تصویب طرح سرمایه گذاری خارجی 5.5 میلیارد دلار در سال 1402

تصویب ۵.۵ میلیارد دلار طرح سرمایه گذاری خارجی در سال ۱۴۰۲


در جلسه هیأت تامین مالی خارجی، ۵۵ دستور جلسه در خصوص طرح‌های تامین مالی خارجی با حجم بالغ بر ۴۵۰ میلیون دلار در بخش‌های مختلف مالی از جمله تولیدی، دارو، مواد غذایی، ساختمان، مسافرت و توریسم، سازماندهی شهری، خدمات و زراعت بررسی و تصویب شدند. این طرح‌ها از کشورهای مختلف از جمله چین، ترکیه، عراق، هند و امارات متحده عربی مورد بررسی و تصویب قرار گرفتند. در سال ۱۴۰۲، تعداد ۳۱۸ طرح به ارزش بیش از ۵.۵ میلیارد دلار تامین مالی خارجی و ۱۷۵ طرح فرعی مصوب شده، که افزایش چشمگیری نسبت به سال گذشته داشته است.

به گزارش دیجیاتور، در دویست و هفتاد و هشتمین جلسه هیأت تامین مالی خارجی و آخرین جلسه هیأت تامین مالی خارجی در سال ۱۴۰۲، تعداد ۵۵ دستور جلسه در خصوص طرح سرمایه گذاری خارجی با حجم سرمایه گذاری بالغ بر ۴۵۰ میلیون دلار و در بخش‌های مختلف مالی از جمله، حوزه تولیدی، دارو، مواد غذایی، ساختمان، مسافرت و توریسم، تجهیزات راه‌سازی، سازماندهی شهری، خدمات و زراعت بررسی و تصویب شد.

این طرح‌ها از کشورهای مختلف از جمله چین، ترکیه، عراق، هند، افغانستان، امارات متحده عربی، عربستان، روسیه، پاکستان و ایرانیان مقیم خارج از کشور در حوزه منابع هیدروکربن و گاز، تأمین منابع آبی، برق و گاز، ترانزیت و مخابرات، خدمات، ساختمان، تولیدی، زراعت و استخراج معدنی مورد بررسی قرار گرفت و به تصویب هیأت تامین مالی خارجی رسید. در راستای تسریع و تسهیل فرایند صدور مجوزهای سرمایه گذاری خارجی، هر ماه نشست هیأت سرمایه گذاری خارجی در سازمان سرمایه گذاری برگزار شده و در هر نشست ده‌ها درخواست سرمایه گذاری خارجی بررسی، تصویب و مجوز سرمایه گذاری خارجی آنها صادر می‌شود.

طبق گزارش عملکرد معاونت طرح‌های دفتر سرمایه گذاری خارجی، در سال ۱۴۰۲ تعداد ۳۱۸ طرح به ارزش بیش از ۵.۵ میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی و تعداد ۱۷۵ طرح فرعی (درمجموع ۴۷۵) مصوب شده که در مقایسه و نسبت به سال گذشته هم در حجم و هم تعداد طرح اصلی و فرعی افزایش چشمگیر داشته است.


در جلسه هیأت تامین مالی خارجی تعداد ۵۵ دستور جلسه بررسی و تصویب شد. طرح‌های مختلف از کشورهای مختلف در زمینه‌های مختلف مالی مورد بررسی قرار گرفته و تصویب شده‌اند. هر ماه نشست هیأت سرمایه گذاری خارجی برگزار شده و در هر نشست تعداد زیادی درخواست سرمایه گذاری خارجی بررسی و تصویب شده‌اند. در سال ۱۴۰۲، تعداد ۳۱۸ طرح به ارزش بیش از ۵.۵ میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی مصوب شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *