اطلاعات کنسرت‌های یک گروه ایرانی در ارمنستان اعلام شد

اعلام جزییات کنسرت‌های یک گروه ایرانی در ارمنستان


کامران همت‌پور، پژوهشگر، نوازنده و سرپرست گروه هنر صوتی «حنانه» اعلام کرد که گروه هنر صوتی در تور نوروزی خود به ارمنستان مسافرت کرده و کنسرت‌هایی در شهرهای ایروان، مغری، قره‌باغ و جلفا برگزار خواهد کرد. این کنسرت‌ها شامل اجرای قطعات متنوعی از هنر صوتی ایرانی در قالب‌های مختلف است و با همکاری مهدی سبحانی سفیر ایران در ارمنستان و دیگر مقامات، برگزار می‌شود. اعضای گروه اجرایی شامل خواننده، نوازندگان عود، مقررات، کمانچه، دف، سه‌تار و سازهای دیگر هستند.

کامران همت‌پور پژوهشگر، نوازنده و سرپرست گروه هنر صوتی «حنانه» درباره تازه‌ترین فعالیت‌های این گروه موسیقایی، به خبرنگار دیجیاتور گفت: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده، همزمان با شروع نوروز ۱۴۰۳ تور نوروزی گروه هنر صوتی «حنانه» در کشور ارمنستان پیش روی مخاطبان قرار گرفته است و این کنسرت‌ها تا دوشنبه ۶ فروردین ادامه دارد.

وی افزود: این تور کنسرت‌ها در تعدادی از مجموعه‌های فرهنگی هنری شهرهای ایروان، مغری، قره‌باغ و جلفا برگزار می‌شود و طی آن قرار است قطعاتی از آثار مرتبط با هنر صوتی ایرانی در قالب‌های مختلف تقدیم حاضران در این کنسرت‌ها شود. البته در این زمینه مهدی سبحانی سفیر ایران در ارمنستان، محمد اسدی موحد رایزن فرهنگی کشورمان در ارمنستان و ایوت تجریان از جمله افرادی بودند که همکاری بسیار خوبی برای مسافرت گروه به ارمنستان انجام دادند.

همت‌پور در معرفی قطعاتی که برای این کنسرت‌ها در نظر گرفته شده است، توضیح داد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌گرفته این کنسرت‌ها در ۲ بخش برگزار می‌شود. در بخش اول تصنیف «اگر مستم»، تک‌نوازی دف، تصنیف «بیا تا گل برافشانیم»، تصنیف کردی «شمامه خال»، تک‌نوازی کمانچه، تصنیف لری «بارونه؛ لرزان»، تک‌نوازی سه‌تار و ساز و آواز و تصنیف «سپیده» اجرا می‌شوند. در بخش دوم نیز تک‌نوازی مقررات، تصنیف ترکی «کوچه لر- ملودی ارمنی ساری گلین»، تصنیف بیرجندی «سه‌گدار»، تک‌نوازی عود، تصنیف کردی «آمان هی آمان»، تصنیف کردی-فارسی «کجاوه» پیش روی مخاطبان قرار خواهد گرفت.

سرپرست گروه هنر صوتی «حنانه» در معرفی اعضای گروه اجرایی این کنسرت‌ها نیز بیان کرد: سیروس ملکی خواننده، فرود خاموشیان نوازنده عود، بهروز قنسولی نوازنده مقررات، میلاد شکری زاده نوازنده کمانچه، محمدحسین افشارزاده نوازنده دف و دایره و بنده به عنوان نوازنده سه‌تار اعضای گروه «حنانه» در این کنسرت‌ها را تشکیل می‌دهیم.


گروه هنر صوتی «حنانه» یک تور کنسرت در ارمنستان برگزار می‌کند و اجرای قطعات موسیقایی ایرانی به همراه همکاری افراد مختلفی از ایران در این مسافرت صورت گرفته است. این کنسرت‌ها شامل قطعات مختلفی از هنر صوتی ایرانی از جمله تک‌نوازی‌ها و تصنیف‌های مختلف است و اعضای گروه هنر صوتی «حنانه» در این کنسرت‌ها شرکت می‌کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *