انتشار هفت جلد اثر ادبی آموزشی در حوزه حفاظت فنی و بهداشت کار

انتشار ۷ جلد کتاب آموزشی در راستای حفاظت فنی و بهداشت کار


رئیس مرکز تحقیقات و تعلیمات حفاظت فنی و بهداشت کار، حبیب الله جلیلی، در اعلام خبر آثار زیانبار حوادث و بیماری‌های شغلی را بررسی کرده و بیان کرده که این آثار علاوه بر بار مالی و هزینه‌های زیاد، منجر به رنج و آلام برای کارگران و خانواده‌هایشان می‌شود. وی به صیانت و تأمین سلامت کارگران در کشور به عنوان وظیفه اصلی و ضروری وزارت کار اشاره کرده و افزوده که این اقدامات نه تنها بهره‌وری را افزایش می‌دهد، بلکه از آسیب‌های بین نسلی نیز جلوگیری می‌کند. او همچنین اعلام کرده است که مرکز تحقیقات و تعلیمات حفاظت فنی ۷ جلد اثر ادبی در زمینه ایمنی کار تدوین و منتشر کرده است و نسخه الکترونیکی این کتب رایگان در دسترس تمام فعالان عرصه کار و تلاش کشور قرار خواهد گرفت. او امیدوار است که این کتب با بهره‌مندی از جدیدترین متون علمی می‌تواند به ارتقای سطح دانش جامعه کار و ساخت و ساز کشور کمک کند.

به گزارش دیجیاتور، حبیب الله جلیلی، رئیس مرکز تحقیقات و تعلیمات حفاظت فنی و بهداشت کار ضمن اعلام این خبر اظهار کرد: آثار زیانبار حوادث و بیماری‌های شغلی، علاوه بر تحمیل بار مالی و هزینه-‌های فراوان، موجب رنج و آلام ناشی از پیامدهای ناگوار برای کارگران و خانواده‌های آنها می‌شود.

وی صیانت و تأمین سلامت کارگران در کشور به عنوان اصلی‌ترین سرمایه‌های کار و ساخت و ساز و بخش جدایی‌ناپذیر از وظایف ذاتی وزارت کار عنوان کرد و افزود: صیانت و تأمین سلامت کارگران موجب افزایش بهره‌وری و پیشگیری از آسیب‌های بین نسلی می‌شود.

وی تصریح کرد: این مرکز ۷ جلد اثر ادبی در قالب محتوی آموزشی و دستورالعمل حفاظت فنی با عناوین شامل ایمنی کار در عملیات جوشکاری و برشکاری ویژه بازرسان کار و مسئولین ایمنی، ایمنی کار در عملیات جوشکاری و برشکاری ویژه کارگران و کارفرمایان، دستورالعمل فنی آزمایش ایمنی انواع پله‌برقی کارگاهی، دستورالعمل فنی آزمایش ایمنی آسانسورهای کارگاهی، دستورالعمل فنی آزمایش ایمنی بالابرها، دستورالعمل فنی آزمایش ایمنی انواع لیفتراک‌ها و دستورالعمل فنی آزمایش ایمنی ماشین‌آلات عمرانی را با همکاری مراکز علمی و دانشگاهی معتبر کشور به منظور استانداردسازی منابع علمی و آموزشی ایمنی کار و حفاظت فنی تهیه و منتشر کرده است.

جلیلی گفت: با هدف بهره‌مندی جامعه و مخاطبین حوزه میراث‌سازی ایمنی کار، نسخه الکترونیکی این‌کتب به صورت رایگان از طریق تارنمای معاونت روابط‌کار و زیر پورتال مرکز مذکور به نشانی https://crtosh mcls.gov.ir در دسترس تمام فعالان عرصه کار و تلاش کشور قرار خواهد گرفت.

وی اظهار امیدواری کرد: نتایج و ثمرات این کتب با بهره‌مندی از جدیدترین متون علمی داخلی و بین‌المللی و متناسب با نیاز علوم و فناوری‌های پیشرفته روز تدوین شده است تا بتواند در ارتقای سطح دانش ایمنی و آگاهی جامعه کار و ساخت و ساز کشور مفید باشد.


حفاظت از کارگران و ساخت و ساز برای افزایش بهره‌وری و پیشگیری از آسیب‌های بین نسلی ضروری است. مرکز تحقیقات و تعلیمات حفاظت فنی و بهداشت کار با انتشار کتب آموزشی و دستورالعمل های مختلف، بهبود وضعیت ایمنی کارها را هدف قرار داده است. این کتب با همکاری مراکز علمی و دانشگاهی منتشر شده‌اند و نسخه الکترونیکی آنها به صورت رایگان قابل دسترس است. هدف از این اقدامات، ارتقای سطح دانش ایمنی و آگاهی جامعه کار و ساخت و ساز کشور است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *