انتشار یک اثر ادبی هنر صوتی در انتهای سال

در نقد عبارتی به نام موسیقی مبتذل/ از موسیقی عرفانی چه می‌دانیم؟


اثر ادبی “هنر صوتی یارسان” که توسط علی اکبرمرادی سروده‌های آیینی و ته‌رزهای باستانی تنبور را آوانگاری آموزشی و تحلیلی کرده است، توسط انتشارات سرانه منتشر شده است. این اثر ادبی به عنوان یک میراث موسیقایی است که برای اولین بار از مضراب‌ها و نشانه‌هایی که ویژه نوازندگی این ساز است، بهره گرفته است. مقام‌های کلام و مجلسی تنبور با روش تقریری و دقیق نت‌نویسی شده‌اند و این اثر ادبی با اثر صوتی مرادی هماهنگ است.

به گزارش خبرنگار دیجیاتور، اثر ادبی «هنر صوتی یارسان» مشتمل سرودهای آیینی و ته‌رزهای باستانی تنبور به روایت علی اکبرمرادی، آوانگاری آموزشی، تحلیلی حیدر کاکی توسط انتشارات سرانه منتشر شد.

در توضیحات تکمیلی این اثر ادبی آمده است:

«اثر ادبی هنر صوتی یارسان آوا نگاری سرودها و ته‌رزهای باستانی تنبور، به عنوان یک میراث موسیقایی است، که تاکنون به صورت سینه به سینه آموزش داده شده و هم اکنون برای نخستین بار مکتوب و از مضراب ها و نشانه‌هایی که ویژه نوازندگی این ساز است، استفاده شده است.

این نشانه‌ها هنگام فراگیری کاربردی عملی دارند و باعث آسانی در اجرای ساز شده و متناسب با میراث خاص موسیقایی آن هستند.

در اثر ادبی «هنر صوتی یارسان-سرودها و ته‌رزهای باستانی تنبور» همه مقام‌های کلام و مجلسی و گوشه‌های مختلف آن با روش تقریری و دقیق، و نه به صورت توصیفی، نت‌نویسی شده‌اند.

این اثر ادبی برابر اثر صوتی علی اکبر مرادی، که در قالب چهار لوح فشرده ابتدا توسط خانه میراث‌های جهان در پاریس و سپس توسط انتشارات ماهور منتشر شده است.


اثر ادبی «هنر صوتی یارسان» شامل سرودهای آیینی و ته‌رزهای باستانی تنبور است که توسط علی اکبر مرادی آوانگاری آموزشی و تحلیلی حیدر کاکی منتشر شده است. این اثر ادبی برای اولین بار نشانه‌هایی که برای نوازندگی تنبور استفاده می‌شود، مکتوب شده است و به عنوان یک میراث موسیقایی محسوب می‌شود. تمام مقام‌های کلامی و مجلسی تنبور با روش تقریری و دقیق نوشته شده‌اند. این اثر ادبی بر اساس اثر صوتی علی اکبر مرادی تهیه شده و توسط خانه میراث‌های جهان و انتشارات ماهور منتشر شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *