افزایش سه برابر تردد مسافران از پایانه‌های مرزی

افزایش ۳ برابری تردد مسافر از پایانه های مرزی


تردد مسافر از پایانه‌های مرزی کشور در سال جاری نسبت به سال گذشته سه برابر افزایش یافته است. این افزایش به دلیل افزایش ظرفیت پایانه‌های مرزی و ایجاد امکانات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری در آنها اتفاق افتاده است. پایانه‌های مرزی مهران و شلمچه به عنوان پرترددترین مرزهای مسافری بین‌المللی ایران شناخته شده اند و عتبات عالیات مقصد اصلی سفرهای زمینی برون مرزی ایرانیان به آنها می‌باشد. این تردد به ترتیب در پایانه‌های مرزی رازی، ۱۳۵ هزار و ۶۶۱، ۹۰ هزار و ۲۶۶ و ۵۱ هزار و ۲۹۶ نفر ثبت شده است.

به گزارش دیجیاتور، جواد هدایتی مدیر کل دفتر ترانزیت و ترانزیت بین‌المللی سازمان راهداری و ترانزیت بزرگراه‌ای اظهار کرد: تردد مسافر از پایانه‌های مرزی کشور در مقایسه با سال گذشته افزایش چشمگیری داشته است به گونه‌ای که طی بازه زمانی ۲۵ اسفند ۱۴۰۲ الی ۶ فروردین ۱۴۰۳ با تردد ۴۶۵ هزار و ۵۷ نفر از پایانه‌های مرزی در مقایسه با ۱۵۹ هزار و ۷۸۵ تردد در بازه زمانی مشابه در سال قبل، افزایش تقریباً سه برابری را نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: افزایش آمار تردد، ماحصل افزایش چشمگیر ظرفیت پایانه‌های مرزی و ایجاد امکانات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری در آنهاست به گونه‌ای که پایانه‌های مرزی مهران و شلمچه جایگاه‌های اول و دوم را به عنوان پرترددترین مرزهای مسافری بین‌المللی به خود اختصاص داده‌اند که این موضوع نشان می‌دهد عتبات عالیات مقصد اول سفرهای زمینی برون مرزی ایرانیان را به خود اختصاص داده است.

بر اساس اعلام سازمان راهداری، هدایتی گفت: پس از این دو مرز، پایانه مرزی رازی در جایگاه بعدی قرار دارد و این پایانه‌های مرزی تردد به ترتیب ۱۳۵ هزار و ۶۶۱، ۹۰ هزار و ۲۶۶ و ۵۱ هزار و ۲۹۶ مسافر را در این ایام ثبت کرده‌اند.


افزایش تردد مرزی در ایران در سال جاری سه برابر بیشتر از سال گذشته بوده است، با افزایش تعداد مسافران که از پایانه‌های مرزی عبور می کنند. این افزایش به دلیل افزایش ظرفیت و بهبود امکانات پایانه‌های مرزی است، به طوری که پایانه‌های مرزی مهران و شلمچه به عنوان پرترددترین پایانه‌های مرزی ایران شناخته می‌شوند. این نشان می دهد که عتبات عالیات مقصد اول بسیاری از سفرهای زمینی خارج از کشور برای ایرانیان است. این افزایش تردد همچنین در پایانه مرزی رازی نیز قابل مشاهده است، که تعداد زیادی از مسافران از این پایانه عبور می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *