افتتاح بزرگترین کارخانه آهن اسفنجی کشور در اهواز

بزرگترین کارخانه آهن اسفنجی کشور در اهواز افتتاح شد


این متن خبری درباره طرح بزرگترین مگا مدول آهن اسفنجی ایران است که با هدف تکمیل زنجیره ساخت و ساز و تأمین کمبود آهن اسفنجی مورد نیاز کشور به بهره برداری رسیده است. قرارداد این پروژه با ارزش ۱۳۵ میلیون یورو بین شرکت فولاد خوزستان و شرکت فناور معادن و فلزات منعقد شده است. این کارخانه با ظرفیت ساخت و ساز یک میلیون و ۷۶۰ هزار تن آهن اسفنجی در سال، شرکت فولاد خوزستان را از خرید آهن اسفنجی به میزان ۵۰۰ تا ۷۰۰ هزار تن در سال بی نیاز کرده و با تفاوت نرخ خرید و ساخت و ساز، به سودآوری بیشتری دست خواهد یافت. این شرکت اولین تولیدکننده آهن اسفنجی در خاورمیانه و دومین پس از هند در جهان می باشد.

به گزارش خبرنگار دیجیاتور، این طرح به عنوان بزرگترین مگا مدول آهن اسفنجی ایران با هدف تکمیل زنجیره ساخت و ساز و تأمین کمبود آهن اسفنجی مورد نیاز کشور وارد زنجیره ساخت و ساز شد و به بهره برداری رسمی رسید.

قرارداد این پروژه در مهرماه سال ۹۸ بین شرکت فولاد خوزستان به عنوان کارفرما و شرکت فناور معادن و فلزات، به ارزش ۱۳۵ میلیون یورو منعقد شد.

هدف از اجرای این طرح، ساخت و ساز سالانه یک میلیون و ۷۶۰ هزار تن آهن اسفنجی است که با به ظرفیت رسیدن این کارخانه، شرکت فولاد خوزستان از خرید آهن اسفنجی به میزان ۵۰۰ تا ۷۰۰ هزار تن در سال بی نیاز می‌شود.

تفاوت نرخ خرید آهن اسفنجی و ساخت و ساز آن در هر تن ۶۰ میلیون ریال است و در حال حاضر ظرفیت این کارخانه در هر ساعت ۲۲۰ تن است که میزان زیادی سودآوری دارد.

این شرکت اولین تولیدکننده آهن اسفنجی در خاورمیانه و دومین پس از هند در جهان است.


تکمیل زنجیره ساخت و ساز و تأمین کمبود آهن اسفنجی در ایران با راه‌اندازی بزرگترین مدول مگا، بهره‌برداری از این طرح به بهره‌برداری رسمی رسید. قرارداد پروژه با ارزش ۱۳۵ میلیون یورو بین شرکت فولاد خوزستان و شرکت فناور معادن و فلزات منعقد شد. هدف این طرح، ساخت و ساز سالانه یک میلیون و ۷۶۰ هزار تن آهن اسفنجی است. شرکت فولاد خوزستان با راه‌اندازی این کارخانه از خرید آهن اسفنجی به میزان ۵۰۰ تا ۷۰۰ هزار تن در سال بی نیاز خواهد شد. تفاوت نرخ خرید آهن اسفنجی و ساخت و ساز آن منجر به سودآوری بیشتر می‌شود و ظرفیت ساخت و ساز این کارخانه در حال حاضر در هر ساعت ۲۲۰ تن است. شرکت فولاد خوزستان اولین تولیدکننده آهن اسفنجی در خاورمیانه و دومین پس از هند در جهان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *