افزایش شگفت‌انگیز قیمت محصولات و تجهیزات مصرفی دندانپزشکی

افزایش سرسام آور قیمت مواد و تجهیزات مصرفی دندانپزشکی

0 نظر


در این متن، بهنام عباسیان درباره قیمت‌های سرسام آور مواد و تجهیزات دندانی و عدم رعایت تعرفه‌های خدمات دندانپزشکی صحبت می‌کند. او اشاره می‌کند که تعرفه فنی مواد مصرفی در تعرفه‌گذاری خدمات دندانپزشکی رعایت نشده است و در طی سال جاری هزینه مواد و تجهیزات مصرفی با افزایش ۷۵ تا ۱۰۰ درصدی مواجه شده است. عباسیان از عدم رعایت دندانپزشکان تعرفه‌های مصوب حکومت ابراز نارضایتی می‌کند و می‌گوید اگر آن‌ها تعرفه را رعایت نکنند به سازمان تعزیرات معرفی خواهند شد. او از رانت‌ها و گران شدن مواد و تجهیزات دندانپزشکی نارضایتی می‌کند و می‌گوید باید دندانپزشکان بتوانند از مواد و تجهیزات با قیمت مناسب استفاده کنند. عباسیان همچنین بیان می‌کند وظیفه درمانگران این است که خدمت‌رسانی به مردم را انجام دهند و باید حال آن‌ها خوب باشد. او معتقد است کسانی که روابط حکومتی مدار نبوده و مشکلات مردم را به جامعه علوم درمانی تحمیل می‌کنند، افراد زیاده خواهی نیستند.

به گزارش دیجیاتور، بهنام عباسیان، ضمن اشاره به قیمت‌های سرسام‌آور مواد و تجهیزات دندانی و بی‌توجهی به جز فنی تعرفه‌های خدمات دندانپزشکی، گفت: تعرفه فنی مواد مصرفی در تعرفه‌گذاری خدمات دندانپزشکی رعایت نشده است. طی سال جاری شاهد افزایش هزینه مواد و تجهیزات مصرفی به صورت ۷۵ تا ۱۰۰ درصد بودیم و کسی هم جوابگو نیست.

وی افزود: اگر دندانپزشکی تعرفه مصوب حکومت را رعایت نکند به سازمان تعزیرات معرفی می‌شود اما از گران شدن سرسام‌آور مواد و تجهیزات به راحتی می‌گذریم و کسی هم جوابگو نیست.

عباسیان با طرح این سوال که چرا دندانپزشک یونیت دندانپزشکی را باید با قیمت سرسام‌آور خریداری کند در حالی که بهترین یونیت دندانپزشکی با دلار ۵۰ هزار تومانی بیشتر از ۱۵۰ میلیون تومان نیست، گفت: رانت‌ها به دست چه کسانی رقم می‌خورد، چرا نباید صیانت شود، چرا دندانپزشک نباید بتواند از مواد و تجهیزات به روز با قیمت مناسب برخوردار باشد، حتی اگر با دلار ۵۰ هزار تومان نیز حساب کنیم، بهترین یونیت نسبت به بازار داخلی حداقل نصف قیمت خواهد بود ولی باز کسی جوابگو نیست.

وی با عنوان این مطلب که وظیفه درمانگر خدمت‌رسانی به مردم است، افزود: باید بپذیریم کسی که تأمین سلامت مردم را عهده‌دار است، باید حالش خوب باشد. جامعه علوم درمانی افراد زیاده خواهی نیستند، بلکه کسانی که واقعاً روابط حکومتی مدار نبودند خواستند جامعه علوم درمانی را مسئول تمام مشکلات مردم قلمداد کنند، که این طور نیست.


تعرفه‌های خدمات دندانپزشکی بر اساس تعرفه فنی مواد مصرفی رعایت نشده است. هزینه مواد و تجهیزات دندانی در سال جاری افزایش یافته است. اگر دندانپزشکان تعرفه مصوب حکومت را رعایت نکنند، به سازمان تعزیرات معرفی می‌شوند. گران شدن مواد و تجهیزات دندانپزشکی مشکلی است و کسی جوابگو نیست. دلیل گرانی مواد و تجهیزات دندانی ناشناخته است. برخی از دندانپزشکان به هراس و نینوشت توصیه نمی‌کنند و برخی دیگر از این مشکلات عبور می‌کنند. دندانپزشکان باید به ارائه خدمات درمانی به مردم متعهد باشند و به قیمت مناسب مواد و تجهیزات دندانی دسترسی داشته باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *