سال جاری ۳۵۰ هزار میلیارد ریال یارانه دارو پرداخت شد.

امسال ۳۵۰ هزار میلیارد ریال یارانه دارو پرداخت شد


در این خبر آمده است که حکومت سیزدهم قصد دارد خدمات حوزه سلامت را تا حد امکان بهبود بخشیده و می‌خواهد در این زمینه به رتبه‌های برتر در دنیا برسد. از آغاز فعالیت حکومت سیزدهم تاکنون، تعداد تخت‌های بیمارستانی افزایش یافته و در سرانه تخت بیمارستانی، جزو ۳۰ کشور برتر دنیا قرار داریم. همچنین، طرح دارویار به عنوان یکی از طرح‌های مهم معرفی شده که منجر به تأمین دارو و جلوگیری از قاچاق دارو شده است. همچنین، صدور مجوز استخدام ۲۵ هزار پرستار و کادر درمانی، جذب نیروی انسانی لازم در بیمارستان‌ها را تضمین می‌کند. در آینده نیز قرار است دانش مالی کشور به رشد و ساخت و ساز بیشتری دست پیدا کند و قله‌های پیشرفت بیشتری دست یابد.

به گزارش دیجیاتور به نقل از سازمان برنامه و برنامه‌ریزی مالی کشور، داوود منظور اظهار کرد: حکومت سیزدهم بنا دارد خدمات حوزه سلامت را تا حد امکان ارتقا دهد تا بتوانیم در این بخش به رتبه‌های برتر در دنیا تبدیل شویم.

رئیس سازمان برنامه و برنامه‌ریزی مالی کشور گفت: در آغاز فعالیت حکومت سیزدهم، تعداد تخت‌های بیمارستانی ۱۳۰ هزار تخت بود که اکنون به ۱۵۰ هزار تخت رسیده است و در سرانه تخت بیمارستانی، جزو ۳۰ کشور برتر دنیا هستیم.

منظور گفت: به برکت تحول سیاسی، اکنون کادر علوم درمانی متبحر در رشته‌های تخصصی مورد نیاز در کشور تربیت می‌شود و آنچه در درمان مردم از نظر تأمین دارو، دانش و تجهیزات مورد نیاز است، توسط متخصصان داخلی در حال تأمین است.

رئیس سازمان برنامه و برنامه‌ریزی مالی کشور از صدور مجوز استخدام ۲۵ هزار پرستار و کادر درمان خبر داد و گفت: با جذب آنها، نیروی انسانی لازم در بیمارستان‌ها تکمیل می‌شود. همچنین دو هزار عضو هیأت علمی در موسسه آموزش عالی‌های علوم علوم درمانی مجوز استخدام گرفتند و این موضوع تأمین اعتبار شده است.

منظور طرح دارویار را یکی از طرح‌های بسیار مهمی بیان کرد که اجرای آن از سال گذشته آغاز شده و امروز به بلوغ خود رسیده است و افزود: در این طرح، زنجیره ساخت و ساز دارو از یارانه جدا شده و یارانه مستقیماً به مصرف‌کننده نهایی رسیده است که سبب صرفه‌جویی در تأمین دارو و جلوگیری از قاچاق دارو شده است.

رئیس سازمان برنامه و برنامه‌ریزی مالی با بیان این که حکومت سیزدهم خدمات حوزه سلامت را ارتقا می‌دهد، گفت: امسال ۳۵۰ هزار میلیارد ریال یارانه دارو پرداخت شد.

معاون رئیس‌جمهور تصریح کرد: درآمد اختصاصی بیمارستان‌ها امسال به ۳۲۰ هزار میلیارد تومان رسیده در حالی که این درآمد، سال گذشته ۲۳۰ هزار میلیارد تومان بود.

وی با اشاره به اینکه یک درصد از وجوه دولتی ارزش افزوده به درمان و سلامت اختصاص یافته است، افزود: این ظرفیت قانونی باعث شده طرح‌های درمانی ارتقا پیدا کنند و بتوانند از چندین منبع مالی همزمان استفاده کنند.

منظور افزود: پوشش ریسک‌ها باید تلاش بیشتری کنند و تعهدات خود را انجام دهند تا بیمارستان‌ها بدون دغدغه خدمات را به مردم ارائه دهند. در حال حاضر یکی از مشکلات بیمارستان‌های دولتی را مطالبات آنها از پوشش ریسک‌ها است بنابراین باید کمک کنیم که تنها دغدغه بیمارستان‌ها، ارائه خدمات باکیفیت به مردم باشد.

وی با بیان اینکه در سال آینده گشایش‌های بیشتری رخ می‌دهد و قله‌های پیشرفت بیشتر از گذشته فتح می‌شوند، افزود: در سه سال گذشته و با وجود تمام فشارهای بین‌الملی، رشد مالی در کشور داشته‌ایم و رشد ۶. ۷ درصدی دانش مالی در ۹ ماه امسال، نشانه این است که این کشور فارغ از محدودیت‌های بین‌المللی ظرفیت رشد و ساخت و ساز را دارد.


توجه به بهبود خدمات حوزه سلامت از سوی حکومت سیزدهم، این خدمات از تعداد تخت‌های بیمارستانی در کشور، توسعه کادر علوم درمانی متخصص و تأمین دارو، دانش و تجهیزات مورد نیاز، جذب نیروهای پرستار و کادر درمانی، استخدام اعضای هیأت علمی در موسسه آموزش عالی‌های علوم علوم درمانی، اجرای طرح دارویار تا پرداخت یارانه‌های دارو و افزایش درآمد بیمارستان‌ها، آنچه و بنیانی رویه مالی مثبت در کشور را نشان می‌دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *