اهدای جوایز ویژه به نویسنده «روایت خیالی آمریکایی»

اهدای یک جایزه ویژه به نویسنده «داستان آمریکایی»


جفرسون کورد برای نوشتن و کارگردانی فیلمنامه «روایت خیالی آمریکایی» جایزه پل سلوین ۲۰۲۴ انجمن نویسندگان شاخه غربی آمریکا را از انجمن نویسندگان دریافت خواهد کرد. این اثر سینمایی با اقتباس از اثر ادبی «پاک کردن» اثر پرسیوال اورت ساخته شده است و توانست اقبال زیادی از منتقدان و حضار را به خود جلب کند. جفرسون پیش از این نویسنده و کارگردانی اثر سینمایی‌های دیگری نیز بوده و برای طیف وسیعی از اثر سینمایی‌ها و برنامه‌ها فیلمنامه نوشته است.

به گزارش دیجیاتور به نقل از ورایتی، کورد جفرسون جایزه پل سلوین ۲۰۲۴ انجمن نویسندگان شاخه غربی آمریکا را برای نوشتن فیلمنامه «روایت خیالی آمریکایی» دریافت خواهد کرد. او این جایزه را در مراسم جوایز انجمن نویسندگان که ۱۴ آوریل در هالیوود پالادیوم برگزار می‌شود، دریافت خواهد کرد.

جفرسون فیلمنامه «روایت خیالی آمریکایی» را با اقتباس از اثر ادبی «پاک کردن» اثر پرسیوال اورت نوشت و کارگردانی اثر سینمایی را هم انجام داد. در حالی که اثر سینمایی وی با اقبال زیادی روبه‌رو شده، جفرسون به تازگی جایزه اسکار بهترین فیلمنامه اقتباسی را هم دریافت کرده است.

«روایت خیالی آمریکایی» با بازی جفری رایت، روایت خیالی یک نویسنده سیاه‌پوست سرخورده را دنبال می‌کند که از روی لج رمانی مملو از کلیشه‌های سیاه‌پوست می‌نویسد که از قضا به یک موفقیت بزرگ بدل می‌شود. این اثر سینمایی تحسین منتقدان را هم برانگیخت و نامزد ۴ جایزه اسکار دیگر از جمله بهترین اثر سینمایی شد.

جفرسون پیش از این برای طیف وسیعی از اثر سینمایی‌ها و برنامه‌ها از جمله «پشیمانی بازمانده»، «نمایش شبانه با لری ویلمور»، «جای خوب»، «استاد هیچ‌کدام»، «جانشینی»، «نگهبانان» و «ایستگاه ۱۹» فیلمنامه نوشته است.

ربکا لنکیویچ، ویل برسون و شاکا کینگ، بری جنکینز، کنی و کیت لوکاس از دریافت‌کنندگان پیشین جایزه پل سلوین هستند.


جفرسون برنده جایزه پل سلوین انجمن نویسندگان شاخه غربی آمریکا شده است. وی فیلمنامه «روایت خیالی آمریکایی» را با اقتباس از اثر ادبی «پاک کردن» نوشته و کارگردانی اثر سینمایی را نیز انجام داده است. این اثر سینمایی با بازی جفری رایت روایت خیالی یک نویسنده سیاه‌پوست را دنبال می‌کند که از روی لج رمانی مملو از کلیشه‌های سیاه‌پوست می‌نویسد و به موفقیت بزرگی دست پیدا می‌کند. این اثر سینمایی تحسین منتقدان را برانگیخته و نامزد ۴ جایزه اسکار شده است. جفرسون پیش از این برای اثر سینمایی‌ها و برنامه‌های مختلفی فیلمنامه نوشته و جوایز مختلفی را از جمله جایزه اسکار بهترین فیلمنامه اقتباسی نیز دریافت کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *