بررسی و اصلاح کلیات برنامه‌های سال ۱۴۰۳ سازمان سینمایی کشور

بررسی و تدوین کلیات برنامه‌های سال ۱۴۰۳ سازمان سینمایی کشور


در یک نشست تخصصی سه روزه که با حضور مقامات سازمان سینمایی و موسسات تابعه برگزار شد، عملکرد و آسیب‌شناسی مجموعه اقدامات صورت گرفت. این نشست به منظور بررسی برنامه‌های سازمان سینمایی بر اساس کلان ‌برنامه‌های ابلاغ شده و طراحی شده تا سال ۱۴۰۴ برگزار شد. در این نشست موضوعاتی از قبیل افق آینده سینمای ایران، تعیین سقف حمایت از تولیدات اثر سینمایی‌اولی‌ها و بررسی راهکارهای گسترش و افزایش سهم هنر هفتم ایران در بازارهای جهانی مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت. یکی از اهداف این نشست بررسی و تدوین برنامه‌های پیش‌بینی شده برای سال ۱۴۰۳ بود که بعد از تصویب نهایی در جلسه شورای معاونین و مدیران سینمایی برای اجرا در سال آینده ابلاغ خواهد شد.

به گزارش دیجیاتور به نقل از روابط‌عمومی سازمان سینمایی، این نشست تخصصی سه روزه با حضور محمد خزاعی رییس سازمان سینمایی، همه معاونین، مدیران کل سازمان و مدیران عامل و مسؤولان تخصصی موسسات تابعه: بنیاد سینمایی فارابی، مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی و پویانمایی و گروه آثار خلاقانه و تجربه، نگارخانه هنر هفتم، موسسه سینماشهر، انجمن سینمای جوانان ایران طی سه روز متوالی برگزار شد.

هدف از این نشست ارزیابی عملکرد و آسیب‌شناسی مجموعه اقدامات سازمان سینمایی و موسسات تابعه در سال جاری بوده و در ادامه برنامه های مهم موسسات بر اساس کلان ‌برنامه‌های ابلاغ شده به هر موسسه و افق روابط حکومتی‌های سازمان سینمایی که تا سال ۱۴۰۴ ترسیم و طراحی شد، مورد بررسی و ارزیابی جمعی قرار گرفت.

بررسی افق آینده سینمای ایران، چشم‌اندازهای توسعه پایدار، نسبت سینمای ایران با تکنولوژی‌های جدید، AI و آینده هنر هفتم، جایگاه سینمای آثار خلاقانه و تجربه و شیوه ساخت و ساز اثر سینمایی‌های تجربی برای سال آتی، توسعه زیرساخت به عنوان ضرورت قطعی و اجتناب‌ناپذیر دانش مالی هنر هفتم و حقوق هموطنان، ارتقای سطح کیفی نمایش اثر سینمایی‌ها در سینماها، تعیین سقف حمایت از تولیدات اثر سینمایی‌اولی‌ها، فیلمسازان شهرستانی و سینمای حرفه‌ای، شیوه‌های ارائه تسهیلات، بررسی روابط حکومتی‌های تولیدی و مضامین متناظر به نظام‌مسائل مهم کشور، راهبرد جشنواره‌های سینمایی کشور برای سال آینده، بررسی شیوه‌های ساخت و ساز، توزیع و اکران، تبادل نظر پیرامون ظرفیت ساخت و ساز در سال ۱۴۰۳، ارزیابی شیوه‌های حمایتی در اکران اثر سینمایی‌ها، هم‌اندیشی پیرامون نقش صنوف سینمایی، نقد و نظر در زمینه اهمیت ارتقای سطح علمی سینماگران، توسعه روابط بین‌الملل، نقش دیپلماسی فرهنگی و شناسایی و پژوهش پیرامون راهکارهای موثر در گسترش و افزایش سهم سینمای ایران در بازارهای منطقه ای و جهانی و غیره از جمله محورها و موضوعاتی بوده که در این نشست هم‌اندیشی سه روزه مورد ارزیابی، آسیب‌شناسی و نقد و تحلیل قرار گرفت.

در این نشست، مبانی، اهداف و اهم برنامه‌های پیش‌بینی شده برای سال ۱۴۰۳ بررسی و تدوین و بیش از ۸۰ طرح به عنوان «اقدام اساسی سازمان سینمایی برای سال آینده» برای سال آتی ارائه شد؛ این طرح‌ها پس از تصویب نهایی در جلسه شورای معاونین و مدیران سینمایی از سوی رییس سازمان سینمایی برای اجرا در سال ۱۴۰۳ به معاونت‌ها، ادارات کل و موسسات تابعه ابلاغ خواهد شد.

حبیب ایل‌بیگی، اصغر فارسی، قادر آشنا، علیرضا اسماعیلی، مجید زین‌العابدین، یزدان عشیری، محمدرضا سوقندی، سید صادق موسوی، روح‌الله سهرابی، محمد حمیدی مقدم، هاشم میرزاخانی، مجید اسماعیلی، غلامرضا نجاتی، مهدی آذر پندار، حسین طلابیگی، بهمن حبشی، محمدرضا فرجی، مهدی شفیعی، مرتضی باقرنژاد، علی جعفری، رائد فریدزاده، داود عادلی، میکائیل دیانی، مصطفی محمودی، سیدمهدی سجادی، محمد طیب، عبدل الحسین بدرلو، حمیدرضا بشیری‌فر، علی صبوری، مهدی عباسی، هادی منصوری، مرتضی کریمی، سید محمد هادی آقاجانی از جمله حاضران این نشست بودند.


متن بالا گزارش یک نشست تخصصی سازمان سینمایی به همراه حضور افراد مختلف در آن است. هدف این نشست ارزیابی عملکرد و آسیب‌شناسی مجموعه اقدامات سازمان سینمایی و موسسات تابعه در سال جاری بوده و بررسی افق آینده سینمای ایران و مسائل مهمی مانند تکنولوژی‌های جدید، حقوق هموطنان، ارتقای سطح کیفی نمایش اثر سینمایی‌ها، تعیین سقف حمایت از تولیدات اثر سینمایی‌اولی‌ها، توزیع و اکران، توسعه روابط بین‌الملل، افزایش سهم سینمای ایران در بازارهای جهانی و غیره بررسی شده است. در این نشست برنامه‌های پیش‌بینی شده برای سال ۱۴۰۳ مورد بررسی قرار گرفته و طرح‌های اقدام اساسی برای سال آینده ارائه شده است. این طرح‌ها پس از تصویب در جلسه شورای معاونین و مدیران سینمایی برای اجرا ابلاغ خواهند شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *