تعیین تعرفه برق و گاز برای واحدهای مسکونی و تجاری

تعرفه برق و گاز واحدهای مسکونی و تجاری تعیین شد

0 نظر


در جلسه علنی نمایندگان پارلمان، در حین بررسی بخش درآمدی لایحه برنامه‌ریزی مالی ۱۴۰۳، اجزای ۱ و ۲ بند ص تبصره ۷ این لایحه تصویب شد. طبق تصمیم گرفته شده، عوارض مربوط به مقررات حمایت از تولیدی برق کشور مصوب سال ۱۳۹۴، به میزان ۱۰ درصد از مبلغ برق مصرفی تعیین خواهند شد. همچنین، مالیاتی به مبلغ ۴ هزار ریال از هر واحد مسکونی مشترکان گاز، ۳ هزار ریال از هر واحد مسکونی مشترکان برق، و ۳۰ هزار ریال از هر واحد تجاری مشترکان گاز و برق اخذ خواهد شد که به عنوان منابع داخلی نزد خزانه داری کل کشور واریز می‌شود. وزارتخانه‌های منابع هیدروکربن و نیرو مکلفند گزارش مبالغ پرداختی شرکت‌های پوشش ریسک‌ای از محل منابع این جز را از شرکت‌های مذکور اخذ کنند. همچنین، با هماهنگی با وزارتخانه‌های منابع هیدروکربن و نیرو، شرکتهای پوشش ریسک‌گر مسئولیت جبران خسارات واردشده به مشترکان را بعهده می‌گیرند.

به گزارش خبرنگار دیجیاتور، نمایندگان پارلمان در جلسه علنی نوبت صبح امروز (سه‌شنبه ۳ بهمن ماه) و در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه برنامه‌ریزی مالی ۱۴۰۳، اجزای ۱ و ۲ بند (ص) تبصره ۷ این لایحه را تصویب کردند.

۱- عوارض موضوع ماده (۵) مقررات حمایت از تولیدی برق کشور مصوب سال ۱۳۹۴ به میزان ۱۰ درصد مبلغ برق مصرفی در سقف ۸۹ هزار میلیارد ریال تعیین می‌شود؛ مشترکان برق روستایی و عشایری مجاز، از شمول حکم این جزء معافند.

۲- به استناد ماده (۱۲) مقررات الحاق برخی مواد به مقررات تنظیم بخشی از مقررات مالی حکومت (۲) به هر یک از وزارتخانه‌های منابع هیدروکربن و نیرو از طریق شرکت‌های تابعه ذیربط اجازه داده می‌شود ماهانه از هر واحد مسکونی مشترکان گاز مبلغ ۴ هزار ریال، از هر واحد مسکونی مشترکان برق مبلغ ۳ هزار ریال و از هر یک از واحدهای تجاری مشترکان گاز و برق مبلغ ۳۰ هزار ریال اخذ و به عنوان منابع داخلی نزد خزانه داری کل کشور واریز کنند.

وزارتخانه‌های منابع هیدروکربن و نیرو مکلفند گزارش مبالغ پرداختی شرکتهای پوشش ریسک‌ای از محل منابع این جز را از شرکتهای مذکور، اخذ نمایند.

شرکتهای پوشش ریسک‌گر با هماهنگی وزارتخانه‌های منابع هیدروکربن و نیرو مکلفند با صدور پوشش ریسک‌نامه، مشترکان را از حقوق خود مطلع و متناسب با مبلغ دریافتی شرکت پوشش ریسک مربوط، خسارات واردشده را جبران نمایند.


نمایندگان پارلمان در جلسه علنی تصویب کردند. عوارض مبلغ برق مصرفی را تعیین می‌شود و مشترکان برق روستایی و عشایری معافند. به وزارتخانه‌های منابع هیدروکربن و نیرو اجازه داده می‌شود مبالغی از مشترکان گاز و برق اخذ و واریز کنند. وزارتخانه‌های منابع هیدروکربن و نیرو مکلفند گزارش مبالغ پرداختی را از شرکتهای پوشش ریسک‌ای اخذ کنند. شرکتهای پوشش ریسک‌گر مشترکان را مطلع کنند و خسارات واردشده را جبران کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *