تلاش برنامه‌ریزی مالی صدا و سیما در ۲۴ ساعت

بودجه صدا و سیما ۲۴ همت شد

0 نظر


در جلسه نوبت صبح پارلمان، نمایندگان به گزارش کمیسیون تلفیق لایحه برنامه‌ریزی مالی سال ۱۴۰۳ پیرامون بخش هزینه‌ای، تصویب جزء ۲ بند الحاقی ۱ تبصره ۱۳ این لایحه را به اطلاع رساندند. در این لایحه آمده است که حکومت مکلف است، اعتبارات سازمان صدا و سیما را به میزان دویست و چهل هزار میلیارد ریال در جداول بخش دوم برنامه‌ریزی مالی ارائه دهد. سازمان برنامه و برنامه‌ریزی مالی همچنین مکلف است با همکاری دستگاه‌های مذکور اعتبار افزوده شده مازاد را بر اساس برنامه هفتم پیشرفت و سایر اسناد بالادستی به تفکیک برنامه، اعتبار مورد نیاز و شاخص‌های خروجی محور ارزیابی، نتایج اجرای برنامه‌های مذکور به همراه برنامه‌ریزی مالی تفصیلی را به پارلمان ارائه دهد. استفاده از اعتبارات افزوده شده نیز صرفاً در قالب برنامه‌های مذکور مجاز خواهد بود و دستگاه‌های مجری برنامه‌های موضوع این بند مکلف به ارائه گزارش عملکردی خود به کمیسیون‌های تخصصی و کمیسیون اصل ۹۰ پارلمان در فواصل زمانی ۳ ماهه یک بار می‌باشند. همچنین، در جریان بررسی این مصوبه، داوود منظور رئیس سازمان برنامه و برنامه‌ریزی مالی، افزایش ۵۸ درصدی برنامه‌ریزی مالی صداوسیما و قوه قضائیه در مقابل رشد حدود ۱۲ درصدی برنامه‌ریزی مالی سایر دستگاه‌ها را اعلام نمود.

به گزارش خبرنگار دیجیاتور، نمایندگان پارلمان در جلسه نوبت صبح امروز و در جریان رسیدگی به گزارش کمیسیون تلفیق لایحه برنامه‌ریزی مالی سال ۱۴۰۳ در بخش هزینه‌ای، با تصویب جز ۲ بند الحاقی ۱ تبصره ۱۳ این لایحه به شرح زیر موافقت کردند:

بند الحاقی ۱- حکومت مکلف است:

۲- اعتبارات سازمان صدا و سیما جمهوری اسلامی ایران را معادل دویست و چهل هزار میلیارد (۲۴۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال در جداول بخش دوم برنامه‌ریزی مالی ارائه نماید.

سازمان برنامه و برنامه‌ریزی مالی مکلف است با همکاری دستگاه‌های مذکور اعتبار افزوده شده مازاد بر رشد سنواتی را بر اساس برنامه هفتم پیشرفت و سایر اسناد بالادستی به تفکیک برنامه، اعتبار مورد نیاز و شاخص‌های خروجی محور ارزیابی، نتایج اجرای برنامه‌های مذکور به همراه برنامه‌ریزی مالی تفصیلی به پارلمان ارائه نماید.

استفاده از اعتبارات افزوده شده صرفاً در قالب برنامه‌های مذکور مجاز بوده و دستگاه‌های مجری برنامه‌های موضوع این بند مکلفند هر ۳ ماه یک بار گزارش عملکردی خود را به کمیسیون‌های تخصصی و کمیسیون اصل ۹۰ پارلمان ارائه نمایند.

گفتنی است، داوود منظور رئیس سازمان برنامه و برنامه‌ریزی مالی در جریان بررسی این مصوبه، گفت: با تغییراتی که پارلمان در لایحه برنامه‌ریزی مالی اعمال کرده است برنامه‌ریزی مالی صداوسیما و قوه قضائیه نسبت به سال جاری ۵۸ درصد افزایش یافته، در حالی که رشد برنامه‌ریزی مالی سایر دستگاه‌ها در سال آینده حدود ۱۲ درصد است.


نمایندگان پارلمان در جلسه نوبت صبح امروز و در جریان رسیدگی به گزارش کمیسیون تلفیق لایحه برنامه‌ریزی مالی سال ۱۴۰۳ در بخش هزینه‌ای، با تصویب جز ۲ بند الحاقی ۱ تبصره ۱۳ این لایحه به شرح زیر موافقت کردند. حکومت مکلف است اعتبارات سازمان صدا و سیما جمهوری اسلامی ایران را معادل دویست و چهل هزار میلیارد ریال در جداول بخش دوم برنامه‌ریزی مالی ارائه نماید. سازمان برنامه و برنامه‌ریزی مالی مکلف است با همکاری دستگاه‌های مذکور اعتبار افزوده شده مازاد بر رشد سنواتی را بر اساس برنامه هفتم پیشرفت و سایر اسناد بالادستی به تفکیک برنامه، اعتبار مورد نیاز و شاخص‌های خروجی محور ارزیابی، نتایج اجرای برنامه‌های مذکور به همراه برنامه‌ریزی مالی تفصیلی به پارلمان ارائه نماید. استفاده از اعتبارات افزوده شده صرفاً در قالب برنامه‌های مذکور مجاز بوده و دستگاه‌های مجری برنامه‌های موضوع این بند مکلفند هر ۳ ماه یک بار گزارش عملکردی خود را به کمیسیون‌های تخصصی و کمیسیون اصل ۹۰ پارلمان ارائه نمایند. داوود منظور رئیس سازمان برنامه و برنامه‌ریزی مالی در جریان بررسی این مصوبه، گفت: با تغییراتی که پارلمان در لایحه برنامه‌ریزی مالی اعمال کرده است برنامه‌ریزی مالی صداوسیما و قوه قضائیه نسبت به سال جاری ۵۸ درصد افزایش یافته، در حالی که رشد برنامه‌ریزی مالی سایر دستگاه‌ها در سال آینده حدود ۱۲ درصد است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *