اعطای گواهینامه به حافظان قرآن در طرح “مستورا”

اعطای گواهینامه به حافظان قرآن در طرح «مستورا»


در این متن، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوذر کارگر، به تأکیدات رهبر معظم تحول سیاسی در حفظ قرآن کریم اشاره می‌کند و می‌گوید که حفظ قرآن توسط بزرگان و علما نیز سفارش شده و یکی از وظایف دینی افراد است. او می‌افزاید که حفظ موضوعی قرآن کریم به دلیل عدم توانایی تمامی افراد در حفظ کامل قرآن، اهمیت بسیاری دارد. سپس در مورد طرح “مستورا” صحبت می‌کند که آیاتی با موضوع زن و خانواده از قرآن کریم را شامل می‌شود و در این طرح بر حسن حفظ، حسن تلاوت و حسن تبیین آیات تأکید شده است. طرح “مستورا” در سراسر کشور برگزار شده و در مسابقات طرح، جوایزی نیز به افراد منتخب اهدا شده است. همچنین طرح‌های دیگری نیز در آینده برای حفظ موضوعی قرآن کریم اجرا خواهند شد. در طرح “مستورا” نیز برنامه‌های آموزشی برای حافظان قرآن در چهارمحال و بختیاری برگزار شده است و گواهینامه‌های تعلق به تمامی افراد موفق اهدا خواهند شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین ابوذر کارگر در گفت‌وگو با مهر با اشاره به تأکیدات رهبر معظم تحول سیاسی در خصوص حفظ موضوعی قرآن کریم، اظهار کرد: حفظ قرآن توسط بزرگان و علما نیز سفارش شده و یکی از وظایف دینی افراد محسوب می‌شود.

رئیس اداره امور قرآنی معرفی محصولات اسلامی چهارمحال و بختیاری افزود: با توجه به اینکه ممکن است تمامی افراد از توانایی حفظ قرآن کریم برخوردار نباشند بنابراین حفظ موضوعی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است چراکه حفظ موضوعی برای بخش عمده جامعه قابل اجرا است.

وی با اشاره به آغاز طرح حفظ موضوعی قرآن کریم در دو حوزه تخصصی و عمومی توسط سازمان دارالقرآن، ادامه داد: در اولین گام طرح «مستورا» اجرا شد که در این طرح حفظ ۱۴ آیه از قرآن کریم با موضوع زن و خانواده در دستور کار قرار گرفت همچنین در این طرح سه گام حسن حفظ، حسن تلاوت و حسن تبیین مورد تاکید بود.

کارگر عنوان کرد: ۱۴ آیه از قرآن کریم با موضوع زن و خانواده مرتبط با طرح «مستورا» در یک اثر ادبی با همین عنوان جمع‌آوری شد، در این اثر ادبی نکات حفظ و تلاوت صحیح آیات همچنین تبیین روان و امروزی آیات نیز وجود داشت.

رئیس اداره امور قرآنی معرفی محصولات اسلامی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه در سراسر کشور حدود ۲۵۰ هزار نفر در طرح «مستورا» شرکت داشتند، اضافه کرد: این طرح در مطالعات تاریخی ۲۰ آبان ماه آغاز و در مطالعات تاریخی ۲۰ آذر نیز به اتمام رسید و آزمون کلی طرح برگزار شد نتایج نهایی طرح نیز در مطالعات تاریخی ۲۳ آذرماه اعلام شد.

وی با اشاره به برگزاری کلاس‌های آموزشی طرح «مستورا» در پیام‌رسان‌های روبیکا و شاد، تصریح کرد: پس از برگزاری این کلاس‌ها به صورت شبانه آزمونی برگزار و پس از انجام قرعه‌کشی جوایزی اهدا می‌شد پس از برگزاری آزمون کلی نیز به افراد منتخب جوایزی اعطا شد.

کارگر یادآور شد: بر اساس آمار موجود بانوان و نوجوانان استقبال بسیار خوبی از طرح «مستورا» داشتند.

رئیس اداره امور قرآنی معرفی محصولات اسلامی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه طرح «مستورا» نقطه آغاز اجرای طرح‌های حفظ موضوعی قرآن کریم است، بیان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی میان مدتی که صورت گرفته مقرر است در ماه مبارک رمضان طرح حفظ ۳۰ آیه از قرآن کریم با موضوعات مشخص اجرا شود که اثر ادبی این طرح در مرحله تدوین قرار دارد.

وی افزود: اجرای طرح حفظ موضوعی قرآن کریم از ماه رمضان امسال تا ماه رمضان سال آینده نیز از دیگر برنامه‌هایی است که در این حوزه اجرا خواهد شد و بر اساس پیش‌بینی صورت گرفته در این طرح همچنین دو طرح «مستورا» و ماه مبارک رمضان بالغ‌بر پنج میلیون نفر شرکت خواهند داشت.

کارگر تصریح کرد: در طرح «مستورا» ۶ جلسه برنامه آموزشی برای حافظان قرآن کریم در مراکز و خانه‌های قرآن شهری و روستایی چهارمحال و بختیاری برگزار شد و مقرر است به تمامی افرادی که در این کلاس‌ها شرکت داشتند و موفق به دریافت نمره قبولی شده‌اند گواهینامه تعلق بگیرد.


حفظ موضوعی قرآن کریم سفارش شده و یکی از وظایف دینی افراد است. حفظ موضوعی اهمیت بسیار بالایی دارد. طرح “مستورا” در دو حوزه تخصصی و عمومی اجرا شد. در این طرح 14 آیه از قرآن کریم با موضوع زن و خانواده بررسی شدند. در اثر ادبی جمع‌آوری شده نکات حفظ و تلاوت صحیح آیات وجود داشت. در طرح “مستورا” حدود 250 هزار نفر شرکت کردند. کلاس‌های آموزشی در پیام‌رسان‌های روبیکا و شاد برگزار شدند. بانوان و نوجوانان با طرح “مستورا” استقبال خوبی داشتند. طرح حفظ موضوعی قرآن کریم در ماه رمضان اجرا خواهد شد و پنج میلیون نفر شرکت خواهند داشت. در طرح “مستورا” جلسات آموزشی برگزار شد و گواهینامه تعلق خواهد گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *