بدلکار: افسانه‌ای در تصادف با درخت که جان باخت

بدلکار افسانه‌ای در تصادف با درخت جان باخت


در جریان یک تصادف رانندگی، گرنت پیج، نماد بدلکاری استرالیا که در بیش از ۱۰۰ اثر سینمایی و سریال تلویزیونی کار کرده بود و هماهنگی بدلکاری اثر سینمایی‌های «مد مکس» و «فیوریوسا» را برعهده داشت، در سن ۸۵ سالگی جان باخت. پدرش، لروی پیج، از خبر درگذشت او خبر داد و افزود که پیج با روحیه بسیاری درگذشته و بسیار با انگیزه و خوشحال بوده است. او با جورج میلر کارگردان برنده اسکار در اثر سینمایی «مکس دیوانه» همکاری کرده بود و در ده‌ها پروژه فیلمی دیگر نیز نقش داشته است. پیج یکی از بدلکاران پیشگام استرالیا بوده و حضور پررنگش در اثر سینمایی‌های مرغوب و معروف دنیای هنر هفتم قابل تقدیر است.

به گزارش دیجیاتور به نقل از ددلاین، گرنت پیج، نماد بدلکاری استرالیا که هماهنگی بدلکاری اثر سینمایی اصلی «مد مکس» و پیش درآمد اثر سینمایی بعدی آن «فیوریوسا» را برعهده داشت و در بیش از ۱۰۰ اثر سینمایی و سریال تلویزیونی کار کرده بود، روز پنجشنبه در یک تصادف رانندگی درگذشت. او ۸۵ سال داشت.

پسرش، لروی پیج به دیلی میل استرالیا گفت پدرش هنگام رانندگی و نزدیک خانه خود، با درخت برخورد کرد. وی افزود: او با روحیه بسیار بالایی درگذشت و بسیار با انگیزه و خیلی خوشحال بود.

پیج که اسطوره سینمای استرالیا محسوب می‌شود، با هموطنش جورج میلر کارگردان برنده اسکار در اثر سینمایی اکشن کلاسیک «مکس دیوانه» در سال ۱۹۷۹ هم‌کاری کرد. با این اثر سینمایی بود که جهان با مل گیبسون آشنا شد. او به عنوان هماهنگ کننده بدلکاری در آن اثر سینمایی هیجان‌انگیز پسا آخرالزمانی و همچنین دنباله دوم آن «مکس دیوانه آن سوی تاندردوم» در سال ۱۹۸۵ که تینا ترنر نیز در آن نقش آفرینی کرد، کار کرد. این بدلکار همچنین در اثر سینمایی بعدی میلر «فیوریوسا: افسانه مد مکس» که پیش درآمدی بر روایت خیالی‌های مدمکس است، کار کرد. این اثر سینمایی قرار است ماه مه در جشنواره کن نمایش داده شود.

پیج که سال ۱۹۳۹ در آدلاید به دنیا آمد، کار خود را اواسط دهه ۱۹۷۰ آغاز کرد و در «مردی از هنگ کنگ» با بازی جیمی وانگ یو و جورج لازنبی که یک بار در نقش جیمز باند بازی کرده بود، اجرای بدلکاری را برعهده داشت. این اثر سینمایی که در آمریکا با نام «اژدها پرواز می‌کند» اکران شد، از اثر سینمایی‌هایی است که کوئنتین تارانتینو به عنوان اثر سینمایی محبوبش از آن یاد کرده است.

پیج در ده‌ها پروژه دیگر از جمله اثر سینمایی سال ۱۹۷۸ «آرزوی مرگ با صدای ۱۲۰ دسی‌بل» که در آن نقش خودش را بازی کرد، کار کرد. او همچنین یکی از محورهای مستند سال ۲۰۰۸ با عنوان «نه کاملاً هالیوود: روایت خیالی ناگفته بهره برداری» بود که به نویسندگی و کارگردانی مارک هارتلی بر اثر سینمایی‌های موج نو و کم‌هزینه دهه ۱۹۷۰ استرالیا تمرکز داشت. تارانتینو، میلر، جیمی لی کرتیس و دنیس هاپر از جمله افرادی هستند که در این اثر سینمایی با آنها صحبت شده است.

در این اثر سینمایی، برایان ترنچارد اسمیت، فیلمساز، درباره پیج می‌گوید: او کسی است که با او می‌توانید از ماشین‌ها بپرید، از صخره‌ای که در آتش می‌سوزد به منابع آبی بپرید و با کوسه بجنگید.

پیج چهره اصلی اثر سینمایی مستند «عجایب خطرناک» به کارگردانی ترنچارد اسمیت بود که بر حرفه افسانه‌ای بدلکار متمرکز بود. پیج رابطه کاری طولانی‌مدتی با این کارگردان داشت و در بسیاری از اثر سینمایی‌های او حضور داشت.

ترنچارد اسمیت به دوستش پیج ادای احترام کرد و نوشت: او می‌توانست اکشن و بزن بزن هالیوودی را ارایه کند. گرنت پیج، بدلکار پیشگام استرالیا و دوست من در طول پنجاه و دو سال بود. به شدت دلتنگ او خواهم شد.


مرگ گرنت پیج به دیجیاتور گزارش شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *