بخش فراگیر جشنواره صحنه نمایش کودک یک رویداد هنری حائز اهمیت است

بخش فراگیر جشنواره تئاتر کودک یک اتفاق مهم هنری است


در حاشیه جشنواره بین المللی صحنه نمایش کودک در اردکان، زهرا صدری در یک گفتگو با خبرنگار دیجیاتور اعلام کرد که نمایش گاو قنبر کاری از کودکان سندرم داوون در بیست و هشتمین جشنواره بین المللی صحنه نمایش کودک و نوجوان ارائه شده است. او بیان کرد که بخش فراگیر این جشنواره به عنوان یک اتفاق مهم هنری برای آینده در سال های اخیر مورد توجه بوده و بهترین نتیجه‌ها را به ارمغان آورده است. اضافه کرد که این اتفاق اهمیت زیادی برای تمام افراد فعال در زمینه هنری دارد و تأثیر گذاری قابل توجهی در ارتقای آثار خلاقانه و آگاهی اجتماعی دارد.

زهرا صدری در حاشیه جشنواره بین المللی صحنه نمایش کودک در اردکان در گفتگو با خبرنگار دیجیاتور اظهار کرد: نمایش گاو قنبر کاری از کودکان سندرم داوون در بیست و هشتمین جشنواره بین المللی صحنه نمایش کودک و نوجوان است.

وی با اشاره به اینکه بخش فراگیر این جشنواره یک اتفاق مهم هنری برای آینده است، گفت: ۲۸ دوره است که ما شاهد هنرنمایی و تلاش‌های مستمر برای حضور هنرمندان و فرهیختگانی در عرصه کودک و نوجوان و بسترسازی آموزش های نوین در این حوزه هستیم و این مهم هر سال به بهترین نحو خود و ایده آل‌تر از سال پیش برگزار ‌شده است.

صدری ادامه داد: ما بر این باور افتخار می ورزیم که کودک ایرانی یعنی توانمندی های قابل عرضه و شکوفایی و حال با تکیه بر سال ها تلاش و تجربه در دوره بیست و هشتم جشنواره ای که در سطح بین الملل در حال اجرا و پوشش است، اتفاقی نوین رخ داد و آن اضافه کردن یک بخش جدید و نو به ۱۳ بخش دیگر یعنی بخش فراگیر کودک و نوجوان است.

وی افزود: این اتفاق اهالی فعال در این عرصه را خرسند کرده، زیرا برای تمام توانخواهان و ‌مربیان این عرصه این اعتماد به نفس را ایجاد کرده که تلاش و توان آنها برای بازیابی توانمندی هایشان در سطح بین الملل شایسته حضور است.

صدری ادامه داد: فارغ از دنیای رقابت ها، بخش فراگیر در قدم اول با تکیه بر شناسایی طیف های مختلف توانخواهان و آگاهی بخشی جامعه استوار است و ستاد جشنواره با همکاری سازمان بهزیستی در این آزمون و در قدم نخست سر بلند بیرون آمده و ارزش‌گذاری آنها بر آثار خلاقانه این ‌عزیزان را بدون‌ تفکیک و اولویت بندی‌ به بهترین نحو ارائه دادند.

این نمایش درمانگر یادآور شد: بنده ‌به عنوان فعال در عرصه آموزش توانخواهان اتیسم و ‌سندروم داوون و بیماران اعصاب و روان … این اتفاق را امری مهم و تاثیرگذار برای آینده هنری و آگاهی بخشی برای عموم مردم می‌دانم و امید که این اتفاق در تمام جشنواره های سطح کشور فراگیر شود.


گاو قنبر نمایش از کودکان سندرم داوون در بیست و هشتمین جشنواره صحنه نمایش کودک و نوجوان است. این جشنواره اتفاق مهمی هنری برای آینده است و هر سال بهترین نحو برگزار می‌شود. اضافه کردن بخش فراگیر به جشنواره، اتفاقی نوین و مهم است و اعتماد به نفس توانمندی‌های کودکان ایرانی را افزایش می‌دهد. این بخش اهالی فعال در حوزه صحنه نمایش را خرسند کرده و اعتماد به تلاش و توان شان را نشان می‌دهد. بخش فراگیر با شناسایی طیف مختلف توانخواهان از اهمیت آگاهی بخشی جامعه و ارزش‌گذاری مناسب بر آثار خلاقانه آنها خبر می‌دهد. امیدوارم این اتفاق در جشنواره‌های مختلف کشوری گسترش یابد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *