بزرگراه گرمی: درخواست ۱۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار بیله‌سوار می‌کند.

بزرگراه گرمی – بیله‌سوار ۱۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد


در این متن به تعریف و شرح وضعیت محور گرمی به بیله‌سوار در استان اردبیل پرداخته می‌شود. اظهارات علی حیدری، مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل، نشان می‌دهد که احداث باند دوم این محور نیاز به ۳۰ میلیارد تومان اعتبار دارد و به دلیل محدودیت اعتبارات دولتی، تأمین این هزینه‌ها بسیار سخت و دشوار است. محور گرمی به بیله‌سوار از یک محور ترانزیتی به طول ۵۰ کیلومتر است و در سال‌های اخیر در مرحله تعریض و بهسازی قرار گرفته است تا به بزرگراه ارتقا پیدا کند. در حال حاضر، ۲۴ کیلومتر از محور سه راهی صحرا به سمت گرمی و ورودی شهر و ۵۰ کیلومتر مسیر گرمی به بیله‌سوار در حال اجرا هستند. همچنین، مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل اعلام کرده که اجرای این پروژه به پیمانکار ۱۰۰ میلیارد تومان بدهی دارد و برای تسریع در روند اجرای آن بر روی تخصیص اعتبارات تلاش می‌شود. همچنین، برای تکمیل این پروژه نیاز به سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار داریم. مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل به محدودیت منابع و عدم توانایی حکومت در تأمین اعتبارات برای پروژه‌های راهداری در استان اشاره می‌کند. در نهایت، اشاره می‌شود که پروژه محور گرمی به بیله‌سوار هنوز در مرحله اجرا بسیار کم پیشرفت داشته و سرعت اجرایی آن بسیار کند است.

به گزارش خبرنگار دیجیاتور، علی حیدری شامگاه شنبه در جریان بازدید از باند دوم محور گرمی به بیله‌سوار، اظهار کرد: هر کیلومتر احداث باند دوم در حال حاضر ۳۰ میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد که تأمین این هزینه‌ها با توجه به محدودیت اعتبارات دولتی بسیار سخت و دشوار است.

وی تصریح کرد: محور گرمی به بیله‌سوار به عنوان محور ترانزیتی به طول ۵۰ کیلومتر در سال‌های اخیر در مرحله تعریض و بهسازی قرار گرفته تا با ارتقا به بزرگراه امکان تردد ایمن در آن فراهم آید.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل دلیل کندی اجرای این پروژه را با ۱۰ درصد پیشرفت، عدم تأمین اعتبار اعلام کرد و گفت: بهسازی و تعریض محور سه راهی صحرا به سمت گرمی و گرمی به بیله سوار به عنوان یک پروژه منسجم مورد توجه قرار گرفته و ۲۴ کیلومتر در محور سه راهی صحرا به سمت گرمی و ورودی این شهر به طول ۱۵ کیلومتر اجرایی و عملیاتی شده و ۵۰ کیلومتر مسیر گرمی به بیله‌سوار نیز به پیمانکار سپرده شده است.

حیدری بدهی به پیمانکار این پروژه را ۱۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: مسئولان تلاش می‌کنند تا با تخصیص اعتبارات به روند اجرایی آن سرعت ببخشند که امیدواریم در ماه‌های آینده این امر به نتیجه رسیده و سرعت اجرایی بیشتری را در محور گرمی به بیله‌سوار به عنوان مسیر ترانزیتی شاهد باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در مجموع در این مسیر سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم تا در کنار پرداخت بدهی پیمانکار بتوانیم به سرعت اجرایی آن کمک کنیم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل محدودیت منابع را یادآور شد و بیان کرد: ۲۹ هزار میلیارد تومان برای تکمیل پروژه‌های راهداری در استان نیاز است که با منابع محدود یک‌هزار میلیارد تومانی در طول سال نمی‌توان به این امر تحقق بخشیده و سرعت اجرایی پروژه‌های راهسازی را شاهد بود.

به گزارش خبرنگار دیجیاتور، محور گرمی به بیله‌سوار که از محورهای ترانزیتی و صعب‌العبور استان است در چند سال اخیر به عنوان پروژه تعریض و بهسازی مورد توجه قرار گرفته و قرار بود در مدت ۴۰ ماه و تا آخر سال ۱۴۰۱ این پروژه به مرحله اجرا برسد که تنها ۹ درصد پیشرفت فیزیکی پروژه را شاهد هستیم و عملیات اجرایی آن سال‌های طولانی است که به خواب زمستانی رفته و هنوز مسئولان به سرانجام رساندن آن اقدام مؤثر و راهگشایی را انجام نمی‌دهند.


در بازدید از باند دوم محور گرمی به بیله‌سوار، علی حیدری اظهار کرد که احداث باند دوم نیاز به ۳۰ میلیارد تومان اعتبار دارد و تأمین این هزینه سخت است. محور گرمی به بیله‌سوار در حال تعریض و بهسازی است و به بزرگراه ارتقا یافته است. پروژه تعریض و بهسازی محور سه راهی صحرا به سمت گرمی و ورودی شهر گرمی به بیله‌سوار نیز در حال اجرا است. بدهی به پیمانکار این پروژه ۱۰۰ میلیارد تومان است و تلاش می‌شود تا با تخصیص اعتبارات، سرعت اجرایی آن افزایش یابد. در کل برای تکمیل پروژه‌های راهداری در استان آردبیل، نیاز به ۲۹ هزار میلیارد تومان اعتبار است. با این حال، منابع محدود باعث محدودیت در سرعت اجرایی پروژه‌ها می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *