اثر صحنه نمایش بر افزایش روحیه همدلی و همکاری افراد

تئاتر روحیه همدلی و همکاری بین افراد را افزایش می‌دهد


در حاشیه برگزاری جشنواره بین المللی صحنه نمایش کودک و نوجوان، رسول صالحی اشاره به یک بخش از روایت خیالی خود کرد و تصویری از چند پرنده رنگارنگ که در سرما به دنبال گرما هستند نقل کرد. یکی از پرندگان ترجیح می دهد تنهایی را بپذیرد ولی با کمک دیگران، از سرما رهایی پیدا می کند. این نمایش، با همکاری مرکز نگهداری معلولیت ذهنی و جسمی، به اجرا در آمد و باعث افزایش روحیه همکاری و همدلی بین مددجویان شده است. اجرای این نمایش نشان دهنده اهمیت اعتماد به نفس و دلگرمی در ارتقاء جشنواره ها و تئاترهای کودک و نوجوان می باشد.

رسول صالحی در حاشیه برگزاری جشنواره بین المللی صحنه نمایش کودک و نوجوان که در اردکان در حال برگزاری است، با اشاره به بخش هایی از روایت خیالی خود اظهار کرد: صبحگاهی چند پرنده رنگارنگ از سرما به درختی پناه برده و روی شاخه آن می نشینند. آنها برای گرم شدن با هم و در کنار هم قرار می گیرند اما یکی از پرندگان بر روی شاخه ای تنهایی را ترجیح می دهد و با پیشنهاد دیگران مخالفت می کند ولی در اثر سرما پاهایش یخ زده و به درخت می چسبد.

وی ادامه داد: پرندگان دیگر به کمک او می آیند و اطراف او جمع می شوند تا گرم شود، درنهایت با کمک هم از سرما رهایی پیدا می کنند.

کارگردان نمایش چند پرنده رنگارنگ در مورد نمایش که در بیست و هشتمین جشنواره بین المللی صحنه نمایش در بخش فراگیر حضور داشت گفت: این نمایش با مددجویان مرکز نگهداری معلولیت ذهنی و جسمی شدید حیات زنجان به اجرا در آمد.

صالحی افزود: در طول تمرینات نمایش و آماده سازی آن، افزایش روحیه همکاری و همدلی و شادابی در مددجویان مشهود بود و مواردی از بهبود تعامل در بین آنها توسط همکاران مددکار گزارش شد.

تئاتر روحیه همدلی و همکاری بین افراد افزایش پیدا می‌کند

وی ادامه داد: قرار گرفتن جشنواره نمایش طلوع به عنوان یکی از بخش های جشنواره صحنه نمایش کودک و نوجوان باعث دلگرمی، اعتماد به نفس عوامل اجرایی این نمایشگران شده و نشانگر اهمیت این امر برای مسؤولان این جشنواره هاست.


در این متن، نمایش “چند پرنده رنگارنگ” به کمک همکاری و همدلی پرندگان، نشان داده که با همکاری و تعامل فردی، مشکلات قابل حل هستند و افراد می‌توانند با یکدیگر به بهبود و پیشرفت برسند. این نمایش همچنین نشان دهنده این است که اهمیت و حمایت از جشنواره‌ها و فعالیت‌های فرهنگی و هنری برای افزایش اعتماد به نفس و روحیه افراد بسیار مهم است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *