برگزاری نمایشگاه “شکوفایی آثار خلاقانه در آستانه نوروز” در پاریس

برگزاری نمایشگاه «شکوفایی هنر در آستانه نوروز» در پاریس


در آستانه سال نو و عید نوروز، نمایشگاهی با عنوان «شکوفایی آثار خلاقانه در آستانه نوروز: خلاقیت زنانه و تلاقی نغمه ها» در پاریس برگزار شد. در این نمایشگاه، علاقه‌مندان به میراث و آثار خلاقانه ایرانی با صاحبان اثر نقاشان ایرانی دیدار کردند و در گفتگویی با آنان، مباحثی درباره آثار خلاقانه نقاشی در ایران و موضوعاتی مرتبط با این نمایشگاه مطرح شد. همچنین، با معرفی بانوان ایرانی حاضر در نمایشگاه، سخنرانی‌ها و اجراهای هنر صوتی و ادبی فضای بهاری این برنامه را تداعی کردند. ارائه یک اثر ادبی با عنوان «هنرمندان ایران: زنان نقاش معاصر ایران» نیز در برنامه قرار دارد که به معرفی زنان تاثیرگذار در آثار خلاقانه نقاشی ایران می‌پردازد.

به گزارش دیجیاتور به نقل از ارتباطات سازمانی مرکز ایران و فرانسه، در آستانه سال نو و عید نوروز نمایشگاهی با عنوان «شکوفایی آثار خلاقانه در آستانه نوروز: خلاقیت زنانه و تلاقی نغمه ها» به همت مرکز ایران و فرانسه و با همکاری گروه فرهنگی بات در پاریس برگزار شد.

در این نمایشگاه علاقه‌مندان به میراث و آثار خلاقانه ایرانی ضمن بازدید از نمایشگاه نقاشی بانوان ایرانی با صاحبان اثر به گپ و گفت پرداختند.

سخنران افتتاحیه نمایشگاه شراره صالحی نویسنده و استاد موسسه آموزش عالی بود که درباره پیشینه آثار خلاقانه نقاشی در ایران، مضامین و سبک آثار نمایشگاه «شکوفایی آثار خلاقانه در آستانه نوروز: خلاقیت زنانه و تلاقی نغمه ها» سخنرانی کرد.

فاطمه شادمان معاون مرکز ایران و فرانسه در ادامه این مراسم ضمن خوشامد گویی و تبریک آغاز سال نو و ماه مبارک رمضان به حاضران، بانوان ایرانی حاضر در نمایشگاه را معرفی کرد.

سپس سید علیرضا خلیلی رییس مرکز ایران و فرانسه به معرفی این مرکز، اهداف و برنامه‌های آتی‌ اش پرداخت و حضور بانوان نقاش در صدمین برنامه این مرکز را به فال نیک گرفت.

در بخش پایانی برنامه برای آشنایی مهمانان فرانسوی با میراث و آداب و رسوم ایرانی، سفره هفت سین ایرانی برای حاضران معرفی شد و سپس هنرمندانی از دیار ایران، هند و افغانستان به اجرای هنر صوتی پرداختند و برخی از اشعار مولانا به زبان فرانسه برای حاضران خوانده و فضای برنامه بهاری شد.

قرار است کتابی هم با محوریت این نمایشگاه با عنوان «هنرمندان ایران: زنان نقاش معاصر ایران» توسط گروه فرهنگی بات منتشر شود.

این اثر ادبی مطالعات تاریخی و تبار آثار خلاقانه نقاشی ایران با محوریت نقاشان زن به همراه شرح مبسوطی از مطالعات تاریخی آثار خلاقانه نقاشی در ایران و روند تکوین و اعتلای این آثار خلاقانه را همراه با توصیف مصور و معرفی زنان تاثیرگذار در نقاشی معاصر ایران مورد بررسی قرار می دهد.


نمایشگاه با عنوان «شکوفایی آثار خلاقانه در آستانه نوروز: خلاقیت زنانه و تلاقی نغمه ها» در پاریس برگزار شد. علاقه‌مندان به میراث و آثار خلاقانه ایرانی به بازدید از نمایشگاه نقاشی بانوان ایرانی پرداختند. در این مراسم، هنرمندان ایرانی، هندی و افغانستانی به اجرای هنر صوتی پرداختند. کتابی با عنوان «هنرمندان ایران: زنان نقاش معاصر ایران» توسط گروه فرهنگی بات منتشر خواهد شد. این اثر ادبی شامل مطالعات تاریخی و تبار آثار خلاقانه نقاشی ایران با تمرکز بر نقاشان زن است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *