نقش‌های مکمل از دنیا رفته بازیگر درخشان

بازیگر درخشان نقش‌های مکمل از دنیا رفت


بازیگر معروف ام. امت والش، که در بیش از ۱۵۰ اثر سینمایی نقش آفرینی کرده بود، در سن ۸۸ سالگی درگذشت. وی در اثر سینمایی‌های معروفی همچون «بلید رانر» و «چاقوها بیرون» به ایفای نقش پرداخته بود و در اثر سینمایی‌هایی از جمله «بزرگ مرد کوچک» و «سرخ‌ها» نیز حضور داشت. ام. امت والش همچنین در برنامه‌های تلویزیونی و مستندها به ایفای نقش پرداخته بود و به عنوان راوی نیز فعالیت داشت.

به گزارش دیجیاتور به نقل از ورایتی، ام. امت والش، بازیگر کهنه‌کاری که در بیش از ۱۵۰ اثر سینمایی از جمله «بلید رانر»، «مردم معمولی» و «چاقوها بیرون» نقش آفرینی کرده بود، درگذشت.

وی که سه‌شنبه در ورمونت درگذشت، ۸۸ ساله بود.

در «بلید رانر» که سال ۱۹۸۲ توسط ریدلی اسکات ساخته شد، والش در نقش رییس هریسون فورد بازی کرده بود. وی در نخستین تجربه کارگردانی برادران کوئن، «خون ساده» یا «تقاص» در نقش کارآگاه خصوصی شرور لورن ویسر ظاهر شد.

از دیگر نقش‌های او می‌توان به کلانتر فاسد اثر سینمایی ترسناک «مخلوقات» در سال ۱۹۸۶ و نقش کوچکی به عنوان نگهبان در اثر سینمایی «چاقوها بیرون» اشاره کرد.

والش در مجموعه‌ای از اثر سینمایی‌های به یادماندنی دهه ۱۹۷۰ ظاهر شد که «بزرگ مرد کوچک» در کنار داستین هافمن، «تازه چه خبر، دکتر؟» در کنار رایان اونیل و باربارا استرایسند، «ضربه محکم» در کنار پل نیومن، «سرپیکو» در کنار آل پاچینو و«احمق» با استیو مارتین از جمله آنها هستند.

این هنرپیشه پرکار در اثر سینمایی‌های «سرخ‌ها» به کارگردانی وارن بیتی، «بازگشت به مدرسه»، «بزرگ کردن آریزونا» و «گرگ و میش» هم ظاهر شده بود.

راجر ایبرت، منتقد اثر سینمایی، قانونی با عنوان «قاعده استانتون والش» را خلق کرد که بر مبنای آن هر فیلمی که هری عقاید معنوی استانتون یا ام. امت والش در نقش مکمل آن حضور داشته باشند، نمی‌تواند فیلمی بد باشد.

والش که در سوانتون، ورمونت بزرگ شد، اولین بار در اثر سینمایی «محل غذاخوری آلیس» در سال ۱۹۶۹ ظاهر شد.

وی در برنامه های تلویزیونی هم فعال بود و در «پیت یواشکی»، «ذهن مرد متاهل» و «فلش» بازی کرده بود و به عنوان بازیگر مهمان در ده‌ها سریال حضور داشت.

این بازیگر همچنین راوی مستندهایی چون «منازعه داخلی» و «بیس بال» هر دو ساخته کن برنز بود و به عنوان صداپیشه در انیمیشن‌هایی چون «غول آهنی» در کنار وین دیزل و جنیفر آنیستون و در سریال انیمیشن «پوند پاپیز» نقش‌آفرینی کرده بود.


والش، بازیگر کهنه‌کار و محبوب جهان هنر هفتم، پس از نقش‌های ماندگار در اثر سینمایی‌های معروف، در سن ۸۸ سالگی درگذشت. او در بیش از ۱۵۰ اثر سینمایی، از جمله «بلید رانر» و «مخلوقات» بازی کرده بود و همیشه به عنوان یکی از بهترین بازیگران هالیوود شناخته می‌شد. والش، علاقه‌مند به بازی در انواع اثر سینمایی‌ها، توانست نقش‌های گوناگونی از جمله کارآگاه، کلانتر، و روایت خیالی‌های مختلف را با استعداد و حرفه‌ای اجرا کند. او با حضور در اثر سینمایی‌های ماندگار دهه ۱۹۷۰ و ۱۹۸۰، همیشه در یاد و خاطره‌های مخاطبان باقی خواهد ماند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *