ایجاد کوچکترین شهرک شیلاتی کشور در شهرستان گناوه

ایجاد بزرگترین شهرک شیلاتی کشور در شهرستان گناوه


شهرک شیلاتی پرورش میگو شور شمالی به عنوان بزرگترین شهرک شیلات کشور با مساحت سه هزار و ۶۳۱ هکتار معرفی شده است. در این شهرک تاکنون ۹۶ درصد از زیر ساخت‌های لازم انجام شده است و برای این زیر ساخت‌ها ۲۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است. بخش دولتی ۵۰ میلیارد تومان و بخش خصوصی ۱۵۰ میلیارد تومان برای این هزینه مسئولیت دارند. این سایت به شرکت شهرک زراعت واگذار شده است و اسناد مالکیت توسط سرمایه گذاران بخش خصوصی صادر می‌شود. مساحت خالص عملیاتی این سایت ۲ هزار و ۷۳۸ هکتار است. ظرفیت ساخت و ساز میگو در این سایت ۲۱ هزار تن است و این شهرک دارای ظرفیت اشتغال هزار نفر به طور مستقیم و یک هزار و ۵۰۰ نفر به طور غیرمستقیم است. تمامی مزارع این سایت سرمایه گذاری شده و سرمایه گذار در حال احداث و آماده سازی مزارع خود است. در سال گذشته نیز اولین برداشت از این سایت صورت گرفته است.

به گزارش خبرنگار دیجیاتور، احمد مشایخی صبح دوشنبه در حاشیه بازدید خبرنگاران از مجموعه شهرک شیلاتی پرورش میگو شور شمالی اظهار داشت: این شهرک بزرگترین شهرک شیلات کشور است که مساحت آن سه هزار و ۶۳۱ هکتار است.

وی با بیان اینکه ۹۶ درصد از زیر ساخت‌های لازم این شهرک انجام شده است گفت: برای انجام زیر ساخت ۲۰۰ میلیارد تومان هزینه شد، که بخش دولتی ۵۰ میلیارد تومان هزینه کرده است و ۱۵۰ میلیارد تومان توسط بخش خصوصی هزینه می‌شود.

رئیس امور اراضی جهاد زراعت استان بوشهر افزود: این سایت به شرکت شهرک زراعت واگذار شده است و طبق مقررات اسناد مالکیت به طور قطعی برای سرمایه گذاران بخش خصوصی صادر می‌شود.

مشایخی مساحت خالص عملیاتی این سایت ۲ هزار و ۷۳۸ هکتار عنوان نمود و گفت: در سایت پیش بینی ۵۴ مزرعه ۵۰ هکتاری شده است که تاکنون ۱۵ مزرعه به بهره برداری رسیده است.

مدیر امور اراضی استان بوشهر ظرفیت پیش بینی شده ساخت و ساز میگو این سایت ۲۱ هزار تن خواند و تصریح کرد: این شهرک شیلاتی ظرفیت اشتغال هزار نفر به طور مستقیم را دارد، و یک هزار و ۵۰۰ نفر غیر مستقیم به کارگیری خواهند شد.

مشایخی با اشاره به توسعه این شهرک گفت: برای تمامی مزارع این سایت سرمایه گذار جذب شده است و سرمایه گذار در حال احداث و آماده سازی مزارع خود هستند

به گفته وی در سال گذشته اولین برداشت از این سایت صورت گرفته است.


شهرک شیلاتی پرورش میگو شور شمالی، بزرگترین شهرک شیلات کشور است. از زیر ساخت‌های لازم این شهرک، ۹۶ درصد انجام شده است و هزینه انجام زیر ساخت برابر با ۲۰۰ میلیارد تومان است. مساحت خالص عملیاتی این سایت ۲ هزار و ۷۳۸ هکتار و تعداد مزرعه به بهره برداری رسیده ۱۵ مزرعه است. ظرفیت پیش بینی شده ساخت و ساز میگو در این سایت ۲۱ هزار تن است و این شهرک ظرفیت اشتغال هزار نفر به طور مستقیم و ۱۵۰۰ نفر به طور غیر مستقیم را دارد. توسعه این شهرک نیز در حال انجام است و سرمایه گذاران در حال احداث و آماده سازی مزارع خود هستند. در سال گذشته اولین برداشت از این سایت انجام شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *