ترغیب جامعه به حضور حداکثری در رأی‌گیری وظیفه طلاب است.

تشویق مردم به حضور حداکثری در انتخابات وظیفه طلاب است


در این متن، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی در جلسه جامعه روحانیت نکا به مناسبت ایام فاطمیه، ۹ دی روز بصیرت و ۱۳ دی سالروز شهادت سردار سلیمانی، اظهاراتی داشت. وی بیان کرد که امر اهل بیت با علم‌آموزی و انتقال آن به مردم زنده می‌شود و ما روحانیت باید افتخار کنیم و دلگرم باشیم. همچنین افزود که امامت و ولایت یکی از مصادیق امر اهل بیت است و اقامه امامت با دشمنی روبه‌رو است و ما باید با فتنه‌ها منازعه کنیم. در پایان، وی تأکید کرد که طلاب باید علم، تقوا و بصیرت داشته باشند و در مقاطع تاریخی مانند رأی‌گیری، وظیفه آنها سنگین‌تر است و باید مردم را به حضور حداکثری و انتخاب اصلح تشویق کنند.

به گزارش خبرنگار دیجیاتور، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی شنبه شب در جلسه جامعه روحانیت نکا در مدرسه علمیه مسجد جامع این شهر، اظهار کرد: ایام گذشته فاطمیه، ۹ دی روز بصیرت یادآور حماسه فتنه‌سوز مردم در سال ۱۳۸۸ و همچنین ۱۳ دی سالروز شهادت سردار سلیمانی را گرامی می‌داریم.

وی افزود: امام هشتم (ع) در حق کسی که امر اهل بیت (ع) را زنده کند دعا کردند و فرمودند که خدا رحمتش کند و از نظر ایشان امر اهل بیت (ع) با علم‌آموزی و انتقال آن به مردم زنده می‌شود و اندیشه و تفکر تشکیل حوزه‌های علمیه از دیروز تاکنون همین است، یعنی انتقال کلمات نورانی قرآن و سخنان اهل بیت (ع) به مردم.

آیت الله محمدی لائینی خاطرنشان کرد: ما روحانیت باید به این کار افتخار کنیم و دلگرم باشیم.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه یکی از مصادیق امر اهل بیت (ع)، امامت و ولایت است، عنوان کرد: اقامه امامت مهمتر است و ناله اصلی حضرت فاطمه (س) این بود که بعد از پدر بزرگوارشان امامت اقامه نشده و روی زمین ماند و با همت امام راحل این تحول سیاسی با هدف اقامه امامت الهی پیروز شد.

امام جمعه ساری ادامه داد: اقامه امامت دشمن دارد و همه امامان دشمن داشتند و شیاطین در مقابل آنان ایستادند و امروز هم امامت دشمن دارد و ما باید آماده باشیم که با فتنه‌ها بجنگیم.

آیت الله محمدی لائینی تاکید کرد: ما طلاب باید علم، تقوا و بصیرت داشته باشیم و تجربه تاریخی نشان داده اگر کسی علم و تقوا داشته باشد اما ساده لوح باشد سرش کلاه می‌رود.

نماینده ولی فقیه در مازندران تصریح کرد: در مقاطع تاریخی همانند رأی‌گیری وظیفه ما سنگین‌تر است و باید سعی کنیم که حضور حداکثری رقم خورد و ما وظیفه داریم در میدان باشیم و مردم را به رأی‌گیری، حضور حداکثری و انتخاب اصلح تشویق کنیم.


این متن درباره‌ی گرامی داشتن و یادآوری رویدادهایی از جمله فاطمیه، حماسه فتنه‌سوز مردم در سال ۱۳۸۸ و شهادت سردار سلیمانی است. ویژگی امر اهل بیت از دید امام هشتم و روحانیت به آن پرداخته شده است. همچنین تاکید شده است که امامت و ولایت از اصلی‌ترین مباحث امر اهل بیت است و اقامه امامت نقش مهمی دارد. تهدیدات و دشمنی‌ها نسبت به امامت در طول مطالعات تاریخی وجود دارد و باید آماده باشیم تا با فتنه‌ها مقابله کنیم. طلاب نیز باید همراه با علم و تقوا بصیرت داشته باشند. در مقاطع تاریخی مانند رأی‌گیری، وظیفه رقم خوردن حضور حداکثری است و باید مردم را به رأی‌گیری و انتخاب اصلح تشویق کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *