اعتراض به حضور اسرائیل در مسابقه یوروویژن / پخش نمایش نمی‌شود

اعتراض به حضور اسراییل در رقابت یوروویژن/ نمایش پخش نمی‌شود


سالن هنر هفتم ریو که هر سال برنامه‌ای ویژه برای نمایش فینال مسابقه آواز یوروویژن در لندن برگزار می‌کند، اعلام کردند به دلیل حضور اسراییل در این رقابت، برنامه را لغو می‌کنند. این تصمیم پس از اعلام حمایت ۴۰۰ نفر از چهره‌های مشهور و مدیران تولیدی هنر صوتی از شرکت اسراییل، اتخاذ شد. همچنین یوروویژن پارتی لندن هم تایید کرد که فینال بزرگ مسابقه آواز یوروویژن را نمایش نخواهد داد و اظهار کرد که وقتی ارزش‌های اصلی آن رعایت نشود، این مسابقه نمی‌تواند یک نیروی واقعی برای خیر باشد. در پایان اعلام شد که فینال مسابقه آواز یوروویژن ۲۰۲۴ در روزهای ۹، ۱۱ و ۱۳ می (۲۰، ۲۲ و ۲۴ اردیبهشت) در مالمو آرنا سوئد برگزار خواهد شد.

به گزارش دیجیاتور به نقل از ورایتی، سالن هنر هفتم ریو که با سازمان یوروویژن پارتی لندن هر سال برنامه‌ای ویژه برای نمایش فینال مسابقه آواز یوروویژن در لندن برگزار می‌کنند، اعلام کردند به دلیل حضور اسراییل در این رقابت، برنامه را لغو می‌کنند.

هنر هفتم ریو در بیانیه‌ای که در ایکس منتشر کرد، گفت: پس از بحث و گفت‌وگو با برگزارکنندگان یوروویژن پارتی لندن، ما به طور جمعی تصمیم گرفتیم که فینال بزرگ مسابقه آواز یوروویژن امسال را تا زمانی که اسراییل در رقابت باقی بماند، نشان ندهیم.

در ادامه آمده است: ما به شدت بر این باور هستیم که مسابقه آواز یوروویژن این قدرت را دارد که مردم را در سراسر جهان گرد هم آورد، و تنها وقتی ارزش‌های اصلی آن شامل فراگیری، برابری و جهان‌شمولی مطرح باشد، می‌تواند یک نیروی واقعی برای خیر باشد. با در نظر گرفتن شعار خاص خود، امیدواریم به زودی همه ما بتوانیم دوباره با هنر صوتی متحد شویم.

همچنین تاکید شده است: ما به سازماندهی رویدادهایی برای جمع‌آوری کمک‌های مالی برای خیریه‌هایی که از آنها حمایت می کنیم، از جمله پزشکان بدون مرز و کمک‌های علوم درمانی برای فلسطین ادامه خواهیم داد.

یوروویژن پارتی لندن هم تایید کرد که پس از بررسی این موضوع با هنر هفتم ریو و هیات امنای آن، تصمیم گرفته است فینال بزرگ مسابقه آواز یوروویژن را نمایش ندهد.

در بیانیه آن‌ها نیز آمده است که رقابت آواز یوروویژن برای گردهم آوردن مردم در سراسر برگزار می‌شود و وقتی ارزش‌های اصلی آن رعایت نشود، یک نیروی واقعی برای خیر نخواهد بود.

این اقدام پس از آن صورت گرفت که ۴۰۰ نفر از چهره‌های مشهور و مدیران تولیدی هنر صوتی در نامه‌ای سرگشاده از شرکت اسراییل در رقابت امسال حمایت کردند.

فینال مسابقه آواز یوروویژن ۲۰۲۴ در روزهای ۹، ۱۱ و ۱۳ می (۲۰، ۲۲ و ۲۴ اردیبهشت) در مالمو آرنا سوئد برگزار خواهد شد. این مسابقه توسط اتحادیه رادیو و تلویزیون اروپا، اتحاد رسانه‌های خدمات عمومی، با نمایندگی بیش از ۱۰۰ سازمان عضو در ۵۶ کشور و ۳۴ عضو دیگر در آسیا، آفریقا، استرالیا و آمریکا برگزار می شود.


لغو برنامه فینال مسابقه یوروویژن به دلیل حضور اسراییل در رقابت به تصمیم رسیده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *