اپل ۱۳.۷ میلیون دلار به روسیه جریمه پرداخت کرد.

اپل ۱۳.۷ میلیون دلار جریمه به روسیه پرداخت کرد


شرکت اپل به دلیل سواستفاده از موقعیت برتر در بازار برنامه تلفن همراه های موبایل، تا اکنون دو جریمه با ارزش 12.1 میلیون دلار و 19 ژانویه 2024 روسیه پرداخت کرده است. این موضوع باعث تنش‌هایی میان روسیه و اپل، و همچنین اشکالات قانونی در ذخیره داده ها در داخل کشور شده است.

به گزارش دیجیاتور به نقل از رویترز، این جریمه برای سواستفاده شرکت از موقعیت برتر خود در بازار پرداخت در برنامه تلفن همراه وضع شده بود.

اپل که به درخواست ها برای اظهار نظر پاسخی نداده قبلا با رای FAS درباره ارجحیت دادن محصولاتش بر رقبا در سیستم عامل iOS مخالفت کرده بود.

سرویس فدرال آنتی مونوپولی روسیه (FAS)اعلام کرد اپل در ۱۹ ژانویه ۲۰۲۴ میلادی جریمه را پرداخت کرده و این مبلغ به برنامه‌ریزی مالی فدرال کشور منتقل شده است. در فوریه ۲۰۲۳ میلادی FAS اعلام کرد اپل ۱۲.۱ میلیون دلار جریمه آنتی تراست مربوط به یک پرونده دیگر پرداخت کرده است. در آن پرونده اپل به سواستفاده از قدرت خود در بازار برنامه تلفن همراه های موبایل متهم شده بود.

طی چند سال اخیر روسیه با مدیران شرکت های فناوری بزرگ چالش داشته است. یکی از دلایل این امر نیز انتشار محتوای غیرقانونی و ناتوانی شرکت ها برای ذخیره داده ها داخل کشور بوده است. این در حالی است که از زمان آغاز درگیری های روسیه و اوکراین این تنش ها بیشتر شده است.


اپل در مطالعات تاریخی ۱۹ ژانویه ۲۰۲۴ جریمه را پرداخت کرده است. برنامه‌ریزی مالی فدرال کشور این مبلغ را دریافت کرده است. بنابراین، اپل متخلف است و جریمه را به دستور FAS پرداخت کرده است. این جریمه به خاطر سواستفاده شرکت از موقعیت برتر خود در بازار برنامه تلفن همراه وضع شده است. در ضمن، اپل به درخواست ها برای اظهار نظر پاسخی نداده است. سازمان FAS در فوریه ۲۰۲۳ میلادی، جریمه‌ای معادل ۱۲.۱ میلیون دلار را بابت یک پرونده دیگر اپل دریافت کرده است. اپل در آن پرونده به سواستفاده از قدرت خود در بازار برنامه تلفن همراه های موبایل متهم بود. روسیه در چند سال اخیر با مدیران شرکت های فناوری بزرگ مشکل داشته است. یکی از دلایل این امر انتشار محتوای غیرقانونی و ناتوانی شرکت ها در ذخیره داده ها داخل کشور است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *