تصویب تاسیس بنیاد صحنه نمایش ملی و تدوین پیش‌نویس سند صحنه نمایش

تاسیس بنیاد تئاتر ملی تصویب شد/ تدوین پیش‌نویس سند تئاتر

0 نظر


در آخرین جلسه شورای آثار خلاقانه شورای عالی تحول اساسی فرهنگی در سال ۱۴۰۲، تصویب شد که بیان بنیاد صحنه نمایش ملی به منظور حمایت از ساخت و ساز تئاترهای ملی و ایرانی، به اجرا در بیاید. پیش‌نویس سند تحول هنرهای نمایشی نیز در این جلسه بحث شد و نظرات هوشنگ توکلی، ایرج راد و قطب‌الدین صادقی به آن ارایه شد. همچنین مصوبات دیگری مانند تشکیل بنیاد پویانمایی و سند هنر صوتی نیز در این جلسه به تصویب رسید. به همراه وزیر میراث و ارشاد اسلامی، پوستر المپیاد ملی آثار خلاقانه نیز رونمایی شد.

به گزارش دیجیاتور به نقل از روابط‌عمومی دبیرخانه شورای آثار خلاقانه، در آخرین جلسه شورای آثار خلاقانه شورای عالی تحول اساسی فرهنگی در سال ۱۴۰۲، راه‌اندازی بنیاد صحنه نمایش ملی به منظور حمایت از ساخت و ساز تئاترهای ملی و ایرانی به تصویب رسید.

پیش‌نویس سند تحول هنرهای نمایشی نیز در این جلسه مطرح شد و هوشنگ توکلی، ایرج راد و قطب‌الدین صادقی و اعضای شورا درباره مسایل و ضرورت‌های صحنه نمایش نظرات خود را بیان کردند.

وزیر میراث و ارشاد اسلامی در این جلسه گفت: شورای آثار خلاقانه از شوراهای اقماری شورای عالی تحول اساسی فرهنگی است و در شورای آثار خلاقانه روابط حکومتی بر این است که مصوبات معطوف به حل مشکل و مساله آثار خلاقانه باشد. در دوره اخیر شورای آثار خلاقانه مواردی از جمله سند هنر صوتی، تشکیل بنیاد پویانمایی، تاسیس شهر جهانی فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی، نشان میراث و آثار خلاقانه و بازار آثار خلاقانه تصویب شد که سند هنر صوتی و بنیاد پویانمایی در شورای عالی تحول اساسی فرهنگی نیز به تصویب رسید.

محمدحسین ایمانی خوشخو، دبیر شورای آثار خلاقانه نیز در این جلسه با ارایه‌ گزارشی از فعالیت شورای آثار خلاقانه در یک سال گذشته گفت: شورای آثار خلاقانه فعالانه در این دوره به مسایل آثار خلاقانه پرداخت و در این یک سال، شش مصوبه در حوزه آثار خلاقانه داشت و پنج نهاد و دستگاه نیز گزارش‌هایی را در حوزه میراث و آثار خلاقانه در جلسات مطرح کردند. پیرو مصوبه شورای آثار خلاقانه مبنی بر تدوین سند صحنه نمایش، کارگروهی تشکیل و پیش‌نویس سند تهیه شد که در جلسات این شورا بررسی می‌شود.

محمود سالاری معاون امور هنری وزیر میراث و ارشاد اسلامی نیز گفت: پیش‌نویس سند صحنه نمایش با همراهی و همفکری استادان صحنه نمایش تدوین شده است. اگر صحنه نمایش توسعه یابد، هنر هفتم، تلویزیون، مطالعات ارزش‌ها عمومی نیز در جامعه توسعه پیدا می‌کند.

در پایان جلسه با حضور وزیر میراث و ارشاد اسلامی، اعضای شورای آثار خلاقانه و هنرمندان از پوستر المپیاد ملی آثار خلاقانه رونمایی شد.


بنیاد صحنه نمایش ملی راه‌اندازی شد و پیش‌نویس سند تحول هنرهای نمایشی بررسی شد و مصوباتی از جمله سند هنر صوتی، تشکیل بنیاد پویانمایی، تاسیس شهر جهانی فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی تصویب شد.فعالیت‌های شورای آثار خلاقانه ارزیابی شده و پیش‌نویس سند صحنه نمایش با مشارکت استادان صحنه نمایش تدوین شد و الحاق، به توسعه صحنه نمایش اشاره شد.رونمایی از پوستر المپیاد ملی آثار خلاقانه به پایان رسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *