افزایش چشمگیر هزینه ترانزیت دریایی برای اروپایی‌ها

افزایش شدید هزینه کشتیرانی برای اروپایی‌ها


مسئول مالی کمیسیون اتحادیه اروپا اعلام کرد که تنش در دریای سرخ منجر به افزایش ۴ برابری هزینه دریانوردی به مقصد کشورهای اروپایی شده است و همچنین مدت زمان حمل محموله‌ها نیز به مقصد اروپایی‌ها افزایش یافته است. او امیدواری کرد که افزایش چهار برابری هزینه حمل کالا بین چین و اروپا به بالا رفتن شدید تورم در اروپا منجر نشود. همچنین افزایش تنش در دریای سرخ هزینه ترانزیت کانتینر را هم در جهان طی ماه گذشته تقریباً دو برابر کرده است.

به گزارش خبرنگار دیجیاتور به نقل از راشاتودی، پائولو گنتیلونی، مسئول مالی کمیسیون اتحادیه اروپا، اعلام کرد که تنش در دریای سرخ به افزایش ۴ برابری هزینه دریانوردی به مقصد کشورهای اروپایی منجر شده است.

وی گفت این تنش‌ها همچنین مدت زمان حمل محموله‌ها را نیز تا ۱۵ روز برای کشورهای اروپایی افزایش داده است.

گنتیلونی ابراز امیدواری کرد که افزایش چهار برابری هزینه حمل کالا بین چین و اروپا به بالا رفتن شدید تورم در اروپا منجر نشود.

این مقام اروپایی البته تأکید کرد تداوم وضع موجود به افزایش قیمت‌ها در سطح اتحادیه اروپا منجر خواهد شد.

از زمان آغاز درگیری امنیتی بین نیروهای مقاومت فلسطینی و ارتش رژیم صهیونیستی در باریکه غزه، نیروهای یمنی در حمایت از مردم فلسطین از عبور کشتی‌ها به مقصد بنادر رژیم صهیونیستی از دریای سرخ و تنگه باب المندب جلوگیری کرده و حتی به تعدادی از آنها حمله کرده‌اند.

به همین خاطر برخی شرکت‌های دریانوردی تصمیم گرفته‌اند که به جای عبور از دریای سرخ، قاره آفریقا را دور بزنند و مجموله‌های خود را به مقصد برسانند.

تنش در دریای سرخ هزینه ترانزیت کانتینر را هم در جهان طی ماه گذشته تقریباً دو برابر کرده است.


نادیده گرفتن تنش در دریای سرخ و هزینه‌ها تا چهار برابر، افزایش مدت زمان حمل محموله‌ها و امیدواری به جلوگیری از افزایش تورم در اروپا.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *