارت دانش مالی و بررسی‌های معاونت حقوقی ریاست‌جمهوری و وزارت امور خارجه، متن لایحه‌ای به منظور انعقاد موافقت‌نامه دوجانبه در زمینه کمک متقابل اداری در امور گمرگی بین ایران و اندونزی به تصویب هیأت وزیران رسید که به مجلس ارسال می‌شود.

وی ادامه داد: پیشنهاد دیگر وزارت دانش مالی در راستای کاهش بنگاهداری بانک‌ها و کمک به افزایش سرعت در واگذاری اموال و سهام‌های غیر بانکی بانک‌ها بود که به تصویب هیأت وزیران رسید تا فرآیند واگذاری مناسب این دارایی‌ها به بخش خصوصی تسهیل شود.


به دلیل همه‌گیری کرونا، ستاد ملی کرونا تصمیماتی اعمال کرد، از جمله منع ترددهایی و تغییرات در وضعیت ذخیره بنزین کارت‌های سوخت. پس از عبور از شرایط کرونایی و رسیدن به وضعیت عادی، ستاد کرونا منسوخ شده و وضعیت ذخیره بنزین کارت‌های سوخت به حالت عادی برگشت. قیمت بنزین در دستور کار نیست. با توجه به پیشنهاد وزارت دانش مالی و بررسی‌های معاونت حقوقی ریاست‌جمهوری و وزارت امور خارجه، لایحه‌ای برای انعقاد موافقت‌نامه دوجانبه در زمینه کمک متقابل اداری در امور گمرگی بین ایران و اندونزی به تصویب هیأت وزیران رسیده است و به مجلس ارسال می‌شود. همچنین، برای کاهش بنگاهداری بانک‌ها و کمک به افزایش سرعت در واگذاری اموال و سهام‌های غیر بانکی بانک‌ها، پیشنهاد وزارت دانش مالی تصویب هیأت وزیران شده است. این تصمیم‌گیری به منظور تسهیل فرآیند واگذاری این دارایی‌ها به بخش خصوصی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *