ممنوعیت تحقیق و بررسی روش تخصیص ارز ۴۲۰۰ توسط نهاد مالی

بانک مرکزی اجازه نمی‌دهد از نحوه تخصیص ارز ۴۲۰۰ تحقیق و تفحص شود

0 نظر


در این متن ذکر شده است که پارلمان به مدت بیش از دو سال به تحقیق و تفحص نحوه تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی رأی داده است، اما نهاد مالی اجازه اجرای این طرح را نمی‌دهد. نماینده مجلس در جلسه علنی مجلس اظهار کرد که بیش از ده‌ها میلیارد دلار از منابع حکومت به جیب رانت‌خواران رفته است و انتظار می‌رود در باقی‌مانده دوره مجلس یازدهم این تحقیق و تفحص انجام شود.

به گزارش خبرنگار دیجیاتور، «جبار کوچکی‌نژاد» در جلسه علنی امروز (یکشنبه، ۱۷ دی‌ماه) پارلمان در تذکری شفاهی اظهار کرد: بیش از دو سال است که مجلس به تحقیق و تفحص از نحوه تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی رأی داده است اما متأسفانه نهاد مالی اجازه نمی‌دهد که این تحقیق و تفحص، انجام شود.

وی با بیان اینکه نهاد مالی مانع اجرای این طرح تحقیق و تفحص است، افزود: بیش از ده‌ها میلیارد دلار از منابع حکومت که باید بر سر سفره‌های مردم خودش را نشان می‌داد، به جیب یکسری رانت‌خوار رفت؛ انتظار می‌رود در چند ماه باقی‌مانده از دوره مجلس یازدهم، با مجلس همکاری شود تا این تحقیق و تفحص انجام شود.


به طور خلاصه، نمی‌توان به تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی در مجلس دست یافت و نهاد مالی اجازه انجام تحقیق و تفحص را نمی‌دهد. همچنین، برخی از دولتی‌ها به طور غیرقانونی از منابع خود بهره برداری می‌کنند و لازم است در دوره مجلس بعدی این موضوع بررسی شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *