افزایش سرانه مقالات نمایه شده بین‌المللی توسط اساتید علوم علوم درمانی

افزایش سرانه مقالات نمایه شده بین المللی اساتید علوم پزشکی


در واکنش به برنامه هفتم توسعه، دکتر یونس پناهی اهدافی برای ارتقای جایگاه علمی کشور در حوزه تحقیقات علوم علوم درمانی مطرح کرده است. او بر افزایش سرانه سالانه مقالات نمایه شده در پایگاه های استنادی بین المللی تأکید کرده و نیاز به افزایش این آمار از ۲ به ۴.۵ را بیان کرده است. همچنین، وی از حضور ۸ موسسه آموزش عالی علوم علوم درمانی در رتبه بندی های بین المللی با رتبه کمتر از ۵۰۰ دنیا خبر داده و تا پایان برنامه هفتم توسعه به افزایش این تعداد تا حداقل ۱۳ موسسه آموزش عالی اشاره کرده است. علاوه بر این، معاون تحقیقات و فناوری سازمان سلامت از رشد تعداد شرکت های دانش بنیان در حوزه سلامت اطلاع داده و افزایش این تعداد از ۷۰۰ به یک هزار و ۴۴۴ شرکت را تحسین کرده است.

به گزارش دیجیاتور به نقل از سازمان سلامت، دکتر یونس پناهی با اشاره به هدف گذاری برای ارتقای جایگاه علمی کشورمان در حوزه تحقیقات علوم علوم درمانی در برنامه هفتم توسعه، گفت: سرانه سالانه مقالات نمایه شده در پایگاه های استنادی بین المللی به ازای هر یک نفر از اعضای هیات علمی در حال حاضر ۲ است که باید به ۴.۵ افزایش یابد.

وی از حضور ۸ موسسه آموزش عالی علوم علوم درمانی در نظام های رتبه بندی معتبر بین المللی با رتبه کمتر از ۵۰۰ دنیا، گفت: تعداد موسسه آموزش عالی ها تا پایان برنامه هفتم توسعه باید به حداقل ۱۳ موسسه آموزش عالی برسد.

معاون تحقیقات و فناوری سازمان سلامت با اشاره به حمایت های جدی حکومت از شرکت های دانش بنیان، خاطرنشان کرد: خوشبختانه تعداد شرکت های دانش بنیان حوزه سلامت در ابتدای حکومت مردمی حدود ۷۰۰ بود که در حال حاضر به یک هزار و ۴۴۴ شرکت رسیده و روند آن رو به رشد است.


ارتقای جایگاه علمی کشور در حوزه تحقیقات علوم علوم درمانی، افزایش سرانه مقالات نمایه شده در پایگاه های استنادی بین المللی، حضور موسسه آموزش عالی های علوم علوم درمانی در رتبه بندی معتبر بین المللی، افزایش تعداد موسسه آموزش عالی ها، حمایت حکومت از شرکت های دانش بنیان در حوزه سلامت و رشد تعداد شرکت های دانش بنیان در این حوزه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *