برگزاری وبینار “نشریات ایرانی در نمایه‌های بین‌المللی”

راه‌اندازی وب‌سایت علم‌سنجی در دستور کار ایرانداک قرار گرفت


در وبینار “مسائل و ملاحظات نمایه‌سازی نشریات ایرانی در نمایه‌های بین‌المللی” که توسط پژوهشگاه علوم و تکنولوژی مخابرات ایران (ایرانداک) برگزار می‌شود، با هدف ترویج اصول اخلاقی و حقوقی در نشر اصیل با دسترسی آزاد، برگزار خواهد شد. محورهای این وبینار شامل نمایه‌های بین‌المللی، نمایه‌های اصیل در مقابل نمایه‌های غیر اصیل، اصول مطالعات ارزش‌ها نشر در نمایه‌های بین‌المللی، حداقل‌های لازم برای نمایه‌سازی نشریات دسترسی آزاد، مشکلات و چالش‌های نشریات ایرانی در DOAJ است. این وبینار در مطالعات تاریخی مشخص شده از طریق برنامه کاربردی ادوبی کانکت برگزار خواهد شد.

به گزارش دیجیاتور به نقل از پژوهشگاه علوم و تکنولوژی مخابرات ایران «ایرانداک»، وبینار «مسائل و ملاحظات نمایه‌سازی نشریات ایرانی در نمایه‌های بین‌المللی: مروری بر چالش‌های نمایه‌سازی نشریات ایرانی در DOAJ» با هدف ترویج مبانی اخلاقی، حقوقی، و محتوایی نشر اصیل به شیوه دسترسی آزاد و با همکاری پژوهشگاه علوم و تکنولوژی مخابرات ایران (ایرانداک) و کمیسیون نشریات علمی وزارت علوم، تحقیقات، و فناوری، ویژه سردبیران، مدیران مسئول، و کارشناسان نشریات علمی، برگزار می‌شود.

محورهای این وبینار عبارتند از:

نمایه‌های بین‌المللی و چالش‌های آن

نمایه‌های اصیل در مقابل نمایه‌های غیر اصیل و غیر معتبر

نمایه‌های بین‌المللی و اصول مطالعات ارزش‌ها نشر

حداقل‌های لازم برای نمایه‌سازی نشریات دسترسی آزاد در نمایه‌های بین‌المللی

مروری بر مشکلات و چالش‌های نشریات ایرانی در DOAJ

این وبینار روز چهارشنبه ۱۶ اسفندماه ۱۴۰۲ از ساعت ۱۰ تا ۱۲، از برنامه کاربردی ادوبی کانکت در پیوند https://meeting.irandoc.ac.ir/msrt (ورود از طریق گزینه Guest و بدون نیاز به رمز عبور) برای علاقه‌مندان برگزار خواهد شد.


وبینار “مسائل و ملاحظات نمایه‌سازی نشریات ایرانی در نمایه‌های بین‌المللی: مروری بر چالش‌های نمایه‌سازی نشریات ایرانی در DOAJ” با هدف ترویج مبانی اخلاقی، حقوقی، و محتوایی نشر اصیل به شیوه دسترسی آزاد و با همکاری پژوهشگاه علوم و تکنولوژی مخابرات ایران (ایرانداک) و کمیسیون نشریات علمی وزارت علوم، تحقیقات، و فناوری برگزار می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *