برقراری پروازها به سوریه/ درآمد ۸ هزار میلیاردی شهر فرودگاهی در سال ۱۴۰۳

برقراری پرواز به سوریه/ درآمد ۸ هزار میلیاردی شهر فرودگاهی در۱۴۰۳


سعید چلندری، مدیرعامل فرودگاه امام خمینی در نشست خبری اعلام کرد که تاکنون مجوز ۴ هزار و ۲۸۷ پرواز برای نوروز صادر شده است. با حضور ۴۸ شرکت پرواز داخلی و خارجی، امکان انجام پرواز به ۷۳ مسیر خارجی در ۳۲ کشور وجود دارد. همچنین، به طور تخمینی درآمدهای شهر فرودگاهی تا سال آینده به بیش از ۸ هزار میلیارد تومان افزایش خواهد یافت و پروازهای به سوریه نیز انجام می‌شود. همچنین، برای اجرای فاز ۲ ترمینال جدید فرودگاه هزینه حدود دو میلیارد و ۵۰۰ یورو برآورد شده و به دو بخش تقسیم شده است.

سعید چلندری مدیرعامل شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) امروز در نشست خبری با تشریح پروازهای نوروزی، گفت: شرکت‌های هوایی درخواست ۶ هزار پرواز نوروز را کند که طی گفتگوهای دیپلماتیک انجام شده مجوز پرواز ۴ هزار و ۲۸۷ صادر شده است. مجموعاً ۴۸ شرکت پرواز که شامل ۱۴ شرکت داخلی و ۳۴ شرکت خارجی به ۷۳ مسیر خارجی و ۳۲ کشور پرواز دارند.

معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه تاکید کرد: ترمینال جدید فاز ۲ فرودگاه ظرفیت ۱۰ برابر ترمینال فعلی دارد که برای اجرای فاز ۲ حدود دو میلیارد و ۵۰۰ یورو برآورد هزینه انجام شده و اجرای فاز ۲ را برای نتیجه‌گیری زودتر به دو بخش تقسیم کردیم.

وی ادامه داد: اوایل سال (۱۴۰۱) درآمدهای شهر فرودگاهی حدود هزار میلیارد تومان بود که امروز با توجه به افزایش پروازها درآمدها به ۴ هزار میلیارد و ۳۰۰ تومان رسیده که پیش بینی می‌کنیم سال آینده بیش از ۸ هزار میلیارد تومان درآمد شهر فرودگاهی باشد.

این مقام مسؤول تصریح کرد: در حال حاضر پروازها به مقصد سوریه برقرار است که شرکت پرواز ماهان و «شام ویز» بین تهران و دمشق و لاذقیه سوریه پرواز انجام می‌دهند.

ادامه دارد…


پروازهای نوروزی بیش از ۶ هزار مورد بوده و از آن ۴ هزار و ۲۸۷ پرواز مجوز شده است. فاز ۲ ترمینال جدید فرودگاه امام خمینی ظرفیت بسیار بیشتری نسبت به ترمینال فعلی دارد و هزینه اجرای این فاز حدود دو میلیارد و ۵۰۰ یورو است. درآمدهای شهر فرودگاهی از ۱ هزار میلیارد تومان به ۴ هزار میلیارد و ۳۰۰ تومان افزایش یافته و پیش بینی می‌شود که سال آینده بیش از ۸ هزار میلیارد تومان درآمد شهر فرودگاهی باشد. همچنین پروازها به سوریه نیز برقرار است و شرکت پرواز ماهان و “شام ویز” پروازهایی به مقصد دمشق و لاذقیه انجام می‌دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *