افعال جهاد دانشگاهی برای تحقق شعار “جهش ساخت و ساز با مشارکت مردم”

اقدامات جهاد دانشگاهی برای تحقق شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»


در پیام نوروزی، حسن مسلمی نائینی به تبریک فرارسیدن عید نوروز و تقارن آن با ماه مبارک رمضان پرداخته و از خداوند متعال برای مردمان عزیز خواستار سالی سرشار از معنویت، موفقیت، سلامتی و شادکامی شد. او به تلاش‌های کشور در حوزه‌های مختلف اشاره کرده و تاکید کرده که راه حل مشکلات مالی کشور بستگی به جهش ساخت و ساز با مشارکت مردم دارد. همچنین، وی به فعالیت‌های جهاد دانشگاهی در حوزه ساخت و ساز و فناوری با همکاری بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران دغدغه‌مند اشاره نموده و امیدوار به ادامه این تلاش‌ها با توصیه‌های حکیمانه و هوشمندانه رهبر معظم تحول اساسی است.

به گزارش دیجیاتور به نقل از جهاد دانشگاهی، حسن مسلمی نائینی در پیام نوروزی با تبریک فرارسیدن عید نوروز سال ۱۴۰۳ و تقارن آن با ماه‌ مبارک رمضان عنوان کرد: ازخداوند متعال، سالی سرشاراز معنویت، موفقیت، سلامتی وشادکامی رابرای همه مردم عزیزمان بویژه خالقان و حماسه آفرینان روزهای بزرگ در سال گذشته یوم الله روز قدس، یوم الله ۲۲ بهمن و ۱۱ اسفندماه، رأی‌گیری مسالت دارم.

وی در این پیام آورده است: «همچنین رهبر حکیم و فرزانه تحول اساسی با اشراف بر امور کشورمان و اطلاع از نیاز کنونی کشورمان شعار سال حاری را سال «جهش ساخت و ساز با مشارکت مردم» نامگذاری نمودند.

تجربه ۴۵ سال تحول اساسی نشان داد که موفقیت‌های کشورمان در عرصه های مختلف صنایع دفاعی، هسته ای، سلولهای بنیادی، علوم درمانی، نانو و سیاسی و همچنین ماندگاری نظام و کشورمان برغم توطئه های دشمنان خارجی و دنباله روان داخلی آنها همه با مشارکت مردم انجام گرفته است.

اما در حال حاضر همچنان در حوزه دانش مالی مشکلات عمده ای داریم و مردم عزیزمان سختی‌های زیادی را تحمل می کنند. همانطور که ایشان گفتند حل مشکلات مالی به رشد ساخت و ساز ملی بستگی داشته و لازم است در ساخت و ساز نیز جهشی صورت گیرد. رکن اصلی برای جهش در ساخت و ساز، مردم هستند که بایستی بستر لازم را برای آنها برای حضور در میدان دانش مالی و عرصه ساخت و ساز باز کرد. آنچه تجربه اندک ما نشان می‌دهد تنها راه جاره حل مشکلات مالی استفاده از توان مردم است.

جهاددانشگاهی بعنوان نهاد مولود تحول اساسی با پیشینه و سابقه های برجسته و توان بالا در عرصه های مختلف پژوهش و فناوری، فرهنگی، آموزشی، تجاری سازی و با نیروهای بی ادعا اما توانمند و خلاق در طی سالهای جاری برای حضور مردم در عرصه ساخت و ساز دو اقدام اساسی را انجام داده است:

در حال حاضر جهاددانشگاهی با همت مدیران، پیشکسوتان و جهاد گران عزیز، دارای فناوری‌های زیادی بوده که لازم است به محصول تبدیل شده و سپس به ساخت و ساز انبوه و در بازارهای داخلی و خارجی عرضه شود.

در این راستا با استفاده از توان بخش خصوصی و سرمایه گذاران دغدغه مند و دلسوز و مشارکت با آنها اقدام به ساخت و ساز محصولات مختلف با استفاده از دانش فنی و فناوری‌های موجود کرده است که منفعت دو طرفه هم برای جهاددانشگاهی و هم سرمایه گذاران دارد.

همچنین دارایی‌های فیزیکی زیاد و طرحهای نیمه تمامی دارد. زمین‌های بلااستفاده در پارک‌های خود را در اختیار شرکت‌های تولیدی دانش بنیان قرار داده تا بتوانند در یک فضای مناسب به ساخت و ساز محصولات خود بپردازند. همچنین طرحهای نیمه تمام خود را با کمک و مشارکت سرمایه گذران تکمیل کرده تا به این صورت دارایی‌های خود را مولد و ظرفیت‌های بزرگ مردمی را فعال کند. ان شاءالله امسال براساس توصیه حکیمانه و هوشمندانه رهبر معظم تحول اساسی این اقدامات با جدیت و توان بیشتری ادامه خواهد داشت.»


گزارش حسن مسلمی نائینی در پیام نوروزی بر تبریک فرارسیدن عید نوروز و تقارن آن با ماه مبارک رمضان اشاره کرد.وی به اهمیت مشارکت مردم در جهش ساخت و ساز در کشور اشاره کرد. این پیام تجربه موفقیت‌های کشور در صنایع مختلف و نیاز به مشارکت مردم را برجسته کرد. او مسئله تحمل سختی‌های مالی توسط مردم و همچنین اهمیت ساخت و ساز ملی را مورد بررسی قرار داد. جهاد دانشگاهی نیز به عنوان نهاد مولود تحول اساسی با توان بالا و پیشینه برجسته در عرصه‌های مختلف پژوهش و فناوری، فعالیت‌های مشترک با بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران و تلاش برای ساخت و ساز محصولات مختلف را تشویق نمود. این نهاد دارای فناوری‌های زیادی است که می‌تواند به ساخت و ساز انبوه و عرضه محصولات در بازارهای داخلی و خارجی کمک کند. همچنین از امکانات فیزیکی و طرح‌های نیمه تمام خود برای ساخت و ساز محصولات استفاده می‌کند. ان شاءالله با همت و توان بیشتر، این اقدامات به سرعت ادامه خواهند داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *