حذف نشدنی بسته‌های اینترنتی از سال قبل

بسته‌های اینترنتی که از سال گذشته وجود داشته حذف نشده است

0 نظر


در جلسه هیأت حکومت، وزیر مخابرات و تکنولوژی مخابرات، عیسی زارع‌پور، به انتشار اخبار کذب درباره حذف بسته‌های اینترنتی انتقاد کرده و اعلام کرد که هیچ بسته‌ای تا دیروز حذف نشده است و افزایش قیمت‌ها ۳۴ درصد می‌باشد. همچنین اعلام کرد که تاکنون ۳.۵ میلیون نفر ثبت‌نام کرده‌اند و امکان ثبت‌نام تا انتهای ماه وجود دارد. زارع‌پور توضیح داد که مردم برای ثبت‌نام باید به آدرس may.gov.ir مراجعه کنند و شماره تلفن خود را وارد کنند تا پس از ۲۴ ساعت، بسته شبکه جهانی برای آنها فعال شود. او همچنین اعلام کرد که بسته شبکه جهانی دهک‌های پایین نیز برای مردم فعال شده است و در سال آینده بسته‌ای برای این دهک‌ها نیز فعال خواهد شد. در مورد مصرف ماهانه شبکه جهانی توسط مردم، زارع‌پور گفت که ۵۰ درصد افراد زیر ۲ گیگ در ماه مصرف دارند و ۵۰ درصد دیگر بیش از این مقدار مصرف می‌کنند. در مورد کاهش فیلترینگ، زارع‌پور اعلام کرد که مأموریت رئیس‌جمهور به شورای عالی فضای مجازی داده شده است و درباره محتوای مجرمانه نیز در کارگروهی با نمایندگان حکومت در حال پیگیری است.

به گزارش دیجیاتور، «عیسی زارع‌پور» امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیأت حکومت در جمع خبرنگاران، بسته اینترنتی یکی از خبرنگاران را که مدعی حذف برخی بسته‌های اینترنتی بود را مورد بررسی قرار داد و از انتشار اخبار کذب در مورد حذف بسته‌های اینترنتی انتقاد کرد.

وی با بیان اینکه هیچ بسته بالای ۴ ماه تا دیروز حذف نشده است و افزایش قیمت‌ها ۳۴ درصد بوده است، گفت: بسته‌های شبکه جهانی که در یک سال و نیم گذشته بوده، هیچیک حذف نشده‌اند.

وزیر مخابرات و تکنولوژی مخابرات تاکید کرد: تا دیروز که من آمار گرفتم، آمار کسانی که ثبت‌نام کرده بودند حدود ۳.۵ میلیون نفر بود و ما همچنان باز گذاشته‌ایم و تا آخر این ماه نیز باز می‌گذاریم البته قبلاً گفته بودیم تا پایان این هفته اما از همین‌جا اعلام می‌کنیم که تا آخر دی‌ماه امکان ثبت‌نام وجود دارد.

زارع‌پور گفت: مردم عزیز برای ثبت‌نام باید به آدرس may.gov.ir مراجعه کنند و وقتی به این سایت وارد شوند در همان صفحه اول گزینه شبکه جهانی هدیه حکومت وجود دارد. شماره تلفنی را که می‌خواهند شبکه جهانی روی آن فعال شود را وارد کنند، شماره باید به نام خودشان باشد و ۲۴ ساعت بعد برای آنها فعال می‌شود.

وی درباره شبکه جهانی دهک‌های پایین که جزو وعده‌های رئیس‌جمهور بود، افزود: این بسته در حال حاضر برای همه مردم فعال شده است. انشاالله سال آینده که این بسته تمام شود در ابتدای سال برای آنها هم تدبیر می‌کنیم که برای دهک‌های پایین نیز بسته‌ای فعال شود.

وزیر مخابرات و تکنولوژی مخابرات همچنین درباره میزان مصرف ماهانه مردم از شبکه جهانی بیان کرد: در حال حاضر آمار دقیقی ندارم. سوأل می‌کنم و دفعه بعد حتماً خدمتتان عرض خواهم کرد.

زارع پور تصریح کرد: بر اساس آمار اپراتورها، ۵۰ درصد مشترکین زیر ۲، ۳ گیگ در ماه مصرف شبکه جهانی دارند اما ۵۰ درصد نیز بیش از این مصرف می‌کنند.

وی در پاسخ به پرسشی درباره کاهش فیلترینگ، گفت: مأموریت در این خصوص را رئیس‌جمهور به شورای عالی فضای مجازی داده‌اند.، در این دستور ساماندهی مسدودسازی ذکر شده است.

وزیر مخابرات و تکنولوژی مخابرات تاکید کرد: کارگروه رسیدگی به محتوای مجرمانه در دادستانی با ۱۲ عضو تشکیل شده که ۶ عضو آن نمایندگان حکومت است، در این کارگروه پیگیری می‌کنیم که بستر نرم‌افزاری‌هایی که می‌توان در آنها تجدید نظر شود، اقدامی صورت گیرد؛ برای بستر نرم‌افزاری‌هایی مانند «گوگل‌پلی» امکان تجدید نظر هست. دو بار به کارگروه مصادیق مجرمانه برده‌ایم باز هم این کار را خواهیم کرد، اما برای رسانه‌های مجازی در بخش‌های دیگری تصمیم‌گیری شده است و کاری نمی‌توان کرد.


چند نکته مهم از این متن برمی‌ آیند. در ابتدا، وزیر مخابرات و تکنولوژی مخابرات، از انتشار اخبار کذب درباره حذف بسته‌های اینترنتی انتقاد کرد و بیان کرد هیچ بسته بالای ۴ ماه تا دیروز حذف نشده است و افزایش قیمت‌ها ۳۴ درصد بوده است. همچنین، وی اعلام کرد که تعداد ثبت‌نام کنندگان بسته‌های اینترنتی تاکنون حدود ۳.۵ میلیون نفر بوده و ثبت‌نام تا پایان ماه دی ادامه خواهد داشت.

در ادامه، زارع‌پور به مردم توصیه کرد برای ثبت‌نام به آدرس may.gov.ir مراجعه کنند و در همان صفحه اول گزینه شبکه جهانی هدیه حکومت را انتخاب کنند. وی بیان کرد که شماره تلفنی که می‌خواهند شبکه جهانی روی آن فعال شود را وارد کنند و در ۲۴ ساعت بعد شبکه جهانی برای آنها فعال می‌شود.

زارع‌پور همچنین بیان کرد که شبکه جهانی دهک‌های پایین برای همه مردم فعال شده است و در سال آینده برای این دهک‌ها نیز بسته‌ای فعال خواهد شد.

در پایان، وزیر مخابرات و تکنولوژی مخابرات اعلام کرد که مصرف ماهانه مردم از شبکه جهانی هنوز آمار دقیقی ندارد و تا دفعه بعد برای این موضوع جواب خواهد داد. همچنین، بیان کرد که بر اساس آمار اپراتورها، ۵۰ درصد مشترکین مصرف زیر ۲ تا ۳ گیگ در ماه دارند اما ۵۰ درصد نیز بیش از این مصرف می‌کنند.

درباره کاهش فیلترینگ نیز اعلام شد که این موضوع مورد معرفی رئیس‌جمهور به شورای عالی فضای مجازی قرار گرفته است و در تصمیمات بعدی وزارت مخابرات مشارکت خواهد داشت.

و در نهایت، وزیر مخابرات و تکنولوژی مخابرات اعلام کرد که کارگروه رسیدگی به محتوای مجرمانه در دادستانی پیگیری‌ها را انجام می‌دهد و برای بستر نرم‌افزاری‌هایی مانند گوگل‌پلی امکان تجدید نظر درباره محتوای مجرمانه وجود دارد، اما برای رسانه‌های مجازی در بخش‌های دیگری اقدامی ممکن نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *