تامین کالاهای اساسی در بازار/اهمیت کاهش مصرف نامتعارف نان

تزریق کالاهای اساسی به بازار/ضرورت جلوگیری از مصرف نامتعارف نان


سید احسان عسکری در گفتگو با خبرنگار دیجیاتور، اظهار داشت که امسال بازار به لحاظ قیمت و مقداری ثابت و قابل قبول است و وی با اشاره به وفور کالاها، به وجود شرایطی برای بهبود کیفیت و قیمت محصولات نسبت به سال گذشته اشاره کرد. او اعلام کرد که روابط حکومتی‌ها به منظور تأمین منافع مردم تنظیم می‌شود و طی برنامه‌های مالی استان، ممانعت از مصرف نامتعارف نان و تأمین حاشیه اقلام اساسی مانند برنج و شکر همچنان واقعیت دارد. عسکری همچنین به موارد ارائه خدمات به نانوایی‌ها و تصویب برنامه‌هایی در جهت تنظیم و کاهش تخلفات در این صنف پرداخت و اهمیت اجرای مداوم این برنامه‌ها را بیان کرد.

سید احسان عسکری در گفتگو با خبرنگار دیجیاتور، افزود: امسال شاهد ثبات قابل قبول بازار به لحاظ قیمتی و مقداری هستیم.

وی با اشاره به تحولات شکل گرفته شده طی دو سال گذشته، تصریح کرد: وفور کالاها در بازار بخصوص در حوزه میوه باعث شده کیفیت و قیمت قابل قبولی نسبت به سال گذشته شاهد باشیم.

معاون امور مالی استاندار خاطر نشان کرد: ما با توجه به موجودی اقلام کالایی روابط حکومتی‌ها را در جهت تأمین منافع مردم تنظیم و تیم مالی استان برنامه‌ها را رصد و گزارش دهی انجام می‌شود.

وی با تاکید بر ارائه خدمات مناسب نانوایی‌ها خاطر نشان کرد: ما امروز به جز بازرسی‌هایی که انجام دادیم یک بحث برنامه کشیک را برای نانوایی‌ها تدوین و این برنامه‌ها در تمام شهرستان‌ها اجرا و در همین راستا، سهمیه مازاد پخت اختصاص پیدا کرده است.

معاون امور مالی استاندار در خصوص تأمین سایر کالاهای اساسی مثل برنج و شکر عنوان کرد: برنامه تزریق کالاها از جمله مقداری گوشت و مرغ منجمد در هر سه شهرستان اجرایی خواهد شد.

عسکری با اشاره به چهارچوب سازماندهی در سطح استان خاطر نشان کرد: تلاش بر این است که در کنار فعالیت بخش خصوصی منافع مصرف کننده هم به نحو قابل قبولی تأمین شود.

وی با اشاره به بحث نانوایی‌ها با توجه به مکانیزه شدن نظارت بر آنها بیان کرد: یک سامانه تحت عنوان نانینو طراحی شده که در این سامانه تمامی جزئیات قیمتی و مقداری نان، وزن و همه ابعاد آن دیده شده و از این جهت تخلفاتی که در گذشته صورت می گرفته با محدودهایی مواجه شده است.

عسکری خاطر نشان کرد: این سامانه به صورت مداوم تخلفات را ارسال و اطلاعات را بررسی و در کنار این آنالیز جرایمی از جمله جریمه کاهش سهمیه آرد را اعمال می‌کند.

معاون امور مالی استاندار تاکید کرد: وقتی یک نانوایی از لحاظ قیمتی یا هر چیزی تخلف انجام می‌دهد، اتوماتیک سهمیه کاهش پیدا می‌کند.

وی در خصوص درخواست افراد برای خرید تعداد بالای نان با اشاره به روبرو شدن با محدودیت‌ها ابراز کرد: مراکز پرجمعیت باید شناسایی و کارت‌های مخصوص برای آنان طراحی شود.

عسکری محدودیت ایجاد شده برای فروش نان در نانوایی‌ها را برای جلوگیری از مصرف نامتعارف نان ضروری دانست.

عسکری خاطر نشان کرد: سهمیه خاص برای مناطقی که مصرف زیاد نان دارند با هماهنگی مجموعه معاونت امور مالی وجود دارد.


نتیجه مذکور در متن، تحولات مثبتی در بازار کالاها، بهبود کیفیت و قیمت محصولات، تنظیم روابط حکومتی‌ها برای تأمین منافع مردم، تدوین برنامه‌ها برای نانوایی‌ها، تأمین کالاهای اساسی مانند برنج و شکر، تلاش برای تأمین منافع مصرف کننده، مکانیزه شدن نظارت بر نانوایی‌ها، ارزیابی و اعمال جریمه در صورت تخلف، کاهش سهمیه برای تخلفات، طراحی کارت‌های مخصوص برای مراکز پرجمعیت، ایجاد محدودیت برای جلوگیری از مصرف نامتعارف نان، و تخصیص سهمیه خاص برای مناطق با مصرف زیاد نان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *