نهاد مالی آلمان: ورود به رکود

اقتصاد آلمان قدم به قدم تا رکود


نهاد مالی آلمان امروز اعلام کرد که کشور به دلیل کاهش تقاضا برای محصولات خارجی، کاهش تقاضای داخلی و سرمایه داخلی وارد رکود مالی شده است. افزایش نرخ بهره و هزینه تأمین سرمایه و دریافت وام، به عنوان دلیل کاهش سرمایه گذاری داخلی اشاره شده است. عملکرد ضعیف دانش مالی آلمان سوالاتی را درباره پایداری مدل مالی این کشور پیش می‌کشد و این مسئله ممکن است منجر به تغییر ساختار دانش مالی آلمان شود.

به گزارش خبرنگار دیجیاتور به نقل از رویترز، نهاد مالی آلمان امروز گزارش داد که این کشور به خاطر کاهش تقاضای خارجی برای تولیداتش در کنار پایین آمدن تقاضای داخلی و سرمایه داخلی وارد رکود مالی شده است.

در این بین دلیل کاهش سرمایه گذاری داخلی در این کشور از سوی نهاد مالی آلمان افزایش نرخ بهره و بالا رفتن هزینه تأمین سرمایه و دریافت وام عنوان شده است.

از زمان آغاز درگیری امنیتی روسیه با اوکراین در سال ۲۰۲۲، قیمت حامل‌های انرژی در آلمان افزایش یافته و موجب شده تا دانش مالی تولیدی محور این کشور برای ۴ دوره سه ماهه متوالی رشد صفر درصدی یا منفی را تجربه کند.

نهاد مالی آلمان اعلام کرده که هنوز شاهد آغاز روند بهبود اوضاع مالی در این کشور نیستیم و احتمالاً در سه ماهه نخست امسال هم شاهد پایین‌امدن ساخت و ساز ناخالص داخلی این کشور خواهیم بود.

این بانک اعلام کرده که با منفی شدن دوباره رشد مالی آلمان بازه ۳ ماهه کنونی، این کشور احتمالاً درگیر رکود شده است.

عملکرد ضعیف دانش مالی آلمان سوالاتی را نسبت به پایدار بودن مدل مالی این کشور مطرح کرده و منتقدان می‌گویند که بخش قابل توجهی از دانش مالی این کشور که وابستگی شدید به حامل‌های انرژی داشته و در برابر افزایش قیمت آسیب پذیر هستند در حال از دست دادن قدرت رقابت در بازار جهانی است و این مسئله در نهایت به تغییر ساختار دانش مالی آلمان منجر خواهد شد.


رکود مالی در آلمان به دلیل کاهش تقاضا، کاهش سرمایه گذاری داخلی، افزایش نرخ بهره و افزایش هزینه تأمین سرمایه و دریافت وام رخ داده است. این رکود باعث منفی شدن رشد مالی آلمان و احتمالاً ورود آن به فاز رکود خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *