افزایش ۴۰۰ درصدی پرداخت تسهیلات به هنرمندان در حکومت سیزدهم به فارسی می‌تواند به شکل زیر باشد: افزایش چهارصد درصدی پرداخت یارانه‌ها به هنرمندان در حکومت سیزدهم

افزایش ۴۰۰ درصدی پرداخت تسهیلات به هنرمندان در دولت سیزدهم


صندوق اعتباری آثار خلاقانه در حال حاضر بیش از 102 هزار و 500 عضو دارد. از این تعداد، 60 هزار نفر پوشش ریسک شده تأمین اجتماعی هستند و 45 هزار نفر پوشش ریسک شده تکمیلی. همچنین 2 هزار و 700 نفر مستمری بگیر و 700 نفر پوشش ریسک پرداخت طرح تکمیلی هستند. در حکومت سیزدهم، بیش از 20 هزار نفر به صدور پوشش ریسک تأمین اجتماعی در صندوق اعتباری آثار خلاقانه دست یافتند که نسبت به گذشته 50 درصد رشد داشته است. همچنین مبلغ بیش از 300 میلیارد تومان به اعضای صندوق پرداخت شده است که رشد 400 درصدی نسبت به دوره قبل را نشان می‌دهد. در طول حکومت سیزدهم، تعداد اعضای صندوق اعتباری آثار خلاقانه حدود 30 هزار نفر افزایش یافته است. همچنین طرح‌های حمایتی صندوق اعتباری آثار خلاقانه از 12 طرح قبلی به 33 طرح افزایش یافته است. این طرح‌ها مختلفی از خدمات تا رفاهی را به هنرمندان ارائه می‌دهند. تلاش می‌شود تا در زمینه تسهیلات و سرعت پرداخت آن به حداقل برسد. همچنین طرح فردا جهت شناسایی و تجلیل از استعدادها و نخبگان جوان در حوزه میراث و آثار خلاقانه آغاز خواهد شد. این طرح شناسایی استعدادها در بخش‌های مختلف را شامل می‌شود و ویژگی منحصر به فردی دارد. عضویت در صندوق اعتباری آثار خلاقانه همچنان ادامه دارد و اگر متقاضیان شاخص‌های مورد نظر را داشته باشند، عضویت آنها در صندوق انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگار دیجیاتور، سید مجید پوراحمدی عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: صندوق اعتباری آثار خلاقانه در حال حاضر ۱۰۲ هزار و ۵۰۰ نفر عضو دارد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر ۶۰ هزار نفر از اعضای آن پوشش ریسک شده تأمین اجتماعی، ۴۵ هزار نفر پوشش ریسک شده تکمیلی، ۲ هزار و ۷۰۰ نفر مستمری بگیر و ۷۰۰ نفر پوشش ریسک پرداخت طرح تکمیلی هستند.

مدیرعامل صندوق اعتباری آثار خلاقانه گفت: بیش از ۲۰ هزار نفر از اعضای این صندوق در حکومت مردمی سیزدهم تحت پوشش پوشش ریسک تأمین اجتماعی قرار گرفتند که حدود ۵۰ درصد نسبت به گذشته افزایش دارد.

پوراحمدی افزود: بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات در حکومت مردمی به اعضای این صندوق پرداخت شده که رشد ۴۰۰ درصدی نسبت به دوره قبل داشته است.

وی اضافه کرد: در حکومت سیزدهم حدود ۳۰ هزار عضو نسبت به دوره قبل به صندوق اعتباری آثار خلاقانه در سطح کشور اضافه شده که رقم قابل توجهی است.

مدیرعامل صندوق اعتباری آثار خلاقانه با اشاره به اینکه تعداد پوشش ریسک شدگان تکمیلی این صندوق نیز در حکومت سیزدهم با رشد ۵۰ درصدی همراه بوده است‌، یادآور شد: همچنین رشد ۱۵۰ درصدی در مستمری بگیران وجود داشته که از ۴۰۰ هزار نفر به یک میلیون نفر رسیده است.

پوراحمدی بیان داشت: حدود ۷۰ درصد رشد در طرح تکریم هنرمندان درجه یک آثار خلاقانه در طی حکومت سیزدهم وجود داشته که از یک میلیون و ۲۰۰ نفر به دو میلیون رسیده است.

وی با اشاره به طرح‌های حمایتی این صندوق افزود: تعداد طرح‌های حمایتی صندوق اعتباری آثار خلاقانه از ۱۲ طرح قبل از حکومت مردمی در حال حاضر به ۳۳ طرح رسیده که پوشش‌های متعددی از خدمات مختلف را به هنرمندان در حوزه‌های مختلف شامل مسکن، وسایل نقلیه، درمان، پوشش ریسک خدمات اقامتی تا رفاهی تا موضوعاتی که مربوط به مسائل معیشتی هنرمندان ارائه می‌دهد.

مدیرعامل صندوق اعتباری آثار خلاقانه گفت: تلاش می‌کنیم در حوزه‌های مختلف تسهیلگری کنیم از جمله موضوع تسهیلات که سرعت پرداخت تسهیلات از زمان تقاضا تا پرداخت آن به حداقل برسد در این خصوص تفاهم‌نامه‌هایی را منعقد می‌کنیم که امید است به زودی انجام شود.

پور احمدی با اشاره به طرح میلاد که امشب در استان انجام می‌شود، گفت: به زودی طرح فردا به منظور شناسایی و تجلیل استعدادها و نخبگان جوان بوده در حوزه میراث و آثار خلاقانه را به زودی آغاز خواهیم کرد.

وی ادامه داد: خراسان جنوبی ششمین استانی بوده که این طرح را در آن اجرا می‌شود و خوشبختانه مسئولان استان همکاری خوبی برای اجرای این کار داشته‌اند و به احتمال زیاد از فردا این طرح در اولین استان شروع خواهد شد.

مدیرعامل صندوق اعتباری آثار خلاقانه بیان داشت: این طرح از طرح‌های خیلی مهمی بوده چون همواره در حوزه میراث و آثار خلاقانه تجلیل‌ها از پیشکسوتان بوده ولی در این طرح شناسایی استعدادها در بخش‌های مختلف که می‌تواند سکوی رشد و دیده شدن هنرمندان باشد برنامه‌ریزی شده است ویژگی منحصر به فردی دارد.

پوراحمدی تصریح کرد: عضویت در صندوق اعتباری آثار خلاقانه علی رغم مشکلات گذشته در حال حاضر سرعت گرفته و اگر شاخص‌های مورد نظر این صندوق را متقاضیان داشته باشند عضویت آنها در این صندوق انجام می‌شود.


صندوق اعتباری آثار خلاقانه در حال حاضر ۱۰۲ هزار و ۵۰۰ نفر عضو دارد. ۶۰ هزار نفر از اعضای آن پوشش ریسک شده تأمین اجتماعی، ۴۵ هزار نفر پوشش ریسک شده تکمیلی، ۲ هزار و ۷۰۰ نفر مستمری بگیر و ۷۰۰ نفر پوشش ریسک پرداخت طرح تکمیلی هستند. بیش از ۲۰ هزار نفر از اعضای این صندوق در حکومت مردمی سیزدهم تحت پوشش پوشش ریسک تأمین اجتماعی قرار گرفتند که حدود ۵۰ درصد نسبت به گذشته افزایش دارد. بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات در حکومت مردمی به اعضای این صندوق پرداخت شده که رشد ۴۰۰ درصدی نسبت به دوره قبل داشته است. در حکومت سیزدهم حدود ۳۰ هزار عضو نسبت به دوره قبل به صندوق اعتباری آثار خلاقانه در سطح کشور اضافه شده که رقم قابل توجهی است. تعداد پوشش ریسک شدگان تکمیلی این صندوق نیز در حکومت سیزدهم با رشد ۵۰ درصدی همراه بوده است. رشد ۱۵۰ درصدی در مستمری بگیران وجود داشته که از ۴۰۰ هزار نفر به یک میلیون نفر رسیده است. حدود ۷۰ درصد رشد در طرح تکریم هنرمندان درجه یک آثار خلاقانه در طی حکومت سیزدهم وجود داشته که از یک میلیون و ۲۰۰ نفر به دو میلیون رسیده است. تعداد طرح‌های حمایتی صندوق اعتباری آثار خلاقانه از ۱۲ طرح قبل از حکومت مردمی در حال حاضر به ۳۳ طرح رسیده که پوشش‌های متعددی از خدمات مختلف را به هنرمندان در حوزه‌های مختلف شامل مسکن، وسایل نقلیه، درمان، پوشش ریسک خدمات اقامتی تا رفاهی تا موضوعاتی که مربوط به مسائل معیشتی هنرمندان ارائه می‌دهد. تلاش می‌کنیم در حوزه‌های مختلف تسهیلگری کنیم از جمله موضوع تسهیلات که سرعت پرداخت تسهیلات از زمان تقاضا تا پرداخت آن به حداقل برسد در این خصوص تفاهم‌نامه‌هایی را منعقد می‌کنیم که امید است به زودی انجام شود. عضویت در صندوق اعتباری آثار خلاقانه علی رغم مشکلات گذشته در حال حاضر سرعت گرفته و اگر شاخص‌های مورد نظر این صندوق را متقاضیان داشته باشند عضویت آنها در این صندوق انجام می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *