تأمین ارز برای طرح‌های توسعه شرکت ملی صنایع مس ایران

تامین ارز مورد نیاز طرح‌های توسعه شرکت ملی صنایع مس ایران


نهاد مالی اعلام کرده که نیاز ارزی طرح‌های توسعه مس کشور در سال آینده 2.5 میلیارد یورو است و برنامه ریزی تأمین آن توسط این بانک انجام شده است. شرکت ملی صنایع مس ایران نیز متعهد به تأمین ریال مورد نیاز طرح‌ها و تأمین حداکثر تجهیزات مورد نیاز از داخل است. افزایش ظرفیت ساخت و ساز کاتد مس کشور به 600 هزار تن و ارزش فروش خارجی سالانه به میزان 4 الی 5 میلیارد دلار مورد توجه قرار گرفته است و تفاهم نامه پشتیبانی نهاد مالی از طرح‌های توسعه‌ای شرکت ملی مس توسط معاونت ارزی نهاد مالی و مدیرعامل مس امضا شده است.

به گزارش دیجیاتور، سید آرش شهرآیینی مدیر تأمین مالی خارجی نهاد مالی گفت: نیاز ارزی طرح‌های توسعه مس کشور در سال آینده ۲.۵ میلیارد یورو برآورد شده که شامل تجهیزات مختلف و خدمات فناوری طراحی است و برنامه ریزی تأمین آن توسط این بانک انجام شده است.

مدیر تأمین مالی خارجی نهاد مالی همچنین افزود: شرکت ملی صنایع مس ایران متعهد به تأمین ریال مورد نیاز طرح‌ها و تأمین حداکثر تجهیزات مورد نیاز از داخل بر اساس مقررات موجود است.

شهرآیینی تصریح کرد: افزایش ظرفیت ساخت و ساز کاتد مس کشور به ۶۰۰ هزار تن به مرور زمان طی ۴ سال محقق شده و در ادامه و برای حداقل یک دوره ۲۵ ساله، سالانه به میزان ۴ الی ۵ میلیارد دلار ارز صادراتی را نصیب کشور خواهد نمود.

امیر خرمی شاد، مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران نیز با اشاره به توافق امضا شده است تاکید کرد: قراردادهای اجرایی به منظور افزایش ظرفیت ساخت و ساز کاتد مس این شرکت از سطح ۳۰۰ هزار تن فعلی به ۶۰۰ هزار تن به امضا رسیده و پیمانکاران در تمامی پروژه‌ها فعال بوده و در حال پیشرفت فیزیکی مطلوب می‌باشند.

وی افزود: استخراج معدنی دره زار و درالو با مجموع ارزش فروش خارجی حدود ۴۰۰ میلیون دلار در حال تست گرم بوده و بزودی افتتاح خواهد شد.

تفاهم نامه پشتیبانی نهاد مالی از طرح‌های توسعه‌ای شرکت ملی مس توسط معاونت ارزی نهاد مالی و مدیرعامل مس به امضا رسیده است.


ارزیابی نیاز ارزی طرح‌های توسعه مس کشور به 2.5 میلیارد یورو برآورد شده است. این مسأله نیازمند تجهیزات و خدمات فناوری طراحی مختلف است.برنامه ریزی تأمین آن توسط نهاد مالی انجام شده است.شرکت ملی صنایع مس ایران تأمین ریال مورد نیاز طرح‌ها و حداکثر تجهیزات را از داخل تضمین کرده است.افزایش ظرفیت ساخت و ساز کاتد مس کشور به 600 هزار تن و فروش خارجی سالانه به میزان 4 الی 5 میلیارد دلار ارز به مدت حداقل یک دوره 25 ساله را پیش بینی کرده است.شرکت ملی صنایع مس ایران قراردادهای اجرایی به منظور افزایش ظرفیت ساخت و ساز کاتد مس از سطح 300 هزار تن فعلی به 600 هزار تن امضا کرده است.استخراج معدنی دره زار و درالو با ارزش حدود 400 میلیون دلار در حال تست گرم است.تفاهم نامه پشتیبانی نهاد مالی از طرح‌های توسعه‌ای شرکت ملی مس توسط معاونت ارزی نهاد مالی و مدیرعامل مس امضا شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *