کمپ صادراتی اولین دانش بنیان‌ها در استان سمنان برگزار شد.

اولین کمپ صادراتی دانش بنیان‌ها در استان سمنان برگزار شد


محسن نظری در گفت‌وگو با خبرنگار دیجیاتور، اعلام کرد که نخستین کمپ صادراتی شرکت‌های دانش بنیان و فناور در استان سمنان راه‌اندازی شده است. این کمپ به توسعه فروش خارجی تولیدات دانش بنیان متمرکز است و برنامه‌های زیادی برای حمایت از شرکت‌های فناور و دانش بنیان در دستور کار دارد. همچنین، معاونت فناوری ریاست جمهوری نیز در این برنامه پارک علم و فناوری استان سمنان را همراهی می‌کند. رئیس پارک علم و فناوری استان سمنان نیز اظهار داشت که این کمپ به رشد و توسعه شرکت‌های دانش بنیان در حوزه صادراتی کمک می‌کند و شرکت‌های منحصر به فردی در استان در بحث صادراتی فعالیت می‌کنند. این کمپ قادر است از شرکت‌های دانش بنیان و فناور حمایت کند و همچنین با استفاده از کریدور فروش خارجی معاونت علمی ریاست جمهوری، تسهیل گری و رفع موانع تولیدات و هدایت گری فروش خارجی را هدف قرار دهد. علاوه بر این، کشورهای اوراسیا و عراق نیز برای توسعه فروش خارجی محصولات دانش بنیان و فناور از این کمپ استفاده می‌کنند.

محسن نظری در گفت‌وگو با خبرنگار دیجیاتور، از راه اندازی نخستین کمپ صادراتی شرکت‌های دانش بنیان و فناور در استان سمنان خبر داد و بیان کرد: معاونت فناوری ریاست جمهوری نیز در این برنامه پارک علم و فناوری استان سمنان را همراهی می‌کند.

وی با بیان اینکه این کمپ برنامه‌های متنوعی را برای حمایت از شرکت‌های فناور و دانش بنیان در دستور کار دارد، افزود: توسعه فروش خارجی تولیدات دانش بنیان محور این کمپ است.

رئیس پارک علم و فناوری استان سمنان با بیان اینکه بلوغ این پارک و شرکت‌های مستقر در حدی بود که نیاز به جهش در زمینه فروش خارجی داشتیم، ابراز کرد: شرکت‌های منحصر به فردی در حوزه‌های مختلف در بحث صادراتی در استان است که کمپ صادراتی محصولات دانش بنیان امروز فتح بابی در زمینه رشد بیشتر این شرکت‌ها خواهد بود.

نظری با بیان اینکه این کمپ می‌تواند از شرکت‌های دانش بنیان و فناور حمایت کند، گفت: کریدور فروش خارجی معاونت علمی ریاست جمهوری یکی از ظرفیت‌هایی است که به این کمپ کمک خوبی را کرده است.

وی با بیان اینکه کشورهای اوراسیا، عراق و … برای توسعه فروش خارجی محصولات دانش بنیان و فناور در این کمپ دعوت هستند، گفت: تسهیل گری و رفع موانع تولیدات و هدایت گری فروش خارجی از جمله محورهای این برنامه است.


امیدواریم که با راه اندازی نخستین کمپ صادراتی شرکت‌های دانش بنیان و فناور در استان سمنان، بتوانیم محصولات دانش بنیان را به خارج از کشور صادر کرده و دانش مالی کشور را بهبود بخشیم. این کمپ می‌تواند به شرکت‌های دانش بنیان و فناور حمایت کند و با تسهیل گری و رفع موانع ساخت و ساز و فروش خارجی، به رشد بیشتر این شرکت‌ها کمک کند. همچنین، با همراهی معاونت فناوری ریاست جمهوری، می‌توانیم بهترین نتایج را در این زمینه بدست آوریم. از کشورهای اوراسیا و عراق نیز دعوت شده است که محصولات دانش بنیان و فناور را توسعه دهند، و این برنامه می‌تواند تسهیل گری و هدایت گری در راه توسعه فروش خارجی باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *