ایمان افتخاری به عنوان دبیر ستاد علم و فناوری شورای عالی تحول اساسی فرهنگی منصوب شد.

ایمان افتخاری دبیر ستاد علم و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی شد


با حکم دکتر عبدالحسین خسروپناه، دکتر ایمان افتخاری به عنوان دبیر ستاد علم و فناوری شورای عالی تحول اساسی فرهنگی منصوب شد. افتخاری عضو حقیقی شورای عالی تحول اساسی فرهنگی و یک ریاضیدان ایرانی است که در زمینه توپولوژی فعالیت می‌کند، دارای مدارک تحصیلی از موسسه آموزش عالی‌های معتبری چون موسسه آموزش عالی صنعتی شریف و موسسه آموزش عالی پرینستون است. او بیش از ۱۰ سال است که به عنوان معاون دپارتمان علم اعداد پژوهشگاه دانش‌های بنیادی فعالیت دارد و در سال ۱۳۹۷ به ریاست صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور منصوب شد. این تغییرات پس از فعالیت دکتر رجبعلی برزویی به عنوان دبیر ستاد علم و فناوری شورای عالی تحول اساسی فرهنگی اتفاق افتاده است.

به گزارش خبرنگار دیجیاتور، با حکم حجت الاسلام دکتر عبدالحسین خسروپناه دبیر شورای عالی تحول اساسی فرهنگی، دکتر ایمان افتخاری عضو شورای عالی تحول اساسی فرهنگی به عنوان «دبیر ستاد علم و فناوری شورای عالی تحول اساسی فرهنگی» منصوب شد.

دکتر ایمان افتخاری (زادهٔ ۱۳۵۸، گلپایگان) عضو حقیقی شورای عالی تحول اساسی فرهنگی و یک ریاضیدان ایرانی در زمینه توپولوژی است. افتخاری دیپلم خود را از دبیرستان علامه حلی تهران کسب کرد و در سال ۱۳۷۶ تحصیلات دانشگاهی خود را در رشته علم اعداد در موسسه آموزش عالی صنعتی شریف آغاز کرد و دوره دکتری خود را در موسسه آموزش عالی پرینستون گذراند.

در ادامه در مقطع پسادکتری در زمینه توپولوژی ابعاد پایین و هندسه شمارشی در موسسه آموزش عالی هاروارد به کار پرداخته و همزمان به تدریس دروسی همانند سیستم‌های دینامیکی در موسسه آموزش عالی هاروارد پرداخته‌است.

وی در حال حاضر بالغ بر ۱۰ سال است که معاون دپارتمان علم اعداد پژوهشگاه دانش‌های بنیادی است. افتخاری در سال ۱۳۹۷ الی ۱۴۰۱ به ریاست صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور (INSF) منصوب شد. وی همچنین در سال ۱۳۹۷ موفق به دریافت جایزه بنیاد البرز به عنوان دانشمند برتر شد.

پیش از این دکتر رجبعلی برزویی به عنوان دبیر ستاد علم و فناوری شورای عالی تحول اساسی فرهنگی فعالیت می کرد.


افتخاری به عنوان دبیر ستاد علم و فناوری شورای عالی تحول اساسی فرهنگی منصوب شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *