افزایش فعالیت واحدهای گشت حفاظتی اراضی زراعت در دوران نوروز

افزایش فعالیت‌ واحدهای گشت حفاظت از اراضی کشاورزی در ایام نوروز


در این نامه ارسالی از سوی رضا افلاطونی به رؤسای سازمان جهادکشاورزی استان‌ها، تأکید بر ضرورت برنامه‌ریزی، نظارت مستمر و دقیق بر اراضی زراعت و برخورد قاطع با متصرفان اراضی دولتی و متخلفان تغییر کاربری غیرمجاز اراضی زراعی و باغ‌ها، برای جلوگیری از سوء استفاده اشخاص و سودجویان و تضییع حقوق بیت‌المال در رخصتی نوروزی، اشاره شده است. همچنین درخواست شده است که کارکنان کشیک و واحدهای گشتی از مطالعات تاریخی مشخص‌شده تنظیم شده و گزارش عملکرد روزانه به سازماندهی ارسال شود. از مدیران جهاد زراعت نیز خواسته شده تا با همکاری سایر مراجع مربوطه، اقدامات لازم برای جلوگیری از ساخت و ساز غیرمجاز و اطلاع‌رسانی به مردم را به انجام برسانند.

به گزارش دیجیاتور به نقل از ارتباطات سازمانی سازمان امور اراضی کشور، رضا افلاطونی در این نامه خطاب به رؤسای سازمان جهادکشاورزی استان‌ها آورده است: براساس مصوبات قرارگاه مرکزی صدور اسناد و حفظ کاربری و یکپارچه‌سازی اراضی زراعت و شورای عالی حفظ حقوق بیت‌المال، تأکیدات رئیس قوه قضائیه و همچنین وزیر جهاد زراعت مبنی بر ضرورت برنامه‌ریزی، نظارت مستمر و دقیق بر اراضی زراعت و برخورد قاطع و سریع با متصرفان اراضی دولتی و متخلفان تغییر کاربری غیرمجاز اراضی زراعی و باغ‌ها در حریم و خارج از حریم شهرها؛ لازم است برای جلوگیری از سو استفاده اشخاص و سودجویان و فراهم کردن موجبات تضییع حقوق بیت‌المال ناشی از ساخت و سازهای غیرمجاز در ایام رخصتی نوروزی، مدیران امور اراضی استان و جهاد زراعت شهرستان‌ها، ضمن هماهنگی لازم با دستگاه‌های اجرایی از جمله مراجع قضائی، فراجا، راه و شهرسازی، ذخایر زمین و آبخیزداری، اکوسیستم، بنیاد مسکن، سازماندهی شهری، بخشداری و … ترتیبی اتخاذ کنند تا نسبت به راه‌اندازی گشت‌های مشترک و اطلاع‌رسانی فوری هرگونه تغییر کاربری و ساخت و ساز غیرمجاز به مراجع ذی‌صلاح اطلاع داده شده و برخورد قانونی با متخلفان صورت پذیرد.

در این نامه خواسته شده اسامی کارکنان کشیک از مطالعات تاریخی ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تا ۱۳ فروردین ۱۴۰۳ تنظیم و به یگان حفاظت از اراضی این سازمان منعکس شود. همچنین باید گزارش عملکرد روزانه واحدهای گشتی در پایان مأموریت به سازماندهی امور اراضی استان منعکس تا پس از جمع‌بندی به یگان حفاظت این سازمان ارسال شود.

در بخش دیگری از این نامه، از مدیران جهاد زراعت شهرستان‌ها خواسته شده برای استفاده از ظرفیت تفاهمنامه بین وزارت جهادکشاورزی و وزارت کشور ضمن هماهنگی با فرمانداری، سازماندهی شهری، بخشداری و دهیاری نسبت به نصب آگهی تبلیغاتی و معرفی سامانه شبانه‌روزی ۱۳۱ ارتباط مردمی یگان حفاظت از اراضی زراعت و… برای آگاه‌سازی در مورد ساخت و ساز غیرمجاز اقدام کنند و مستندات مربوطه را در اسرع وقت به این سازمان ارسال کنند.

همچنین مدیران جهاد زراعت به نحوی برنامه‌ریزی کنند تا در ایام رخصتی نوروز رئیس اداره امور اراضی و یا یکی از معاونان، مسئولیت رصد و پایش اراضی، واحدهای گشت و پاسخگویی به دستگاه‌های اجرایی، نظارتی و قضائی را عهده‌دار باشند.

رئیس سازمان امور اراضی کشور در این نامه تاکید کرده است: مدیران استانی و شهرستان‌ها از تمام ظرفیت و امکانات موجود در اجرای مأموریت‌های محوله استفاده کنند و تحت هیچ شرایطی گشت‌ها نباید تعطیل و در مأموریت‌های غیرضروری به‌کارگیری شود، شهرستان‌های بحرانی فاقد وسایل نقلیه گشت نیز از خودروهای گردشی استفاده کنند.

همچنین فرماندهان یگان حفاظت امور اراضی استان‌ها برابر شرح وظایف ۲۱ گانه ابلاغی، نسبت به ارسال اخبار مردمی و رصد واحدهای گشت و پایش اراضی زراعت (به صورت تصادفی) اقدام کنند و روزانه عملکرد عوامل در ستاد استان و شهرستان‌ها را مورد ارزیابی قرار دهند و گزارش روزانه اول وقت به فرماندهی یگان حفاظت ارسال شود.


ضرورت برنامه‌ریزی، نظارت مستمر و دقیق بر اراضی زراعت و برخورد قاطع و سریع با متصرفان اراضی دولتی و متخلفان تغییر کاربری غیرمجاز اراضی زراعی و باغ‌ها به منظور جلوگیری از سو استفاده اشخاص و سودجویان و فراهم کردن موجبات تضییع حقوق بیت‌المال ناشی از ساخت و سازهای غیرمجاز در ایام رخصتی نوروزی، تاکید بر ارسال اخبار مردمی و رصد واحدهای گشت و پایش اراضی زراعت (به صورت تصادفی) و روزانه عملکرد عوامل در ستاد استان و شهرستان‌ها، همچنین استفاده از ظرفیت تفاهمنامه بین وزارت جهادکشاورزی و وزارت کشور ضمن هماهنگی با فرمانداری، افتخاری و پاسخگویی به دستگاه‌های اجرایی، نظارتی و قضائی، برنامه‌ریزی جهاد زراعت شهرستان‌ها در ایام رخصتی نوروز را مورد تایید قرار داده‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *