انتقاد مقام‌های وزارت ارشاد از استفاده محمدرضا گلزار از «پانتولیگ»

انتقاد دو مقام وزارت ارشاد از «پانتولیگ» محمدرضا گلزار


در این متن، انتقاد وزارت میراث و ارشاد اسلامی نسبت به انتخاب نام غیرفارسی برای برنامه “پانتولیک” از شبکه سه سیمای جمهوری اسلامی ایران بیان شده است. مدیران وزارت میراث و ارشاد اسلامی با اشاره به ممنوعیت استفاده از نام های بیگانه در برنامه های تلویزیونی، انتقاد خود را اعلام کرده و معتقدند انتخاب نام غیرفارسی برای یک برنامه تلویزیونی علیه مقررات است. همچنین، در واکنش به این برنامه، مدیر ارتباطات سازمانی و اطلاع رسانی وزارت میراث و ارشاد اسلامی آن را به «امید جلوداریان» خبرنگاری که به خاطر دفاع از زبان فارسی مشهور است، انتقاد کرده و از از دست رفتن زبان فارسی در صدا و سیما گفته است. در پایان، بیان شده است که عبارت “پانتومیم” معادل فارسی نام “پانتولیک” است.

به گزارش دیجیاتور، همزمان با اجرای برنامه «پانتولیگ» از شبکه سه سیمای جمهوری اسلامی ایران، مدیران وزارت میراث و ارشاد اسلامی انتقاداتی را نسبت به نام غیرفارسی این برنامه مطرح کردند.

یاسر احمدوند معاون امور فرهنگی وزیر میراث و ارشاد اسلامی در این باره گفت: «پانتولیک» نام برنامه‌ای است که قرار است از تلویزیون پخش شود. انتخاب نام بیگانه برای یک برنامه تلویزیونی خلاف مقررات ممنوعیت بکارگیری اسامی بیگانه است.

مهدی سموعی مدیر ارتباطات سازمانی و اطلاع رسانی وزارت میراث و ارشاد اسلامی هم در واکنش به ساخت این برنامه، «امید جلوداریان» خبرنگاری که به «مأمور دفاع از زبان فارسی» مشهور است را خطاب قرار داد و نوشت: جلوداریان کجایی که زبان فارسی در رسانه فارسی (صدا و سیما) از دست رفت.

نام گذاری این برنامه درحالی است که عبارت «پانتومیم» معادل فارسی دارد.


مدیران وزارت میراث و ارشاد انتقاداتی را نسبت به نام غیرفارسی برنامه “پانتولیگ” مطرح کردند. یاسر احمدوند معاون امور فرهنگی وزیر میراث و ارشاد اسلامی اعلام کرد که استفاده از نام بیگانه برای یک برنامه تلویزیونی خلاف قوانین است. مهدی سموعی مدیر ارتباطات سازمانی و اطلاع رسانی وزارت میراث و ارشاد اسلامی نیز در واکنش به این برنامه سوال کرد که زبان فارسی در رسانه فارسی از دست رفته است. این نامگذاری درحالی است که عبارت “پانتومیم” معادل فارسی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *