فناوری ماهواره‌ای اسپیس ایکس به فروش می‌رسد

اسپیس ایکس فناوری ماهواره ای‌اش را می‌فروشد


در حال حاضر، شرکت استارلینک از مخابرات لیزری بین ماهواره ای برای انتقال داده با سرعت نور در فضا استفاده می کند تا پوشش اینترنتی وسیع تری را با تعداد ایستگاه های زمینی کمتر در سراسر جهان ارائه دهد. شاتول، در پنلی در یک کنفرانس مربوط به تولیدی ماهواره، اعلام کرد که اسپیس ایکس به عنوان تهیه کننده این فناوری به شرکت های دیگر می فروشد و ماموریت جدید Polaris Dawn این شرکت با استفاده از یک کپسول دراگون در تابستان امسال انجام خواهد شد. این توسعه امکان نصب تجهیزات این فناوری روی ابزارهای فضایی مشتریان را به راحتی فراهم می کند و بازار بزرگتری برای شرکت های فضایی بوجود می آورد.

به گزارش دیجیاتور به نقل از رویترز، هزاران ماهواره استارلینک این شرکت در مدار پایین زمین از مخابرات لیزری بین ماهواره ای برای انتقال داده با سرعت نور بین یکدیگر در فضا استفاده می کنند تا پوشش اینترنتی وسیع تر را با تعداد ایستگاه های زمینی کمتر در سراسر جهان فراهم شود.

شاتول هنگام سخنرانی در پنلی در یک کنفرانس مربوط به تولیدی ماهواره در واشنگتن اعلام کرد اسپیس ایکس به عنوان یک تهیه کننده این فناوری را به شرکت های دیگر می فروشد.

او در این باره گفت: ما این برنامه را راه اندازی می کنیم. ماموریت جدید Polaris Dawn ما در تابستان امسال با استفاده از یک کپسول دراگون انجام می شود.

وی اشاره به ماموریت پرواز تجاری فضانوردان همراه کپسول فضایی مذکور داشت.

به گفته مدیر اسپیس ایکس تجهیزات این فناوری را به راحتی می توان روی ابزارهای فضایی مشتریان نصب کرد.

شرکت های فضایی تمایل دارند قطعات فضاپیما را بفروشندو در شیوه درآمد زایی تنوع ایجاد کنند و از این طریق سرمایه بیشتر برای پروژه های بزرگتر تامین کنند. اسپیس ایکس نیز مشغول توسعه و آزمایش نسل جدید موشک استارشیپ است که از موشک فالکون ۹ آن قدرتمندتر است.

شاتول نیز در این باره گفته است: ما به طور معمول قطعات نمی فروشیم، بنابراین این حوزه برای ما نیز تازه است.


توسعه فناوری ماهواره‌ای با سرعت بالاست. اسپیس ایکس این فناوری را به شرکت‌های دیگر فروش می‌دهد. ماموریت Polaris Dawn با استفاده از یک کپسول دراگون انجام می‌شود. ماموریت پرواز تجاری فضانوردان همراه با کپسول فضایی انجام می‌شود. تجهیزات این فناوری را می‌توان به راحتی روی ابزارهای فضایی مشتریان نصب کرد. اسپیس ایکس در حال توسعه و آزمایش موشک استارشیپ است که از موشک فالکون ۹ قدرتمندتر است. این شرکت به فروش قطعات فضاپیما مشغول است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *