تخفیف پوشش ریسک برای موتورسیکلت‌های نو با پلاک جدید

تخفیف بیمه برای موتورسیکلت‌های نو پلاک


وزیر امور مالی و دارایی، احسان خاندوزی، اعلام کرد که به منظور افزایش انگیزه برای استفاده از پوشش ریسک‌نامه در موتورسیکلت‌های نوپلاک، شورای عالی پوشش ریسک تصمیمی گرفته است که در صورت وقوع ضرر و زیان، امکان جبران بهتری برای حادثه دیدگان وجود داشته باشد. این تصمیم نیازمند تأیید هیات حکومت بوده است و در نهایت تأیید شد. بنابراین، برای موتورسیکلت‌های نوپلاک، پوشش ریسک شخص ثالث الزامی و با ۲۰ درصد تخفیف قابل انجام خواهد بود. آمار نشان می‌دهد که ۸۷ درصد موتورسواران در کشور پوشش ریسک نامه شخص ثالث ندارند و این مسئله باعث ایجاد مشکلات زیادی در تصادفات می‌شود. همچنین، ۲۲ درصد تصادفات نیز به خاطر خطاهای موتور سواران یا طرف موتورسواران رخ می‌دهد. با افزایش درصد تخفیف حق پوشش ریسک به ۲۰ درصد توسط هیات حکومت، امیدواریم در آینده پوشش پوشش ریسک برای موتورسواران در کشور افزایش یابد. در حال حاضر، در کشور حدود ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار موتورسیکلت وجود دارد که حدود ۱ میلیون و ۳۰۰ هزار مورد پوشش ریسک‌نامه دارند.

به گزارش خبرنگار دیجیاتور، احسان خاندوزی وزیر امور مالی و دارایی در خبر ۱۴ اظهار کرد: در راستای افزایش انگیزه برای اینکه موتورسیکلت‌های نوپلاک از پوشش ریسک استفاده کنند و در مواردی که ضرری و زیانی وارد می‌شود امکان جبران بهتری برای حادثه دیدگان وجود داشته باشد شورای عالی پوشش ریسک مصوبه‌ای داشت که نیازمند تأیید هیأت حکومت بود که در نهایت اخذ شد.

وی افزود: بر این اساس برای نوپلاک های موتور سیکلت ۲۰ درصد تخفیفی پوشش ریسک شخص ثالث الزامی خواهد بود

خاندوزی یادآور شد: ۸۷ درصد موتورسواران فاقد پوشش ریسک نامه شخص ثالث هستند از این رو در تصادفات مشکلات زیادی ایجاد می‌شد. همچنین ۲۲ درصد تصادفات هم ناشی از خطاهای موتور سواران یا طرف موتورسواران بود.

خاندوزی گفت: با مصوبه هیأت حکومت که رقم ۵ درصد را به ۲۰ درصد تخفیف حق پوشش ریسک را افزایش داده امیدواریم در ماه‌های آینده درصد پوشش بالاتری برای پوشش ریسک موتورسوران در کشور شاهد باشیم.

گفتنی است، در حال حاضر حدود ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار موتورسیکلت در کشور تردد می‌کنند که حدود ۱ میلیون و ۳۰۰ هزار مورد پوشش ریسک‌نامه دارند.


افزایش انگیزه برای استفاده از پوشش ریسک موتورسیکلت‌های نوپلاک
جبران بهتری برای حادثه دیدگان
انتشار مصوبه‌ای توسط شورای عالی پوشش ریسک
افزایش تخفیف پوشش ریسک شخص ثالث برای نوپلاک های موتورسیکلت
مشکلات زیادی در تصادفات به علت عدم داشتن پوشش ریسک نامه شخص ثالث
تصادفات ناشی از خطاهای موتور سواران یا طرف موتورسواران
افزایش ۵ درصدی تخفیف حق پوشش ریسک جهت افزایش پوشش پوشش ریسک موتورسواران
تعداد بالاًی موتورسیکلت‌های موجود در کشور
تعداد پوشش ریسک‌نامه داران موتورسیکلت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *