ترکیه ممنوعیت اشتراک گذاری داده توسط اینستاگرام و توییتر را اعلام کرد

ترکیه اشتراک گذاری داده توسط اینستاگرام و تردز را ممنوع کرد


رگولاتور رقابت ترکیه تحقیقی درباره احتمالی نقض مقررات رقابت توسط شرکت متا به دلیل مرتبط کردن اینستاگرام و توییتر آغاز کرد. این رگولاتور جریمه روزانه ۴.۸ میلیون لیره به متا تحمیل کرده است و به دلیل عدم شفافیت در مورد اشتراک گذاری داده ها نگرانی های ضد رقابتی را برطرف ندانسته است.

به گزارش دیجیاتور به نقل از رویترز، در ماه دسامبر این رگولاتور تحقیقی درباره نقض احتمالی مقررات رقابت توسط شرکت متا به وسیله مرتبط کردن اینستاگرام و تردز آغاز کرد. مقامات اعلام کردند اقدام موقت تا زمان تصمیم گیری نهایی رگولاتور رقابت پابرجا می ماند زیرا داده های به دست آمده و ادغام شده از طریق این دو برنامه تلفن همراه ممکن است مقررات رقابت را نقض و خسارت غیرقابل جبرانی در بازار ایجاد کنند.

این رگولاتور به طور جداگانه جریمه ای روزانه به مبلغ ۴.۸ میلیون لیره(روزانه ۱۴۸ هزار دلار) برای متا وضع کرده که بخشی از تحقیقات جداگانه درباره نوتیفیکیشن هایی است که این شرکت درباره اشتراک گذاری داده های کاربران برای آنها می فرستد.

طبق بیانیه رگولاتور، نوتیفیکیشن درباره اشتراک گذاری داده ها میان فیس بوک، اینستاگرام و واتس اپ اطلاعات کافی در این زمینه فراهم نکرده و به اندازه کافی شفاف نبود.

همچنین نوتیفیکیشن طوری طراحی شده بود تا کاربران را به سمت تایید اشتراک گذاری داده ها هدایت کند. این امر برای برطرف کردن نگرانی های ضد رقابتی رگولاتور ترکیه کافی نبود.


تحقیق را درباره نقض احتمالی مقررات رقابت توسط شرکت متا آغاز کرد. اقدام موقت تا زمان تصمیم گیری نهایی رگولاتور رقابت پابرجا می ماند. رگولاتور جریمه ای روزانه به مبلغ ۴.۸ میلیون لیره برای متا تعیین کرد. نوتیفیکیشن ها درباره اشتراک گذاری داده ها میان فیس بوک، اینستاگرام و واتس اپ اطلاعات کافی را فراهم نکرده و به اندازه کافی شفاف نیستند. نوتیفیکیشن ها طراحی شده بودند تا کاربران را به سمت تایید اشتراک گذاری داده ها هدایت کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *