ممنوعیت برقراری پروازها برای هواپیماهای فوق سبک

برقراری پروازها؛ ممنوعیت پرواز ناوبری هواپیماهای فوق سبک


جعفر یازرلو، سخنگوی سازمان پرواز کشوری، در گفت‌وگو با خبرنگار دیجیاتور اعلام کرد که تمام پروازها هم‌اکنون برقرار است اما در صورت عدم مطابقت مقصد با شرایط جوی، پروازها لغو خواهند شد. به دلیل ناپایداری‌های جوی و پیش‌بینی‌های سازمان پیش‌بینی آب و هوا، از مطالعات تاریخی ۲۹ اسفندماه تا ۱۳ فروردین پروازهای فوق سبک در سراسر کشور ممنوع خواهد بود. مسافران نیز توصیه شد که از زمان پرواز خود مطلع شوند و در صورت تأخیر پرواز در فرودگاه معطل نشوند.

جعفر یازرلو سخنگوی سازمان پرواز کشوری در گفت‌وگو با خبرنگار دیجیاتور در خصوص هشدار سازمان پیش‌بینی آب و هوا و چگونگی انجام وضعیت پروازها، گفت: هم‌اکنون تمام پروازها با توجه به شرایط جوی برقرار است اما براساس هشدار سازمان پیش‌بینی آب و هوا، اگر مقصدی برای فرود هواپیما مناسب نباشد با اطلاع‌رسانی به مسافرین، پرواز لغو خواهد شد

سخنگوی سازمان پرواز کشوری در ادامه تاکید کرد: البته توجه به ناپایداری‌های جوی در فصل بهار و پیش‌بینی‌های سازمان پیش‌بینی آب و هوا برای دو هفته پیش‌رو، جهت حفظ ایمنی پروازهای فوق سبک در سراسر کشور از (۲۹ اسفندماه) تا (۱۳ فروردین) ممنوع خواهد بود؛ زیرا شرایط پرواز هواپیماهای فوق با هواپیماهای دیگر متفاوت است.

وی گفت: از مسافرین هوایی تقاضا داریم تا پیش‌از عزیمت به فرودگاه از زمان پرواز خود مطلع شوند؛ زیرا با توجه به شرایط پیش‌رو اگر پروازی با تأخیر همراه بود، در فرودگاه معطل نشوند.


تمام پروازها بر اساس هشدار سازمان پیش‌بینی آب و هوا بررسی شده و در صورت عدم مطابقت با شرایط جوی، لغو خواهند شد. ایمنی پروازهای فوق سبک برای دو هفته آینده تضمین شده و تمامی مسافرین باید از زمان پرواز خود آگاه باشند تا هر گونه تأخیری از آن‌ها جلوگیری شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *