«اوپنهایمر» بیشترین هزینه تبلیغاتی را در میان نامزدهای جوایز اسکار داشت

«اوپنهایمر» بیشترین هزینه تبلیغاتی را در میان نامزدهای اسکار داشت


اثر سینمایی زندگینامه‌ای «اوپنهایمر» که جایزه اسکار بهترین اثر سینمایی را دریافت کرد، بیشترین هزینه را در بین ۱۰ اثر سینمایی امسال در بخش معرفی محصولات داشت. معرفی محصولات این اثر سینمایی حدود ۲۵.۷ میلیون دلار در رسانه‌های تلویزیونی ملی داشت و به یک موفقیت تجاری و انتقادی برای یونیورسال پیکچرز تبدیل شد. از طرفی، ۳ اثر سینمایی از نامزدهای بهترین اثر سینمایی امسال اصلاً در تلویزیون ملی آمریکا تبلیغ نکردند و طبق آمار، این اثر سینمایی‌ها دارای حداقل معرفی محصولات در بستر نرم‌افزاری‌های استریم بودند. علاوه بر این، اثر سینمایی‌های دیگری نیز هزینه‌های متفاوتی برای معرفی محصولات خود در تلویزیون ملی صرف کردند، از جمله اثر سینمایی “قاتلان ماه کامل” که دومین برنامه‌ریزی مالی بزرگترین معرفی محصولات تلویزیونی را در میان نامزدهای اسکار بهترین اثر سینمایی داشت.

به گزارش دیجیاتور به نقل از ورایتی، اثر سینمایی زندگینامه‌ای «اوپنهایمر» کریستوفر نولان که جایزه اسکار بهترین اثر سینمایی را دریافت کرد، بیشترین هزینه را در بین ۱۰ اثر سینمایی امسال در بخش معرفی محصولات داشت.

معرفی محصولات «اوپنهایمر» در میان نامزدهای بهترین اثر سینمایی اسکار ۲۰۲۴ حدود ۲۵.۷ میلیون دلار در رسانه‌های تلویزیونی ملی تخمین زده شده که در نهایت به یک موفقیت تجاری و انتقادی برای یونیورسال پیکچرز بدل شد و ۹۵۸ میلیون دلار در سراسر جهان فروخت.

اما ۳ اثر سینمایی از نامزدهای بهترین اثر سینمایی امسال اصلاً در تلویزیون ملی آمریکا تبلیغ نکردند که شامل «زندگی‌های گذشته»، «منطقه مورد علاقه» و «آناتومی یک سقوط» می‌شد. علاوه بر این، طبق آمار، این ۳ اثر سینمایی دارای حداقل معرفی محصولات در بستر نرم‌افزاری‌های استریم بودند.

از آنجا که میزان دلارهایی که برای فروش و معرفی محصولات فیلمی در شبکه‌های تلویزیونی سنتی خرج می‌شود برای جلب نظر رای‌دهندگان آکادمی نیست و قصد دارد تا مردم را به سینماها بکشاند، نمی‌تواند عامل مناسبی هم برای این که کدام اثر سینمایی جایزه برتر اسکار را از آن خود می‌کند، باشد. در واقع «همه چیز همه جا به یک‌باره» برنده جایزه بهترین اثر سینمایی ۲۰۲۳ از A۲۴ هیچ تبلیغی در تلویزیون ملی انجام نداد و اپل هم برای «کودا» برنده بهترین اثر سینمایی سال ۲۰۲۲ کمتر از ۷ میلیون دلار هزینه کرد که بیشتر آن پس از برنده شدن اسکار رخ داد.

به گزارش آی اسپات، پس از «اوپنهایمر»، بزرگترین برنامه‌ریزی مالی معرفی محصولات تلویزیونی در میان نامزدهای اسکار بهترین اثر سینمایی، برای اثر سینمایی «قاتلان ماه کامل» محصول اپل به کارگردانی مارتین اسکورسیزی بود که حدود ۱۷.۸ میلیون دلار هزینه آن شد.

«باربی» ساخته گرتا گرویگ که پرفروش‌ترین اثر سینمایی سال ۲۰۲۳ با فروشی ۱.۴۴ میلیارد دلاری بود، ۹.۶ میلیون دلار در معرفی محصولات تلویزیونی ملی هزینه کرد. این امر شامل معرفی محصولات مختلف برادران وارنر و یک طرح تبلیغاتی گسترده در رسانه‌های اجتماعی بود که منجر به اکران اثر سینمایی پرفروش در ۲۱ جولای در کنار «اوپنهایمر» شد.

۴ نامزد دیگر بهترین اثر سینمایی شامل «جاماندگان»، «روایت خیالی آمریکایی»، «بیچاره‌ها» و «مایسترو» بین ۴ تا ۶ میلیون دلار هزینه معرفی محصولات کردند.

با این حال «اوپنهایمر» در سال گذشته رتبه ششم را برای هزینه‌های معرفی محصولات تلویزیونی ملی کسب کرد و ۵ فیلمی که بیشترین هزینه را برای معرفی محصولات انجام دادند شامل «سریع ایکس» از یونیورسال با ۳۲.۵ میلیون دلار، «فلش» از برادران وارنر با ۳۲.۱ میلیون دلار، «مهاجرت» از یونیورسال/ ایلومینیشن با ۳۱.۸ میلیون دلار، «اثر سینمایی برادران سوپر ماریو» با ۲۹.۸ میلیون دلار و «ایر» استودیو آمازون با ۲۹.۴ میلیون دلار بودند.


بیشترین هزینه معرفی محصولات در بین نامزدهای بهترین اثر سینمایی اسکار ۲۰۲۴، اختصاص داشته به اثر سینمایی «اوپنهایمر» کریستوفر نولان بود. این اثر سینمایی با حدود ۲۵.۷ میلیون دلار هزینه معرفی محصولات توانست مبلغ ۹۵۸ میلیون دلار فروش کرده و به موفقیت تجاری و انتقادی برای یونیورسال پیکچرز تبدیل شود. از سوی دیگر، سه اثر سینمایی از نامزدهای بهترین اثر سینمایی امسال اصلاً معرفی محصولات تلویزیونی ملی نداشتند و این موضوع نشان می‌دهد که میزان هزینه‌های معرفی محصولات در تعیین برنده برتر اسکار تأثیر چندانی ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *