اعطای موافقت مالیاتی به شرکت‌های سرمایه گذار در حوزه فناوری

اعطای موافقت اعتبارمالیاتی به شرکت‌های سرمایه گذار در حوزه فناوری


در این متن اعلام شده است که یکی از اهداف اصلی مقررات جهش ساخت و ساز دانش‌بنیان، ترغیب شرکت‌های بزرگ و صنایع مهم کشور به ارتقای هزینه‌کرد در فعالیت‌های فناورانه و ایفای نقش بزرگتر در حوزه فناوری و پیشرفت است. با اعتبار مالیاتی و تامین مالی دولتی، این شرکت‌ها به سمت توسعه فناوری و ورود به بازارهای بین‌المللی هدایت خواهند شد. در جلسه کارگروه دائمی شورای راهبری فناوری‌ها و تولیدات دانش‌بنیان، ۱۴ طرح تامین مالی فناورانه و دانش‌بنیان رونمایی شده که نیاز کشور به بازرگانی بین‌الملل محصولات دانش‌بنیان را کاهش خواهد داد.

به گزارش دیجیاتور به نقل از معاونت علمی، فناوری و دانش مالی دانش بنیان ریاست جمهوری، یکی از مهم‌ترین رسالت‌های مقررات جهش ساخت و ساز دانش‌بنیان به‌ عنوان نقشه راه آینده دانش مالی دانش‌بنیان کشور، تلاش برای ترغیب شرکت‌های بزرگ و صنایع مهم کشور به ارتقای هزینه‌کرد در فعالیت‌های فناورانه و ایفای نقشی جدی‌تر و پر رنگ‌تر در حوزه فناوری و پیشرفت است که در این راستا، اعتبار مالیاتی از جمله ابزارهای حمایتی است که می‌تواند در تحقق این هدف اثربخشی فراوانی داشته و شرکت‌های بزرگ کشور را به سمت درآمدزایی مبتنی بر توسعه فناوری به‌عنوان دروازه ورود به بازارهای بین‌المللی هدایت کند.

به موجب بند «ت» ماده (۱۱) مقررات جهش ساخت و ساز دانش‌بنیان، با هدف حمایت از تعمیق فناوری و استفاده حداکثری از توان شرکت‌های دانش‌بنیان، تامین مالی در طرح‌های فناورانه از طریق حمایت مستقیم از شرکت‌های دانش‌بنیان یا تامین مالی غیرمستقیم در این طرح‌ها از طریق افزایش سرمایه صندوق‌های پژوهش و فناوری و صندوق‌های بورسی فعال در زیست‎‌بوم دانش‌بنیان، مشمول برخورداری از اعتبار مالیاتی شده است.

بر این اساس، در حاشیه برگزاری سی‌ و یکمین جلسه کارگروه دائمی شورای راهبری فناوری‌ها و تولیدات دانش‌بنیان از شرکت‌هایی که طرح تامین مالی خود را جهت برخورداری از اعتبار مالیاتی موضوع بند «ت» ماده (۱۱) مقررات جهش ساخت و ساز دانش‌بنیان به دبیرخانه شورا ارسال کرده بودند، تقدیر به عمل آمده و موافقت اصولی برخورداری از اعتبار مالیاتی تامین مالی توسط روح‌الله دهقانی فیروزآبادی، معاون علمی، فناوری و دانش مالی دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری به آن‌ها اهدا شد.

در این مراسم که نمایندگان شرکت‌های فولاد مبارکه، آریوژن فارمد و فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش و همچنین مؤسسه دانش‌بنیان برکت در آن حضور داشتند از موافقت اصولی ۱۴ طرح تامین مالی فناورانه و دانش‌بنیان رونمایی شد. طرح‌های مذکور در حوزه ساخت و ساز محصولات فناورانه مرتبط با تولیدی فولاد، ساخت و ساز واکسن و تجهیزات علوم درمانی علاوه بر کمک به رشد شرکت‌های دانش‌بنیان سرمایه‌پذیر، بخش قابل توجهی از نیاز کشور به بازرگانی بین‌الملل محصولات دانش‌بنیان را برطرف خواهند کرد.


طرح‌ها در حوزه ساخت و ساز محصولات فناورانه مرتبط با تولیدی فولاد، ساخت و ساز واکسن و تجهیزات علوم درمانی از طریق افزایش سرمایه صندوق‌های پژوهش و فناوری و صندوق‌های بورسی فعال در زیست‌بوم دانش‌بنیان، به جهت ترغیب شرکت‌ها به ارتقا هزینه‌کرد در فعالیت‌های فناورانه و ایفای نقش جدی‌تر و پر رنگ‌تر در حوزه فناوری و پیشرفت منجر به کاهش وابستگی به بازرگانی بین‌الملل و رشد شرکت‌های دانش‌بنیان می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *