اعطای زمین برای ساخت ویلا در حومه شهرهای استان سمنان

اعطای زمین در حریم شهرهای استان سمنان برای ساخت خانه ویلایی


محمد حمیدی در گفت‌وگو با خبرنگار دیجیاتور، اعلام کرد که به علت وجود مشکلات در طرح واگذاری زمین‌های موسوم به ۹۹ ساله و رایگان در شهرهای بزرگ، حکومت تصمیم گرفت اراضی به روستاهای داخل حریم شهرهای بزرگ الحاق شود. این اقدام به منظور ساخت ویلاهای مسکونی برای ساکنان روستاها و شهرهای همجوار است و در حال حاضر در استان سمنان، ۴۵ هکتار زمین به روستاهای دیگر الحاق شده و طرح برای شهرهای دیگر نیز در دست بررسی قرار دارد. این اقدام نه تنها به حل مشکلات تأمین زمین در طرح نهضت ملی مسکن منجر می‌شود، بلکه تحولات مثبتی در استان به وجود خواهد آمد.

محمد حمیدی در گفت‌وگو با خبرنگار دیجیاتور، درباره آخرین وضعیت اعطای زمین نهضت ملی مسکن، تاکید کرد: از آنجا که در طرح واگذاری زمین‌های موسوم به ۹۹ ساله و رایگان در شهرهای بزرگ مشکلاتی وجود داشت، حکومت تصمیم گرفت اراضی به روستاهای داخل حریم شهرهای بزرگ الحاق شود.

وی توضیح داد: بعد از الحاق زمین به این روستاها، مقرر شد قطعات ۲۰۰ متری در قالب مسکن ۹۹ ساله به ساکنان همان روستا و شهر همجوار داده شود تا به صورت ویلایی خانه بسازند.

معاون عمرانی استاندار سمنان گفت: امروز در شهرهای گرمسار، سمنان، دامغان حدود ۴۵ هکتار زمین به روستاهای داخل حریم الحاق شد که با اولویت روستاییان و سپس اهالی شهرها واجد شرایط واگذار خواهد شد تا خانه‌های ویلایی بسازند.

حمیدی با بیان اینکه با این اقدام بخشی از مشکلات تأمین زمین نیز در طرح نهضت ملی مسکن در استان سمنان حل می‌شود، افزود: در زمینه ساخت نهضت ملی مسکن به صورت ویلایی نیز با الحاق این زمین‌ها شاهد هستیم که تحولات خوبی در استان رخ خواهد داد.

وی افزود: الحاق اراضی به روستاهای حریم دیگر شهرهای استان سمنان نیز مورد بررسی در شورای مسکن استان قرار می‌گیرد و متعاقباً نتیجه آن اعلام خواهد شد.


تصمیم‌گیری‌های حکومت در ارتباط با واگذاری زمین‌های مسکونی به روستاها و الحاق آنها به شهرها، به حل بخشی از مشکلات تأمین زمین برای مسکن در استان سمنان منجر شده و این اقدامات باعث تحولات مثبتی در این استان خواهد شد.افزوده شدن زمین‌های حریمی به روستاها در شهرهای گرمسار، سمنان و دامغان، امکان ساخت ویلاها برای ساکنان و تأمین مسکن برای آنها را فراهم کرده است. این تصمیمات نیز در جلسات شورای مسکن استان بررسی شده و نتایج آنها به مردم اعلام خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *