تعداد تردد نزدیک به دو میلیون مسافر از پایانه‌های مرزی آذربایجان غربی

تردد نزدیک به دو میلیون مسافر از پایانه‌های مرزی آذربایجان غربی


در دیدار با استاندار آذربایجان غربی، ایرج دست نشان عصر شنبه به همراه صنوف ترانزیت و راهداران استان، از افزایش تعامل و همدلی در ادارات استان و افزایش روحیه جهادی در ترانزیت بزرگراه‌ای استان خبر داد. بر اساس گزارشات، طی ۹ ماهه گذشته، نزدیک به ۲ میلیون نفر از پایانه‌های مرزی استان تردد کرده‌اند. همچنین، در سال جاری بیش از ۶۰۰ مناقصه در سطح استان برگزار و بیش از ۲۵۰ قرارداد بسته شده است. همچنین، ۱۱۴ دستگاه تردد شمار، ۴ سیستم توزین در حرکت، ۴۳ دوربین پایش تصویری و ۴۱ دوربین ثبت تخلفات بزرگراه‌ای وظیفه پایش محورهای مواصلاتی را بر عهده دارند. همچنین، رانندگان آذربایجان غربی با بیش از ۳۴ هزار نفر در بخش‌های مسافری، باری و ترانزیت فعالیت می‌کنند. در سال جاری، بالغ بر ۱۶۰ کیلومتر راه روستایی در آذربایجان غربی آسفالت شده است. این استان همچنین خدمات متنوعی را در حوزه راهداری ارائه می‌دهد که شامل بهسازی راه‌ها، ایمن سازی و روشنایی بزرگراه‌ها، طرح راهداری زمستانی و امداد رسانی می‌شود. همچنین، بخش ترانزیت بزرگراه‌ای نیز با جابجایی کالا، مسافر و ترانزیت، هوشمندسازی ترانزیت بزرگراه‌ای فعالیت می‌کند.

به گزارش خبرنگار دیجیاتور، ایرج دست نشان عصر شنبه در دیدار با استاندار آذربایجان غربی به همراه صنوف ترانزیت و راهداران استان، افزود: با توجه به افزایش همدلی و تعامل در ادارات استان و افزایش روحیه جهادی در مجموعه ترانزیت بزرگراه‌ای، میزان آمار در حوزه‌های حمل و نقلی و راهداری به شدت بالا رفته است به طوری که طی ۹ ماهه گذشته از سال جاری نزدیک به ۲ میلیون نفر مسافر از پایانه‌های مرزی استان تردد کرده‌اند.

وی افزود: در حوزه فنی در سال جاری بیش از ۶۰۰ مناقصه در سطح استان برگزار که منجر به عقد بیش از ۲۵۰ قرارداد شده است و در حوزه پایش محورهای مواصلاتی استان نیز ۱۱۴ دستگاه تردد شمار، ۴ سیستم توزین در حال حرکت، ۴۳ دوربین پایش تصویری و ۴۱ دوربین ثبت تخلفات بزرگراه‌ای وظیفه پایش محورهای مواصلاتی را بر عهده دارند و تا پایان سال ۶ دوربین ثبت تخلف دیگر به این تعداد اضافه خواهد شد.

مدیر کل راهداری و ترانزیت بزرگراه‌ای آذربایجان غربی گفت: رانندگان آذربایجان غربی به عنوان میراٍث پایان ناپذیر جامعه حمل و نقلی هستند که بیش از ۳۴ هزار نفر در بخش‌های مسافری، باری و ترانزیت فعالیت می‌کنند.

مدیرکل راهداری و ترانزیت بزرگراه‌ای آذربایجان غربی با اشاره به ثبت رکورد جدید ساخت راه‌های روستایی در آذربایجان غربی اضافه کرد: امسال بالغ بر ۱۶۰ کیلومتر راه روستایی آسفالت شده که در مقایسه با سال گذشته ۱۰ کیلومتر بیشتر است.

دست نشان گستره خدمات راهداری را در آذربایجان غربی وسیع دانست و یادآور شد: این خدمات از بهسازی و روکش راه‌های اصلی و فرعی تا ساخت راه‌های روستای، ایمن سازی و روشنایی بزرگراه‌ها، طرح راهداری زمستانی و امداد رسانی ادامه دارد و بخش ترانزیت بزرگراه‌ای نیز با جابجایی کالا، مسافر، ترددهای مرزی، ترانزیت و هوشمندسازی ترانزیت بزرگراه‌ای محور مهم و دیگر از فعالیت‌های این اداره کل را شامل می‌شود.


میزان آمار حمل و نقلی و راهداری در حوزه‌های ترانزیت بزرگراه‌ای به شدت بالا رفته است.
تعداد نفراتی که از پایانه‌های مرزی استان تردد کرده‌اند، نزدیک به ۲ میلیون نفر است.
بیش از ۶۰۰ مناقصه در سطح استان برگزار شده است و بیش از ۲۵۰ قرارداد عقد شده است.
۱۱۴ دستگاه تردد شمار، ۴ سیستم توزین در حال حرکت، ۴۳ دوربین پایش تصویری و ۴۱ دوربین ثبت تخلفات بزرگراه‌ای بر عهده پایش محورهای مواصلاتی استان هستند.
به عنوان میراث پایان ناپذیر جامعه حمل و نقلی، رانندگان آذربایجان غربی در بخش‌های مسافری، باری و ترانزیت فعالیت می‌کنند.
بالغ بر ۱۶۰ کیلومتر راه روستایی آسفالت شده است که در مقایسه با سال گذشته ۱۰ کیلومتر بیشتر است.
خدمات راهداری در آذربایجان غربی شامل بهسازی و روکش راه‌های اصلی و فرعی، ساخت راه‌های روستایی، ایمن سازی و روشنایی بزرگراه‌ها، طرح راهداری زمستانی و امدادرسانی است.
بخش ترانزیت بزرگراه‌ای نیز با جابجایی کالا، مسافر، ترددهای مرزی، ترانزیت و هوشمندسازی ترانزیت بزرگراه‌ای فعالیت می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *