ایران در ساخت و ساز فولاد جزء ۱۰ کشور برتر جهان است.

ایران در تولید فولاد جز ۱۰ کشور برتر دنیا است


به گزارش خبرنگار دیجیاتور، در جمع خبرنگاران، عباس علی آبادی اظهار کرد که ایران در ساخت و ساز فولاد به جز ۱۰ کشور برتر جهان حضور دارد و فولاد خوزستان ارکان اصلی تولیدی فولاد کشور است. وزیر صمت در افتتاح کارخانه آهن اسفنجی شکرت فولاد خوزستان، امیدوار است که توسعه تولیدی آهن اسفنجی به منظور زیست محیطی تر و ارزش آفرینی بیشتر انجام شود. وی با تأکید بر جذب نیروهای بومی برای توسعه، اهمیت دسترسی به منابع انرژی و منابع آبی در خوزستان را بیان کرد و تأکید کرد که بهره وری باید اولویت داده شود.

به گزارش خبرنگار دیجیاتور، عباس علی آبادی بعد از ظهر جمعه در حاشیه افتتاح بزرگترین کارخانه آهن اسفنجی کشور در اهواز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در ساخت و ساز فولاد جز ۱۰ کشور برتر دنیا هستیم و فولاد خوزستان یکی از مهم‌ترین ارکان فولاد کشور است.

وزیر صمت بیان کرد: طرحی که امروز در شکرت فولاد خوزستان افتتاح می‌شود، طرح توسعه آهن اسفنجی است و امید می‌رود بتوانیم توسعه در این بخش را در پایین دست داشته باشیم که هم زیست محیطی تر و هم دانش بنیان تر است و از طرفی ارزش آفرینی بیشتری دارد.

وی در خصوص جذب نیروهای بومی گفت: نه تنها در زمینه فولاد بلکه در هر حوزه‌ای که بخواهیم توسعه دهیم، برای مردم خوزستان است به جز برخی نیروهای خاص که ممکن است تأمین آنها از استان امکان پذیر نباشد باید تمرکز بر مردم بومی باشد که مالی‌تر و جز اهداف ما است.

وزیر صمت با بیان اینکه یکی از دلایل اصلی برای توسعه تولیدی فولاد در خوزستان بی شک دسترسی به منابع انرژی و منابع آبی است، تصریح کرد: در همه صنایع باید اولویت را به بهره‌وری بدهیم؛ البته در خوزستان با وجود اینکه به منابع غنی انرژی و منابع آبی دسترسی داریم اما بهره‌وری اصل اول است به همین دلیل تمام توسعه‌هایی که پیش بینی می‌شود از منابع آبی‌های غیر متعارف است.


توسعه تولیدی فولاد در خوزستان به دلیل دسترسی به منابع انرژی و منابع آبی صورت می‌گیرد و تمرکز بر جذب نیروهای بومی و بهره‌وری در توسعه این بخش اهمیت دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *